Iklan Penaja 1

Sabtu, April 16, 2016

PANAS!! : PAS KATA BN AKAN MENANG BESAR PRN SARAWAK.



KUALA LUMPUR: Kajian Pusat Penyelidikan PAS mendapati Barisan Nasional (BN) bakal memperoleh kemenangan besar pada Pilihan Raya Umum Ke-11 (PRN-11) Sarawak yang dijadualkan 7 Mei depan. 

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki, berkata kemenangan itu didorong oleh faktor Tan Sri Adenan Satem yang berjaya menunjukkan teladan kepemimpinan yang baik selepas dilantik menjadi Ketua Menteri Sarawak. 

"Rata-rata rakyat Sarawak dilihat menyenangi kepemimpinan Adenan termasuk pengundi Cina," katanya kepada BH hari ini. 

Beliau diminta mengulas peluang PAS pada PRN-11 Sarawak yang ditetapkan pada 7 Mei untuk hari pengundian, manakala 25 April sebagai hari penamaan calon. 

Mengulas lanjut, Mohd Zuhdi yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat berkata, bagaimanapun PAS mempunyai peluang lebih baik berbanding PRN Sarawak sebelum ini terutama di kawasan berlakunya pertandingan tiga penjuru yang mempunyai pengundi Islam. 

"PAS semakin diterima oleh pengundi Islam dan masyarakat pribumi di Sarawak, malah parti ini tidak lagi dicurigai selepas memutuskan hubungan politik dengan DAP. "Insya-Allah dengan strategi yang berkesan PAS bakal memperoleh 'anak sulung' di Sarawak," katanya.

bh

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

56 ulasan:

  1. Dah agak dah parti khodam bn mmg setia sokong bn,setia pada bn umpama anjing yg setia pada tuannya. Kahkahkahkah

    BalasPadam
  2. Sebenarnya dalam kontaks perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam DAP (PAN) secara otomatiknya ianya juga khadam UMNO (PAN).. buktinya kedua2 DAP dan UMNO bersepakat menolak PAS.. maka kini ketiga2 entiti ini adalah sebenar2nya musuh PAS (iaitu parti islam yg dah dibuktikan dgn perlembagaan islamnya).
    Sblm ini imej islamnya giat cuba dikikis oleh G18 lantaran G18 tak henti2 mengajak dan mengajar ahli2 PAS agar tunduk kpd DAP sbgaimana PAN tunduk! (ini bukan imej islam kerana mana mungkin islam jadi khodam kpd DAP!)..

    Kini barulah pengundi2 Sarawak faham bahawa imej islam bukanlah bermaksud tunduk kepada tokong DAP sptmana yg disarankan dan diamalkan oleh PAN!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemalas nye wanrosli kopipes benda lama...kahkahkahkah. Tlg rajin sikit blh x,xguna minum susu omega selori pun kalau pemalas mcm ni.kahkahkahkah. Ape cter zuhdi pun memberi semangat pada bn ni. Nmpk sgt pas khodam bn.kahkahkahkah

      Padam
    2. Bn je lah yg ada imej islam dgn pas..kahkahkah mcm islam tu bapak dia punya.kahkahkah.pyah gak klau terlebih minum susu omega hadi ni..kahkahkah

      Padam
    3. pan adalah perti perofesional dalam memusing fakta dia tuduh tghh bermacam2 tapi semua itu pan yg buat. pan fitnah pas bagi tongkat pada umno tapi pan yg bagi dengan bertanding musuh umno iaitu pas maka peluang umno untuk menang cerah jadi siapa sebenar khadam umno. pan bersama dengan dap sebab sealiran menentang perjuangan islam. islam bukan pas tapi pas memperjuangkan islam.pan kata umno tipu pas tapi pan yg tipu kata perjuangkan islam tapi bersedia menyokong tentang hudud jika dap tentang. ternyata pan parti tiada perlembagaan hanya ikut telunjuk tuan sahaja.

      Padam
  3. Dari segi hukum mengikut pendapat Yusoff Qardawi adalah haram menubuhkan parti islam baru bilamana sudah ada parti islam sediada. Cumanya pada pendapat aku penubuhan PAN ni tak haram sebab PAN bukan parti islam pun.. perlembagaan pun tak ada utk nak buktikan yg PAN ini parti islam.. So jgn risau PAN ni tak haram sebab bukan parti islam pun.. udah2lah tu perasan parti islam..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menurut pendapat hadi pula,minum susu omega campur pil kuda baik utk kshtn.kahkahkahkah

      Padam
  4. Kahkahkah.mana surat tu?takda pun qardhawi ckap gitu.kau n tuang presideng je yg mnipu..kahkahkah kesiann..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli biar betul ni.qardawi ckp lain,wanrosli putar lain.Amanah siap g jumpa qardawi lagi tu...

      Padam
    2. Kan aku dah cakap jgn risau lah bro.. PAN bukan parti islam.. tak de bukti pun PAN parti islam.. kalau ada apa buktinya? Aku boleh terima kalau PAN ada hujah..

      Padam
    3. Setakat ckp mcmtu aku pn blh ckp
      "Kan aku dah cakap jgn risau lah bro.. PAS bukan parti islam.. tak de bukti pun PAS parti islam.. kalau ada apa buktinya? Aku boleh terima kalau PAS ada hujah..

      Padam
    4. Islam takde parti partinya, yg ada hanyalah parti org yg beragama islam. Banyak bezanya, ada parti yg ramai pengikutnya beragama islam baka tidak menganut islam, cakap kuat kelentong, fitnah sana sini, label org sesuka hati, baru pakai serban dah perasan pegang kunci pintu syurga.

      Padam
    5. pan parti librel sekulat ikut telunjuk umno dan dap.

      Padam
  5. Btl tu.apa buktinya pas parti islam? Setakat pakai jubah tebal2 tu org kafir arab pun pakai jubah. Nak kata hudud pun xda,yg ada akta jenayah syariah mana2 negeri pun ada akta jenayah syariah, mahkamah syariah pun ada..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau hati dah gelap bagi bukti apa pun dia akan pusing itulah sikap librel macam g25 cakap ikut akal

      Padam
  6. Jwab dulu mana surat qardhawi tuu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya.kopipes la surat qardawi ty,kan wanrosli suka kopipes pjg2

      Padam
  7. Satu undi utk PAN bermakna
    πŸ‘‰ satu undi utk TGPDRamasamy ✔
    πŸ‘‰ satu undi utk DAP ✔
    πŸ‘‰ satu undi utk ISLAM ❌
    πŸ‘‰ satu undi utk HINA ISLAM ✔

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli dan pas dah jadi parti penfitnah ... Xlayak la tuduh pan itu ini,terbukti pas parti penfitnah mau komen apa lg.busuk punya org busuk punya parti pas.kahkahkahkah

      Padam
    2. Pas penjaja agama utk kepentingan peribadi...jaja islam tp akhlak masing2 macam yahudi...buat rosak islam..pas perlu tukar nama..pas = parti akhlak syaitan.

      Padam
  8. dap mngkin dpt bbrapa kerusi tpi parti anak emas dap rasanya brkecai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam biasa puak persenda hudud sependapat dgn Tok Guru Profesor Dr Ramasamy dalam bab menghina DZN bilamana tak dgr pun kecaman kpd TGPDR oleh puak tu selain ucapan terima kasih bila penghinaan itu ditarik balik tanpa langsung memohon maaf..

      Cuba jelaskan di mana fitnahnya kenyataan di atas..

      Padam
    2. Kahkahkahkah sndiri jawab lgi.kahkahkahkah..boleh masuk maharaja lawak guna nma geng susu omega kahkahkahkah

      Padam
    3. Ok.kalau bukan fitnah "Mana Video yg kata matsabu tolak hudud tu "?????

      Padam
    4. takkan macai pan tak tahu atau saja nak pusing cita.ini dah menunjukkan yg pencacai pan fikiran lemah sangup buat2 lupa apa yg mat sabu katakan. carik sendiri jangan jadi malas semua nak org suap. pan parti librel tiada perlembagaan.

      Padam
  9. Pas bukan lah sebuah parti islam lagi..pas sekarang lebih kpd parti ajaran sesat..lihat bagaimana dr zakir naik berjaya memberi gambaran sebenar islam sehingfa ramai bukan muslim terima islam dan masuk islam tetapi pas beri gambaran ngeri tentang islam sehingga semua bukan muslim mencurigai dan benci pas..pas semakin hancur sejak dibawah hadi..lihatlah perbezaan dr zakir dan hadi al buncit ibarat langit dan bumi @ syurga dan neraka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Kununnya nak ikut pandangan DZN.. tapi bila TGPDR panggil SATAN pd DZN, puak persenda usaha hudud hanya diam seribu bahasa.. dlm isu DZN ini telah membuktikan kpd umat islam di negara ini di mana kedudukan PAN dlm membela islam sebenarnya . Terutamanya jika membabitkan DAP pastilah islam akan di kebelakangkan berbanding DAP.

      Lihat kembali urutan peristiwa TGPDR hina DZN..

      Sebenarnya dgn perkembangan terkini akan isu DZN ini, mmg ada hikmah besar rupa2nya.. kalau selama ni PAS duk tuduh2 PAN khodam DAP, ahli PAN masih tak faham2 kebenarannya walaupun sudah berbelas isu sebelum ini diutarakan (lantaran rendah IQ!).. kini isu DZN adalah bukti terbaru bahawa sohihlah PAN khodam DAP.. 

      Senario dan Kesimpulannya..

      Bila TGPDR kata DZN sbg SATAN, PAN diam seribu bahasa..
      Bila TGPDR kata kesal, PAN anggap TGPDR sudah mintak maaf..
      Bila TGPDR tarik balik perkataan SATAN tu, PAN ucap terima kasih..(padahal ucapan terima kasih hanya sesuai jika TGPDR mintak maaf pd DZN!)

      Bermakna inilah peluang DAP hina islam lagi di masa hadapan memandangkan PAN tidak akan membantah malah akan mempertahankan kesalahan DAP lagi..

      Ingatlah bhw satu undi utk PAN bermakna:-
      πŸ‘‰ satu undi utk TGPDRamasamy ✔
      πŸ‘‰ satu undi utk DAP ✔
      πŸ‘‰ satu undi utk ISLAM ❌
      πŸ‘‰ satu undi utk HINA ISLAM ✔

      Padam
    4. Pas dah sesat skrg

      Padam
    5. pan kata pas dah sesat itu dari pandangan pencacai pan sahaja saya tahu semua org tahu dan pencacai pun tahu sapa sebenar pan jadi banyakkanlah cari ilmu dari bantak buat taktahu asyk tunggu arahan aja pencacai pan sampy faktar sebenar pun dipusingkan lg.

      Padam
    6. org tak cerdik bagi komen lebih baik baca buku dari buat komen tak cerdik. kalau dah hati tu gelap buat apa pun dia akan pusing cerita tulah pencacai pan khadam umno.

      Padam
  10. Pd PAN islam yg tak sesat ialah islam liberal yg menyokong penghinaan TGPDR terhadap DZN..

    BalasPadam
  11. Pd pas islam yg tak sesat ialah mngkapirkn org,mkan dedak,pil kuda,masuk bakul sndiri angkat sndiri tuang,tengok porno,rembat balak,duit yik,paling best ikat diri dgn ikatan pasik.kahkahkahkah

    BalasPadam
  12. Elok sgtla nama tu pas=parti ajaran sesat. Kahkahkahkah

    BalasPadam
  13. Inilah balasan Allah.. Dia bayar cash di dunia lagi.. sebelum ni asyik menghina PAS dgn UG terutama oleh pimpinan G18 sedari dlm PAS hinggalah Blok ke 3 ditubuhkan.. Alhamdulillah kini UG berbalik kpd yg empunya diri.. tahniah TGHH.. anta memang pemimpjn yg amat bijak berbanding G18..

    Mereka asyik menuduh TGHH suka U turn..
    tapi pada hakikatnya TGHH bijak meng'u-turn'kan tuduhan UG kembali kpd para pejuang islam liberal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu hadi mmg kuat uturn

      Padam
    2. TGHH bukan u-turn tapi cuma dituduh u-turn oleh puak islam LIBERAL spt yg diakui oleh 6:36..

      Padam
    3. Uturn la kejap hudud kejap tangguh, kejap kuat kejap join pasik pulak. Last2 pas jadi fasik

      Padam
  14. Mmg hadi kuat uturn sbgaimana wan rosli uturn..dua2 bangang.susu omega dh tak jalan kot..kahkahkah.mngata org islam liberal,puak dia islam puaka,celaka,jebon n chai belaka..kahkahkahlah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau seseorang itu bekerja sbg pendakwah islam kita kena labelkan dia sbg pendakwah islam..

      Begitu juga kalau seseorang itu bekerja sbg pejuang islam liberal kita kena labelkan dia sbg pejuang islam liberal..

      Padam
    2. Betul tu,Kalau seorang tu kuat uturn kita kena panggil dia hadi uturn

      Padam
  15. Mmg hadi uturn dh pun.dia umum pas brtnding di srawak nk jadi punahsihat je.pening ahli pas,baik bubar je kahkahkah tukar jdi ngo jual susu omega pil kuda kahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aje benoooo teman setuju bebenor. Kahkahkahkah. Mule2 punahsihat,pastu jd punaisihat.kahkahkahkah

      Padam
  16. Kalau PAN parti hina dina kita kena labelkan hina dina..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau pas parti uturn kita kena label pas uturn. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Kalau pas parti susu omega pil kuda al porno cmne ye nk pgil yek..kahkahkahkah..pasuomegilkudaporno???kahkahkahkah

      Padam
  17. Kita harus menyokong DZN yg dapat melihat bhw PAS dan UMNO parti yg jelas dikaitkan dgn islam lantaran perlembagaan jelas menyebut adanya memperjuangkan islam.. bagaimana plk dgn PAN? Perlembagaan pun takde.. sbb tu DZN tak nampak di mana islamnya PAN ini.. malah utk membuktikan betapa benarnya DZN ini ialah pabila PAN hanya diam seribu bahasa tatkala tok guru mereka TGPDRamasamy menghina DZN dgn panggilan SATAN..

    Terimalah hakikat wahai PAN.. kalau rakyat Sarawak tanya apakah benar PAN parti islam dan ada perlembagaan atau tidak.. apa agaknya nak dijawab..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kopipes lagi...Pemalas punya walakontol. Rjinla ckit,xguna kalau minum susu omega satu lori pun kalo pemalas mcmni. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

      Bila bersama PAS jadi pengkhianat..
      Bila bersama PKR jadi pengacau..
      Bila bersama DAP jadi khodam..
      Bila bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

      Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

      Clue.. warna asalnya oren.. kalau ada yg jawab PANther maka ianya salah walaupun sudah hampir.. 

      So.. dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

      Padam
    3. Sudah2 la wanrosli. Insaflah

      Padam
    4. Jwpnnyer ialah...




      Kite tunggu lps pilihanraya negeri sarawak..

      Padam
    5. Xyahla tgu prn sarawak. Pas masuk bukan nk menang pun,nak kalah je.kahkahkahkah

      Padam
    6. Tahu tak kenapa PAN dilarang masuk Sarawak?.. 

      Kerana di Semenanjung mengikut rekod mereka banyak buat hal.. antaranya dikhuatiri jika PAN menang sekalipun dibimbangi mereka pada bila2 masa boleh jadi sesumpah dan bertukar parti atas arahan DAP! Malah bukan itu sahaja; mereka juga akan membawa bersama kerusi DUN pd parti baru tanpa BERANI meletak jawatan utk diadakan pilihanraya kecil.. jadi perangai seburuk ini dibimbangi bisa mengganggu atau mempengaruhi keadaan politik yg sedia aman di Sarawak..

      Kesimpulannya.. masuk Sarawak nak bertanding pilihanraya KUNUNNYA.. tapi bila tukar parti atas arahan DAP, TAK BERANI plk nak letak jawatan DUN mahupun PARLIMEN bagi bertanding pilihanraya kecil.. tapi bukan main berlagak nak bertanding pilihanraya negeri.. phuiii..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive