PANAS!! : PRESIDEN PAS KENA TEGUR..

 Raja Kamarul Bahrin Shah
KUALA TERENGGANU – Pemimpin Pakatan Harapan mempersoalkan tindakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya tidak mengheret istana dalam isu penyingkiran Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri.

Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah seolah-olah tidak bersetuju dengan pandangan tersebut berkata, perkara itu tidak seharusnya dipersalahkan kepada mana-mana pihak kerana raja mempunyai kebijaksanaan dalam membuat penilaian berhubung kemelut melanda negara dan mana-mana pihak tidak berhak melarang raja daripada membela hak rakyat.

Beliau berkata, jika dikaji kenyataan rasmi daripada dua Mesyuarat Raja-Raja Melayu sebelum ini, pihak atasan itu sememangnya prihatin terhadap isu melanda negara apabila mendakwa antara fokus Mesyuarat Raja-Raja Melayu pada Oktober 2015 adalah meminta kerajaan menyelesaikan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) manakala mesyuarat pada Februari lepas pula menggesa kerajaan memperhalusi undang-undang Majlis Keselamatan Negara yang menyentuh kuasa Yang di-Pertuan Agong.

“Saya sekadar memberi pandangan keadaan yang kononnya pembangkang begitu berpengaruh dan seolah-olah raja-raja Melayu tidak berkeupayaan membuat penilaian sendiri dengan segala kebijaksanaan dan kematangan institusi tersebut. Jangan kita begitu senang menidakkan keupayaan sebuah institusi yang menjadi ‘payung rakyat’ terutamanya dalam era langit terbuka hari ini,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Beliau berkata sebagai mengulas laporan Sinar Harian bertajuk ‘Jangan heret istana jatuhkan Najib’ pada Rabu lalu.

Dalam laporan itu, Pas membantah tindakan sekumpulan anti-Datuk Seri Najib Tun Razak dan Pakatan Harapan yang mahu memberi tekanan kepada Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja untuk menjatuhkan perdana menteri.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, sebarang perubahan kepada pentadbiran negara perlu digerakkan oleh parti politik, badan bukan kerajaan (NGO) serta pihak berkepentingan sahaja.

Mengulas lanjut, Raja Bahrin memberitahu bahawa faktor langit terbuka dan dunia di hujung jari menyebabkan sebarang kemelut melanda negara tidak dapat disembunyikan kepada raja-raja sambil memberitahu zaman pembesar negeri dan negara yang hanya menyampaikan berita baik sementara keperitan rakyat dihalang untuk sampai kepada raja makin berlalu.

Keadaan itu katanya, membolehkan derita dan masalah rakyat terus disampaikan tanpa perantaraan kepada raja-raja, di samping anak-anak raja yang mempunyai pendidikan lebih tinggi memainkan peranan penting sebagai sebaran maklumat secara tepat dan terus kepada istana.

Sehubungan itu, beliau meminta mana-mana pihak tidak seharusnya menyalahkan pihak tertentu khusus pembangkang terhadap kesedaran istana dengan krisis yang melanda negara hari ini serta tidak memandang ringan keprihatinan raja dalam memahami masalah rakyat.

“Saya ingin memohon semua pihak supaya tidak memperkecilkan keupayaan serta kesungguhan pihak raja-raja Melayu mendalami masalah yang dihadapi oleh rakyat dan negara hari ini. Keprihatinan raja-raja kita tentang kemelut negara hari ini patut diakui dan jangan dinafikan,” katanya.

 sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
 http://www.kelabsimkad.com/
Previous
Next Post »

39 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
11 April 2016 8:18 PG delete

Para Raja2 Melayu sudah pun meluahkan segala kegusaran melalui Mesyuarat Majlis Raja2.. cukuplah setakat itu.. kita pun tahu at the end Perdana menteri juga yg akan menasihatkan YDP Agong dlm segala keputusan penting negara.

Maka tak perlu lah kita nak heret raja2 utk mengikut kehendak kita.. sedangkan bila DAP masuk campur dlm hal ehwal islam (buktinya dalam kes memperkasakan syariah oleh PAS utk negeri kelantan dan terengganu BUKAN penang pun!), pun PH tak mampu nak menegur, inikan plk memandai2 nak menegur raja2 agar ikut cakap PH..

Sekian..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 8:37 PG delete

Hadipesideng backup najib plak..mmg setia KHADAM najib

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 8:39 PG delete

Ala wanrosli pusing2 plak.dulu kata hudud pastu akta syariah pulak.tau la malu hudud xjalan.kahkahkahkah. Bila mb klntn nk letak jwtn?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 8:53 PG delete

Pas xngaku khodam umno tp chif khadam tua(hadipesideng) sentiasa backup najib.khadam tua mmg setia pd tuannya umpama anjing yg setia pada tuan nya.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 April 2016 9:22 PG delete

FAKTA : 

PAS - B3
UMNO - BN
DAP - PH
PAN - PH 

KESIMPULAN : 

PAS KHODAM UMNO - TAK LOGIK LANGSUNG
PAN KHODAM DAP - TERAMATLAH LOGIKNYA

TAHNIAH PAS KERANA BERJAYA MENGELAKKAN DIRI DARI MENJADI KHODAM UMNO MAHUPUN DAP.. ALHAMDULILLAH..

TAHNIAH PAN KERANA BERJAYA MENJADI KHODAM DAP SEPERTI YG DIIDAMKAN OLEH PARA ULAMAK DAN PROFESIONAL DALAM PARTI.. ALHAMDULILLAH..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 9:56 PG delete

Kahkahkah..terikat dgn ikatan pil kuda pasik porno..minum susu omega dedak hadi utk smbungkn sel2 trputus..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 10:29 PG delete

Aik.pkr die xtulis pulak. Kahkahkahkah. Bijak2 otak wanrosli setelah minum susu omega.pas takut pkr tendang dia melopongla pas kat slngor. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 10:32 PG delete

Fitnah pil kuda...ada hj hadi minta maaf pada yg difitnahnya???

Hj hadi sebut di khalayak ramai...dia wajib minta maaf pada khalayak ramai juga.


Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 11:06 PG delete

Pas kata kuat tp himpunan aman DLP seribu org je pastu sejam je.alahai kuat nya pas...aritu kata himpunan deklarasi rakyat xramai dtg sbb pas xjoin,mbuktikan pas kuat. Kahkahkahkah. Kan dah kena balik. Allah bayar cash je org2 bongkak mcmni.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 11:12 PG delete

Dah selesai isu pil kuda, sekarang isu KHADAM menegur TGHH, KHADAM hanya layak untuk menegur macai2 PAN yang tolol dan dungu.

Walaupun bernama Raja, KHADAM jugak pilihan si bahrin.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 11:18 PG delete

A Samad Said memilih untuk berhimpun bersama PAS daripada membuang masa ikut para KHADAM.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 12:21 PTG delete

Hari tu pas kata berhimpun tu mcm budak2. Tp skrg pas berhimpun juga.kahkahkahkah. Cepatnye uturn. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 12:34 PTG delete

Ni yg terbaru.pas mintak laluan dari amanah,dap pkr utk tidak brtanding prn sarawk,kahkahkahkah..kata kuat n tak prlu sapa2..ni lain lak jadinya kahkahkah kuat uturn n kuat kencing je.kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 12:44 PTG delete

Wanrosli malu org tanye nape kata pas kuat tp 1000 org je???wanrosli pusing2 jwpn pulak. Kahkahkahkah wanrosli2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 12:49 PTG delete

Sian pas minta simpati amanah pan pkr. Kata block 3 suku kuat hebat tp minta simpati pula
Ciannye

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 1:57 PTG delete

Sbab minum susu cap org gaji tua mkan pil kuda ar sel tak bersambung..jika bsambung pun terbelit belit..kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 4:40 PTG delete

Apa korg kutuk2 wanrosli tu sian dia mesti die tgh menangis kesedihan tu.nk lawan hadi nt jd xwalak pulak, nk keluar pas nt langgar baiah talak bini pula.sian dia tersepit. Kuikuikui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 6:35 PTG delete

Apa lak pendirian pas tntng dr zakir yg di halang berceramah kat mlaka?

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 April 2016 6:49 PTG delete

Terima kasih krn x langsung menafikan peranan PAN..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 April 2016 7:02 PTG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
11 April 2016 7:03 PTG delete

Punyalah gelak besar sampai tak perasan yg PAS nak lawan BN.. tapi macam yg dah diduga, PAN akan dtg utk menyelamatkan BN.. begitu jugalah nanti senario yg sama pd PRU14.. tambah tampak bebal ialah DAP mg betul2 pergunakan PAN utk lawan PAS tapi PAN hanya ikutkan ajer.. betullah aku cakap sblm ni. Ulamak dan "profesional" dlm PAN telah berjaya memainkan peranan sbg KHODAM DAP..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 9:49 PTG delete

Kahkahkah..yg ularmak kau dok bgyut dgn umngok tu mende?kena tipu dgn bn n menipu rkyat..ckap org islam tak boleh jdi calon atas alasan pendidikan tpi ada lak calon kristian..npak sgt pas jdi khodaam pd kristian n umngok.paling malu ngaku kuat tpi mintak ph bgi laluan prn srawak..eee tak malu pnya parti pas ni.ish3..elok jadi sampah je.ulamak yg ada pun sampah.wan rosli aka an anonymous??lagi ar sampah mega..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 9:51 PTG delete

Mabuk apa wanrosli nih.khadam tua (hadipesideng) beria ria back up najib tp wanrosli dok kata ph sokong umno. Hang minum ketum ka.hahahahaha. Lain kali jgn minum ketum.minumlah susu omega. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 9:52 PTG delete

Udah pas jadi khodam kristian pulok. Kuikuikui

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
11 April 2016 11:37 PTG delete

pan bersekongkol dengan dap menghalang dzn beri ceramah. perjuangan pan berjaya kerana telah dibatalkan oleh kpn. pan dap dan umno anti islam. lain kepala sehati sejiwa cita2 bersama untuk menghalang tertegaknya negara islam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 April 2016 8:02 PG delete

Satu lgi komen bodoh dari wan rosli kahkahkah,,merapu tahap sel2 pecah kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
12 April 2016 9:01 PG delete

Apalah wanrosli meraban teben ni.terlebih dos minum susu omega ke...org minum susu omega je ni wanrosli kokak makan sekali botol susu omega tu yg jd berong tu.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
13 April 2016 4:08 PG delete

Bilamasa plk ramasamy mintak maaf.. sama ke kesal dan mintak maaf?.. aku dah agak pasti reaksi PAN akan berlebih2an bila DAP ada buat sikit baik.. almaklumlah P Ramasamy TGPR jatuh no.3 dari segi ranking maksum selepas TGLGE dan TGLKS.!

Cuba engkau tgk kes banglo murah yg x de swimmimg pool.. ada ke Kholid khodam tulis respon dia pasal isu tu?.. Mana ada beb.. dia bimbang ke jika tulis pasal aspek NEGATIF TGLGE bisa tergelincir akidah? Sampai tahap tu kau!!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 April 2016 11:13 PG delete

Wanrosli sila ambil tau isu semasa sebelum komen kalau tidak, nampak benor kebodohan dan kebangangan saekor walakontol sejati. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
13 April 2016 12:33 PTG delete

Sel dia tak brsambung lgi tu.susu tak cukup cmpur pil kuda

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
15 April 2016 6:41 PTG delete

Cam ni lah respon yg aku nak.. kini kita boleh andaikan PAN ni sokong hudud pun idak tolak hudud pun idak..
Maknanya sama2lah kita boleh andaikan PAN ni dlm kategori apa sebenarnya..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 April 2016 12:44 PG delete

Pas pula kategori apa.hudud dkelentong akta syariah pulak.kategori apa tu hukum Allah pun nk kelentong. Mb kelantan bila nk letak jwtn???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
16 April 2016 5:19 PG delete

Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta jenayah bg memperkasakan syariah sediada supaya ia dapat diselarikan dgn kanun jenayah hudud yg telah pun diluluskan oleh DUN kelantan dan terengganu.. jadi ini sbg langkah awal sebelum hudud mula dapat dilaksanakan secara berperingkat2 terutama di kedua2 negeri tersebut..

Jadi tak timbullah isu tergesa2 nk bwk hudud ke parlimen, juga tak timbullah isu hudud ditangguhkan, begitu juga tak timbullah isu kena letak jawatan dan berperang habis2an dgn UMNO sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana prosesnya memang masih berjalan dan terus berjalan..

Adapun kenyataan nik amar ialah merujuk pd akta tu lah sebenarnya.. sbbnya perkataan hudud ini digunakan adalah kerana husam yg kurang faham telah terlebih dulu guna perkataan hudud itu.. jadi nik amar cuba melayan kerenah husam mcm bdk tadika yg mana bg mengelak husam merajuk dan malu sendiri, jadi dilayankan aje lah husam tu.. kini dgn penerangan aku di atas, aku yakin husam sudah mula faham beza antara hudud dgn akta jenayah.. syabas husam!..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
16 April 2016 8:02 PTG delete

Pemalas punya wanrosli kopipes lagi benda lama.apasal dulu kata hudud tetiba tukar pada akta jenayah syariah???

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 April 2016 7:03 PG delete

Macam biasa puak persenda hudud sependapat dgn Tok Guru Profesor Dr Ramasamy dalam bab menghina DZN bilamana tak dgr pun kecaman kpd TGPDR oleh puak tu selain ucapan terima kasih bila penghinaan itu ditarik balik tanpa langsung memohon maaf..

Cuba jelaskan di mana fitnahnya kenyataan di atas..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
18 April 2016 9:41 PG delete

Video matsabu tolak hudud mana????

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
18 April 2016 8:38 PTG delete

Jika diteliti kembali Deklarasi Rakyat yg diusahakan oleh pimpinan UMNO dan PAN, kita boleh simpulkan bhw inilah balasan Allah kpd mereka.. Dia bayar cash ketika di dunia lagi.. sebelum ni asyik menghina PAS dgn UG terutama oleh pimpinan G18 sedari dlm PAS sehinggalah Blok ke 3 ditubuhkan.. Alhamdulillah kini UG berbalik kpd yg empunya diri.. tahniah TGHH.. anta memang seorang pemimpin yg amat bijak berbanding G18..

Mereka sangka mereka bijak dgn asyik menuduh TGHH suka U turn.. tapi pada hakikatnya TGHH lebih bijak meng'u-turn'kan tuduhan UG kembali kpd para pejuang islam liberal..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
19 April 2016 11:31 PG delete

Pusing2 lagi plak wanrosli. Mana video matsabu tolak hudud???!!

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
23 April 2016 5:55 PG delete

Kita harus menyokong DZN yg dapat melihat bhw PAS dan UMNO parti yg jelas dikaitkan dgn islam lantaran perlembagaan jelas menyebut adanya memperjuangkan islam.. bagaimana plk dgn PAN? Perlembagaan pun takde.. sbb tu DZN tak nampak di mana islamnya PAN ini.. malah utk membuktikan betapa benarnya DZN ini ialah pabila PAN hanya diam seribu bahasa tatkala tok guru mereka TGPDRamasamy menghina DZN dgn panggilan SATAN..

Terimalah hakikat wahai PAN.. kalau rakyat Sarawak tanya apakah benar PAN parti islam dan ada perlembagaan atau tidak.. apa agaknya nak dijawab..

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes