PRN SARAWAK : ANWAR IBRAHIM MAHU PAKATAN HARAPAN MENANG..PKR DAN DAP PERLU BERUNDING.


P'RAYA S'WAK | Bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata ia belum terlambat untuk PKR dan DAP berunding mengenai pertembungan calon kedua parti itu dalam pilihan raya negeri Sarawak.

Dalam perkembangan yang sama, beliau turut melahirkan rasa kesal bahawa calon sekutu Pakatan Harapan terbabit dalam pertembungan sesama sendiri.

Anwar bagaimanapun menyeru mereka supaya terus bekerjasama bagi memastikan kemenangan.
"Saya kesal (ini berlaku dalam pilihan raya Sarawak)," kata Anwar ketika ditemui di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Beliau ditanya mengenai pertembungan antara calon PKR dan DAP di enam kerusi dalam pilihan raya negeri Sarawak pada 7 Mei ini.

"Buat masa ini, saya mahu mereka terus bekerjasama untuk memastikan Pakatan Harapan menang.
"Masih ada masa bagi mereka untuk cuba berunding. Itulah yang terbaik," katanya.

Calon PKR dan DAP akan bertembung di kerusi Mulu, Murum, Simanggang, Mambong, Ngemah dan Batu Kitang.

Anwar hadir di mahkamah hari ini untuk memohon kebenaran daripada Mahkamah Tinggi bagi merujuk kepada Mahkamah Persekutuan mengenai isu itu sama ada keengganan Lembaga Pengampunan untuk memberi keampunan kepadanya atas sabitan kesalahan liwat, boleh dicabar.

mk

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

BISNES ONLINE 100%
Previous
Next Post »

50 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 8:06 PG delete

Anwar Ibrahim masih mengharapakan kerjasama diantara PKR dan DAP seperti diera reformasi dulu, itu dulu sekarang mereka sudah melupakan semua itu.

Mereka lebih berminat dengan Mahathir dan UMNO sehingga terjadinya pertindihan kerusi di PRN Sarawak. Mereka juga begitu asyik berkongsi pentas dengan Mahathir dan UMNO sehingga tiada masa untuk memperkukuhkan pemuafakatan diantara mereka untuk menghadapi PRN Sarawak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 8:58 PG delete

Secara xlangsung anwar mengibaratkan hadi/pas xblh diharap kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:07 PG delete

Kahkahkah..macai2 sekelian khadam..ketawalan lagi kahkahkah..walau secara langsung pun PAS dan TGHH tidak terlibat langsung..kahkahkah...ketawa lah lagi kahkahkah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 10:29 PG delete

Macaipas2. "Ketawalan" tu ape. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:33 PG delete

Ketawalan.. tu..mcm ni macai2 sekelian khadam, kahkahkahkah..kekekeke..hihihihi....huhuhuhu...hahahaha...marilkita ketawalan lagi....kihkihkih...kekekeke...kikikiki..ketawa psl harapan dh hancur...kahkikehihihikihkih....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 12:22 PTG delete

Kahkahkahkah. Macaipas2 je tau ketawalan.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 12:24 PTG delete

Suke macaipas2 diatas Ketawalan. Kahkahkahkah. Ketawalan dan Ketawalan... Bukan ke kewalakan.kahkahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 12:37 PTG delete

Kahkahkah...mari kita beramai2 ketawalan kerana harapan dh hancur....kikiki..kekeke...hahaha...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 12:40 PTG delete

Ketawalan tu tahapan tertingi didalam pas.hanya macaipas2 yg telah minum susu omega dan mkn pil kuda je boleh mencapai tahapan mcmtu.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 3:02 PTG delete

Ye stuju hingga tpksa guna tnpa nama,klau guna an anon nti komen kena remove,tu lah cyber trooper pas yg bangang n baghal.kahkahkah.konon nk ikot kahkah tpi tak jadi kahkahkah gi minum susu byk2 cpur dgn pil kuda,tak ckup daun ketum ada..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 5:05 PTG delete

Kahkahkahkah cian macaipas kena bantai.kahkahkahkah. Gelaran baru, "macaipas ketawalan" kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:25 PTG delete

Kahkahkah macai2 sekelian khadam...kamu suka warna biru atau merah? Kahkahkah....tersedu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:27 PTG delete

Tahap warna paling tinggi ialah biru....kahkahkah...macai2 sekelian khadam aku syorkan pilih keduanya....kahkahkah...biru merah...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:27 PTG delete

Xsuka warna2 ni .macaipas2 suka ketawalan.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:29 PTG delete

An anon ke, tanpa nama ke yang pasti kami hanya ada satu warna iaitu hijau....bkn macam sekelian khadam yg boleh berubah warna....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:30 PTG delete

Setahu aku macaipas2 ketawalan ni ske ijau.kahkahkahkah. Jadi sesumpah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:33 PTG delete

Ya btl tu spt kata wanrosli ijau sesumpah. Kahkahkahkah. Patutla pas ske menyumpah.kahkahkahkah. Elok sgtla nama Parti pas =Parti ajaran sesumpah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
27 April 2016 10:29 PTG delete

Sebenarnya kami hanya melayan suka2 je komen2 bengap PAN ni kerana kami simpati.. simpati akan parti mereka yg sehingga kini masih belum punyai perlembagaan.. kalau tak layan nanti jatuh plk kemaluan.. aku tak boleh bayang apakah pertimbangan yg mereka ambil sblm join parti yg takde perlembagaan.. Menurut firasat aku sekiranya sesebuah parti itu ADA perlembagaan maka mereka benar2 TIDAK layak jadi KHODAM berbanding parti yg TAKDE perlembagaan..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 10:43 PTG delete

Kahkahkahkah. Sama la kami pan pun suke2 je layan komen2 bodoh wanrosli, kahkahkahkah. Sbb komen bodoh sgt xda fight langsung. Kahkahkahkah. Oops.pas mane reti Fight ni,masuk prn sarawak pun bkn utk menang,xyah fight sbb tujuan pas masuk prn sarawak utk menjadi kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:20 PTG delete

Kahkahkah..kami xterasa kena bantai pun....hanya ketawa...kami pun boleh ketawa..kahkahkah...macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:23 PTG delete

Kahkahkah..macai2 sekelian khadam je yg xsuka warna, sekelian khadam yg kamu puja amat tertarik dgn warna biru dan merah....kahkahkah...kesian macai2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:25 PTG delete

Memang kami hijau....kami xcampur dgn warna merah dan biru...kahkahkah...macai2 terkedu...kahkahkah...sakit perut

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:28 PTG delete

Sesumpah blh berubah warna, kami PAS tetap tidak berubah...kahkahkah....kita tukar label dari sekelian khadam kepada khadam sesumpah.....ngam..kahkahkah...layan...layan...best gak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:30 PTG delete

Kahkahkah...tiada yg bodoh melainkan macai2 khadam sesumpah, kosong, hanya ketawa..kahkahkah...kikikiki....kihkihkih...layan beb.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:35 PTG delete

Macaipas ketawalan datang lagi.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:39 PTG delete

Pak Lebai dan Jibby...Dah puas beromen dalam gelap, terkangkang menadah barang, dating pulak baju pink, sms, whatapp, wechat, e mail, calling lucah lagi...tetiba kawen panggil Zakir Naik jadi Tok Kadi...awat dah termengandung anak haramjadah???

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:43 PTG delete

Kahkahkah..macai2 khadam sesumpah datang lagi...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:45 PTG delete

Tahapan tertingi macaipas ialah "Ketawalan " kemudian peringkat atas lagi tahapan "kewalakan dan kekontolan" tahap kekontolan bermakna macaipas sudah menonton video german altontonwi...
Macaipas2 perlula melepasi tahapan kewalakan dan kekontolan utk melayakkan mrk mendapat pangkat darjah kebesaran yg dinamakan "walakontol "...kahkahkah. Walakontol2 pas.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:46 PTG delete

Kahkahkah...sekor lagi macai khadam sesumpah...matsabu dgn madey berpelukan kesana kemari, lks jadi kadi dah terberanak anak haranjadah berwarna merah hijau...kahkahkahkah...namanya sesumpah...kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:48 PTG delete

Kahkahkah...pembetulan....tersalah warna, biru dan merah...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:50 PTG delete

Sama je ulasan macam blog libang libu....kahkahkah...kopipes...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 11:53 PTG delete

Tahap tertinggi macai2 khadam sesumpah ialah ketawa..kahkahkah...ketawa...kahkahkah...itu saja...yeeeleekk.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 12:00 PG delete

An Anonymous, parti yang tiada perlembagaan ibarat layang-layang terputus tali, umpama lalang yang tiada teras kekuatan, hanya menumpang kekuatan orang lain.

Hanya yang tidak faham dengan perjuangan politik saja yang akan memilih parti yang tiada perlembagaan seperti PAN.

Kamai suka melayan mereka kerana mereka berhujah hanya kahkahkah, mudah saja, kosong tiada isi.

Kalau diteliti disetiap blog dan page memang akan nampak ulasan mereka yang terakhir dan mereka mengangap mereka lah juara berhujah walaupun dengan kahkahkah.

Layan beb jangan tak layan.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 7:33 PG delete

Mmg pun kahkakah akhirnya walakontol ketawalan ikot jejak bukan layan.hujah mcam taik n mrapu mmg kena kahkakah je lah,smpai tak sgup guna nama sndiri n komen sndiri,puji sendiri..tak sedar diri walakontol ketawalan..idea takda cilok org punya kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 7:52 PG delete

Mmg pun macai2 khadam sesumpah mana berani pakai nama sendiri...kahkahkah...taik dgn hujah pun nak disamakan..hujah tertinggi macai2 khadam sesumpah ialah kahkahkah itulah tahik...kahkahkah...itu saja yang macai2 khadam sesumpah mampu tulis...kahkahkah...nak berhujah hanya kahkahkah....kelakau...puuuiiiii..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 8:04 PG delete

PAN umpama "Pak PANdir" yang akan terjun dengan labu-labunya apabila disuruh terjun, tiada perlembagaan maka tiadalah prinsip, tiada kekuatan dan yang paling diperlukan oleh parti jika mahu berpolitik wajib ada kesetiaan, kepercayaan dan pegangan kepada dasar dan perlembagaan parti. PAN hanya menumpang kekuatan DAP tanpa DAP PAN akan jadi "Pak PANdir" sampai masanya nanti terjun lah "Pak PANdir" dengan labu-labunya.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
28 April 2016 8:20 PG delete

Pembetulan 8:04..

Sebenarnya bukan tanpa, malah dgn DAP pun PAN sudah jadi Pak PANdir..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:46 PG delete

Kahkahkahkah. Wanrosli pembetulan wanrosli. Kahkahkahkah. Pandai wanrosli buat lawak,buleh masuk maharajalawak sesumpah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:51 PG delete

Kahkahkahkah. Macaipas2 ketawalan walakontol tahap tertingi. "layan beb"..kahkahkahkah. Itu saja macaipas2 ketawalan walakontol mampu tulis.otak xblh pkir jauh2 sbb belum minum susu omega dan pil kuda.kahkahkah. Ske la ayat walaon ni "layan beb".huaghkahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:54 PG delete

Ikut mcm macaipas2 ketawalan walakontol la kan rajin kopipes. Kami ikut cara macaipas ketawalan walakontol la.xkan jeles kot.kahkahkahkah. Ikut mcm dlm blog lucah omakkau lagi penuh kopipes walakontol. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:56 PG delete

Kahkankah...hujah berisi macai2 khadam sesumpah...inilah hujah mereka..maharaja lawak sesumpah..inil saja hujah macai2 khadam sesumpah..bernas dan mantap...berhujahlah dengan kahkahkah....kahkahkah...lagi kahkahka...kebengongan berzaman.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:56 PG delete

Kahkahkahkah. Ske ayat macaipas ketawalan walakontol ni."layan beb"...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:59 PG delete

Btl tu,macai sesumpah hanya utk walakontol pas,hujah mcm taik cirit, mungkin minum susu omega cicah pil kuda campur sikt taik hadi. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 1:17 PTG delete

Macai2 khadam sesumpah nak jugak ulasan mereka sebagai penutup..biar pun hujah taik dan kahkahkah....bengap dan lembab saja macai2 khadam sesumpah.....peringkat tertinggi hujah mereka iaitu tahik dan kahkahkah......yeeeellleeeekkk dei macai...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 6:22 PTG delete

Salah tu.macai sesumpah terdiri drp macaipas ketawalan walakontol. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 8:46 PG delete

Dah prangai pas mcm taik otak mcm taik mmg wajar pun dipnggil gitu..bodoh sombong pun ye gak..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
1 Mei 2016 10:39 PG delete

Tahu tak kenapa PAN dilarang masuk Sarawak?.. 

Kerana di Semenanjung mengikut rekod mereka banyak buat hal.. antaranya dikhuatiri jika PAN menang sekalipun dibimbangi mereka pada bila2 masa boleh jadi sesumpah dan bertukar parti atas arahan DAP! Malah bukan itu sahaja; mereka juga akan membawa bersama kerusi DUN pd parti baru tanpa BERANI meletak jawatan utk diadakan pilihanraya kecil.. jadi perangai seburuk ini dibimbangi bisa mengganggu atau mempengaruhi keadaan politik yg sedia aman di Sarawak..

Kesimpulannya.. masuk Sarawak nak bertanding pilihanraya KUNUNNYA.. tapi bila tukar parti atas arahan DAP, TAK BERANI plk nak letak jawatan DUN mahupun PARLIMEN bagi bertanding pilihanraya kecil.. tapi bukan main berlagak nak bertanding pilihanraya negeri.. phuiii..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
1 Mei 2016 12:03 PTG delete

Ala kopipes. Pemalas punya wanrosli. Xyahla Sibuk2 prn sarawak, pas pun nak kalah.kahkahkahkah.tu sbb adenan xheran masuk la sejuta kali sehari xde hal kalau nak kalah. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 Mei 2016 6:45 PTG delete

Kenapa mereka tidak pernah menafikan bhw segala tindakan mereka adalah atas perintah DAP??. Tapi kalau mereka menafikan pun rakyat Sarawak takkan nak percaya penafian mereka kerana rakyat Sarawak tidak sebengap PAN.. dan macam biasa kalau mereka mengakuinya pun mmg kita dah lama tahu... 

Sekian.

Kami yg menurut perintah Tuan Besar,

(Tandatangan)
PAN

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mei 2016 10:50 PTG delete

Pas lagi bengap masuk prn sarawak utk kalah

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes