Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, April 20, 2016

PANAS!! : KERAJAAN UMNO/BN DALAM TERDESAK!! HALANG PANGLIMA PERANG PARTI ISLAM (AMANAH) MASUK SARAWAK.


Khalid Samad sempat merakamkan kejadian beliau ditahan di pejabat imigresen sementara menunggu penerbangan pulang ke Kuala Lumpur malam ini.Khalid Samad sempat merakamkan kejadian beliau ditahan di pejabat imigresen sementara menunggu penerbangan pulang ke Kuala Lumpur malam ini.

Selepas beberapa pemimpin pembangkang, aktivis dan ahli akademik dilarang masuk ke Sarawak, terbaharu Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad pula dihantar pulang daripada Lapangan Terbang Kuching petang tadi.

Menurut Penyelaras Dun Beting Maro, Andri Zulkarnaen @ Hud Abusiraj Almuner, beliau menunggu ahli parlimen Shah Alam itu selama 45 minit di lapangan terbang sebelum diberitahu Khalid dihalang masuk ke Sarawak.

Hud memberitahu, Khalid menghubunginya memaklumkan beliau dihantar pulang ke Kuala Lumpur menggunakan penerbangan yang sama.

“Saya tak sempat jumpa Khalid. Beliau sampai jam 7.55 petang tadi. Saya tunggu 45 minit tapi bayang beliau tidak kelihatan.

“Kemudian saya dapat panggilan daripada Khalid memberitahu beliau dihalang masuk dan akan dihantar pulang menaiki pesawat sama iaitu Air Asia AK5234.

“Saya minta dengan pihak imegrisen untuk bertemu tetapi gagal,” katanya ketika dihubungi Malaysia Dateline.

Menurut Hud juga, Khalid sepatutnya berada di Sarawak selama lima hari bagi menghadiri beberapa mesyuarat dan program menjelang pilihan raya negeri (PRN) Sarawak.

Setakat ini lebih 30 ahli parlimen pembangkang, aktivis dan ahli akademik termasuk seorang pemimpin Umno dihalang memasuki Sarawak.

Ia termasuk Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli dan Presiden Amanah Mohamad Sabu. Clare-Rewcastle Brown, editor Sarawak Report, juga disenarai hitam.

Minggu lalu Exco kerajaan negeri Pulau Pinang Dr Afif Bahardin dilarang memasuki Sarawak dan pemimpin Umno, Datuk Jamal Md Yunos dihalang masuk ke Sarawak.

Pada Mac lalu, Mohamad Sabu merupakan pemimpin pembangkang terawal yang dihalang masuk ke negeri itu.

Pada 17 April pula Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Md Yunos juga diusir dari Sarawak.

Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satim berkata larangan tersebut bagi menjaga keharmonian negeri itu.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh PRN Sarawak ke-11 pada 7 Mei depan manakala hari penamaan calon pula pada 25 April.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

76 ulasan:

  1. Dari pas xda lak yg kene larang masuk sarawak.. Sah pas khodam umno

    BalasPadam
  2. pas parti politik matang tidak membawa perbalahan jadi tiada alasan untuk menghalang kemasukan pemimpin pas. jadilah ahli politik yang matang jangan buat onar lepas tu cari popolariti murah. pemimpin pas walau dihina dicaci difitnah tapi boleh ikut perlembagaan tapi pemimpin pan buat onar lepas tu salahkan org lain. nak mengaku pan khadam umno malu tuduh pas pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dr zuhdi dah puji2 umno akan menang besar kat srwk,apa mknanye tu kalau bukan khodam umno. Kihkihkih

      Padam
    2. Pas bukan politik matang tp politik binatang....ckp mcm lidah biawak berpusing2 dan berbelit dan kuat menyalak.

      Padam
  3. Zahid pengerusikan mesyuarat Kluster Politik dekatkan Pas - Umno hari ini

    Ahmad Zahid Hamidi
    Ahmad Zahid Hamidi
    Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dijangka akan mempengerusikan mesyuarat Kluster Politik, Majlis Perundingan Islam (MPI) di sebuah hotel terkemuka hari ini di ibu negara yang bakal menggabungkan pemimpin Umno dan Pas serta pegawai kanan kerajaan dan pensyarah univesiti tempatan.
    Menurut sumber, mesyuarat itu adalah untuk kesekian kalinya selepas beberapa kali mesyuarat telah diadakan sebelum ini yang bertujuan mendekatkan lagi kerjasama antara Umno dan Pas demi kepentingan orang Melayu dan Islam.
    Selain Zahid sebagai pengerusi, timbalan pengerusi kluster politik ini adalah Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakub.
    Mesyuarat terakhir sebelum ini iaitu pada 3 April lalu dipengerusikan oleh Zambry.
    Ahmad dipercayai tidak akan menyertai mesyuarat hari ini kerana masih belum sihat selepas menjalani pembedahan di kepala di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) beberapa hari lalu.
    Selain Ahmad, turut mewakili Pas dalam mesyuarat ini adalah Datuk Dr Khairudin Aman Razali, Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas yang juga ahli parlimen Kuala Nerus dan Dr Zuhdi Marzuki, pensyarah kanan Universiti Malaya yang juga Pengarah Pusat Penyelidikan Pas.
    Dua bekas pemimpin Pas iaitu Datuk Nasharudin Mat Isa (bekas timbalan presiden) dan Datuk Dr Hassan Ali (bekas naib presiden Pas) adalah anggota kluster ini.
    Di samping mereka, beberapa mufti termasuk Mufti Wilayah Persekutuan dan Mufti Terengganu juga ahli kepada kluster ini di samping Presiden Isma, Abdullah Zaik dan pensyarah Universiti Pertahanan Nasional, Dr Redhuan Tee Abdullah.
    Sebelum ini, makmal yang dijalankan oleh MPI menyarankan parti politik supaya bersama-sama dalam satu persefahaman ke arah membentuk kesepaduan ummah.

    Zahid yang juga Pengerusi MPI, berkata dalam menghadapi cabaran semasa, parti politik harus berada dalam 'acuan yang sama' atas kepentingan Islam tanpa merendahkan agama lain.
    Beliau berkata walaupun berat, perkara itu boleh dilakukan sekiranya kesedaran mengenai kepentingan penyatuan sesama Islam diberi keutamaan, bukannya latar belakang politik.
    "Sudah tiba masanya untuk penyatuan ini dilakukan tetapi tidak semestinya hanya dalam bentuk tahaluf siyasi atau kerjasama politik.
    "Sebaliknya, ia juga boleh dilakukan dalam bentuk persefahaman dan pemahaman terhadap tugas dan bidang masing-masing dengan cara haruslah tidak mengetepikan asas utama iaitu ke arah penyatuan ummah keseluruhannya," kata beliau pada sidang media selepas menghadiri lab kluster MPI di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada 12 April lalu.
    Saranan itu, kata Zahid, dibuat oleh Kluster Politik iaitu satu daripada tujuh kluster yang membentangkan pandangan pada makmal tersebut.
    Kluster lain yang terlibat dalam perbincangan tersebut ialah Kluster Dakwah, Ekonomi, Pendidikan, Sosial, Perundangan Islam dan Pemikiran Islam, katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lagi Bukti pas khodam umno

      Padam
    2. Kahkahkah anom 10:50, LKS, Rapiji, Azmin dan ramai lagi yang nak berpeluk dengan UMNO masih tapi belum ada peluang lagi, dah banyak pentas ceramah UMNO dan PH berkongsi semata-mata nak perkukukhkan UMNO.

      Apakah ini bukan bukti bahawa PH dah berUG dengan UMNO?
      Sila bagi pencerahan dimana situasi yang anda sendiri tidak memahami apa itu kerjasama.

      Padam
  4. PAS khodam UMNO, PH khodam UMNO, sila buktikan yang mana betul dan yang mana salah, yang pasti dan nyata disini PAN adalah pengkhianat bukan setakat penkhianat je malah turut menjadikan diri mereka khodam kepada DAP, kami rakyat Sarawak memang tahu siapa PAN dan kami tidak merestui pengkhianat bercampur dengan kami.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukti2 jelas menunjukkan pas khodam umno..zakir naik pun sokong umno gabung ngan pas.apa lagi tunggu?????

      Padam
    2. PH yang bergabung dengan UMNO, dah banyak pentas mereka kongsi, jangan nak berdolak dalik.....macai2 yang lembab.

      Padam
    3. Cer bgtau kongsi pentas ape?

      Padam
    4. Yela pan lembab, pas pintar.. Org pintar mcm pas aje yg pakai pakaian dewa tarik sokongan org cina.huarghkahkahkahkahkah

      Padam
    5. Pentas mana? Tengok la lembab macai PH ni, situasi sekarang sudah jelas tidak perlu disuluh lagi dimana ada 3M/umno disitulah akan ada pemimpin PH kecuali Azizah dan anak2.

      Deklarasi Khadam, berpegang tangan, berpelukan dan bertentang mata sekelian KHADAM cuma yang belumnya bercium dari mulut ke mulut......celik mata bro, jangan lembab.

      Padam
    6. Hahahaha. Hadi berpelukan dgn najib xnk cter ke.kahkahkahkah

      Padam
  5. Itu tandanya PAN parti yg hina dina di mata rakyat sarawak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haje vonggok wanrosli.pkr punya pemimpin2 pun xblh ke srwk?ape cter tu?pkr pun hina ke?so nape masih bkerjasama ngan pkr??kahkahkahkah

      Padam
  6. pencacai pan jangan gelapkan hati dng kebenaran dah lah lembab malas pulak tu cuba buka minda dlm situasi sekarang mahadir dah kata nak jatuhkan najib dan perkukuhkan umno tapi pencacai pan pasti buat2 tak tahu dah terang lagi bersuluh pun buat2 buta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu,ikut mcm pas terang2 selamatkan umno sokong najib jadi penasihat dan jadi khodam bn.terbaek pas.kahkahkahkah

      Padam
    2. Anom 1:48, pemikiran macai2 PAN ni tidak bersambung, mereka hanya tau spin dan spin, tiada hujah dan tiada fakta. Lembab.

      Padam
    3. Yela macai pas la hebat setelah minum susu omega dan mkn pil kuda.kahkahkahkah

      Padam
    4. Dgn walakontol2 xyah hujah2 sbb hujah diorg mcm taik
      Busuk...kahkahkahkah

      Padam
    5. Apa hujah kamu bro, sila kemukan, dah jelas PH dan BN berganding bahu, boleh kamu nafikan? Cepat nafi jangan lembab?

      Padam
    6. Ok senang je.sbl ni pas kata kuat xperlu parti lain..last2 bergabung dgn ikatan?knp tu,ckp lain buat lain??

      Padam
    7. Lembab, tu bukan penafian, cepat nafi bahawa PH dah berganung dengan BN.

      Padam
    8. Haaa.dah lari dari menjawab soalan. Kahkahkahkah. Dah agak dah.walakontol2 ni taik semuanya. Kahkahkahkah

      Padam
    9. Cepat nafikan dulu bahawa PH dah berpimpin tangan dengan BN. Lembab, lain yang dihujah lain pulak faktanya.

      Padam
    10. Lain tanya lain jwb.ape ke bangang punya walakontol. Ni mesti belum minum susu omega kan.gi minum susu omega dulu.kalau nk lagi sedap campur pil kuda ya.kahkahkahkah

      Padam
  7. bila rakyat suka terima rasuah kecik2,mereka akan dapat pemimpin yg suka makan rasuah besar2,perasuah2 dapat kekalkan kuasa mereka sebab rakyat tak kisah sekiranya pemimpin mereka dari kalangan penyamun,yg penting mereka juga diberi habuan yg haram itu walaupun sediit saje...sekarang pulak,ulamak2,tok2 ustaz2,tok guru pun tak kisah klu yg jadi pemimpin itu perasuah,asalkan mereka diberi habuan atas nama sumbangan kebajikan konon,yg haram,ulamak ni dah peka dah.....ulamak kini dah serupa mcm syaitan juga.....malaysia akan hancur bila ulamak2 bertukar menjadi syaitan yg berjubah dan berserban

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jubah serban bukan lah ukuran ulamak,abu jahal abu lahap pun berjubah serban juga.ulamak pun xgelar diri mrk ulamak tp ulamak pas beria2 menonjolkan diri sbg ulamak.jelas pas dah tersesat dr jalan yg lurus

      Padam
    2. Cepat buat penafian dengan fakta dan hujah bahawa PH telah bergabung dengan BN, jangan berdalih lagi.

      Padam
    3. CikMatGelap nak cerita pasal siapa, dimana, banyak mana habuan, siapa perasuah, siapa ulamak macam syaitan?, Zakir Naik ke?

      CikMatGelap, kamu fitnah siapa ni? Cuba bagi pencerahan, jangan menulis ikut nafsu. Cerahkan minda kita jangan asyik duduk dalam gelap.

      Padam
    4. Siapa pemimpin PAS yang mengaku diri dia Ulamak? Cuba jelaskan.

      Padam
    5. Terima kasih mengakui dlm pas bukanlah ulamak2. Tp ulamak2 sesat semuanya. Kahkahkahkah

      Padam
    6. Okla tu cikmatgelap walaupun gelap tp xsokong najib perasuah mcm hadi sokong najib.kahkahkahkah

      Padam
    7. Fitnah? Bercakap pasal fitnah, siapa yg fitnah pkr jual pil kuda???

      Padam
    8. Rasuah dan salahguna harta rakyat adalah perkara2 batil dan diharam oleh islam tetapi pas menyokong umno sama sama nenegak perkara batil..pas dah jadi parti sesat tersesat sesatnya..bertopeng agama tp berhati syaitan...pengikut2 yg buta matahati dan hati perut menyokong membuta tuli..

      Padam
  8. Bercakap pasal zakir naik.Zakir naik ajak pas bersatu dgn umno.apa komen walakontol / walaon????!

    BalasPadam
  9. Sudah jelas dan nyata bahawa macai2 PH disini tiada hujah dan fakta, lembab. Buang masa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkah terkedu wan rosli arini yek..kahkah kau tu yg takda fakta walakontol.dedak + pil kuda mau lebih oooo baru susu jdi omega..kahkahkah

      Padam
    2. Yeke.yela pas bijak semua selepas minum susu omega. Org bijak2 pakai pakaian dewa tarik undi cina.kahkahkahkah

      Padam
    3. Kahkahkahkah. Aku xnk layan fakta dgn walaon / walakontol dah,serik aku,aku bagi fakta tp diorg balas taik.kahkahkahkah. Mmg pas parti taik. Kahkahkahkah

      Padam
    4. Inilah pemimpin2 sarawak mengawal rakyat sarawak supaya sentiasa duduk dibawah tempurunng dan terpisah dari dunia dan maklumat dari luar.

      Padam
  10. Khalid Samad boleh mengatur strategi dan berkomunikasi dengan menggunakan kaedah internet, itu saja yang mampu dilakukan oleh pengkhianat buat masa ini, kami rakyat Sarawak tahu PAN adalah pengkhianat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan tuan 6:56.. bukan di sarawak je tapi di seluruh negara kecuali sebhg kecil di Penang..

      Padam
    2. Kat sini je dh nmpak hujah yg bodoh n baghal dari org yg sama..wat org ktawa kahkahkahkah..

      Padam
    3. Memang org ketawa besar sbb PAN tak de hujah balas..

      Padam
    4. Wanrosli kecoh2 tp bila minta video matsabu tolak hudud terus senyap. Kahkahkahkah

      Padam
  11. Panglima Perang nak masuk ke Sarawak untuk berperang tapi hampa hanya jadi Panglima berlembing yang menjaga pintu masuk ke Sarawak, kami rakyat Sarawak tidak mengangap PAN sebagai Panglima kami anggap mereka PENGKHIANAT. Macam kata An Anonymous, bukan setakat Sarawak je seluruh negara dah tahu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeke.tgk nt pas dpt brp kerusi kat sarawak yee.kahkahkahkah

      Padam
  12. Yang best tu wanrosli komen2 wanrosli balik.aritu dah kantoi, hari ni cuba lagi. Kahkahkahkah. Wanrosli2

    BalasPadam
  13. Masa PRU, PAS nak lawan UMNO.. manakala PAN nak lawan PAS.. jelas sudah sape khodam UMNO..

    BalasPadam
  14. Lagi 2 bukti diserahkan kepada PDRM, pembinaan hostel pekerja asing bernilai RM30 juta, Li Khoon mengaku tiada apa-apa hubungan dengan kerajaan Penang. Kita tunggu dan lihat apa akan jadi kepada DAP selepas LGE didapati bersalah. Apa pulak nasib khadam PAN, siapa pulak lepas ni nak jadi dahan untuk PAN berpaut, menagih simpati dan ehsan. Kesian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah sampai kat tangan peguam negara, sprm digesa percepatkan siasatan.

      Padam
  15. Lge suruh sprm cepat2 la siasat kes dia,sprm pulak main wayang sbb tgu pilihanraya sarawak la.kahkahkahkah

    BalasPadam
  16. Memang LGE tengah kepanasan, cakap pun dah merapu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hadi lagi merapu masuk pilihanraya sarawak utk kalah.kahkahkahkah

      Padam
  17. Puak pas lagi kpanasan.penat kempen prn srwak tiba2 tuang presideng ckap btnding utk kalah cuma nk jadi punahsihat je..kahkahkah.lpas tu mintak amanah n okr bgi laluan pulak..kahkahkahkah.jahil murakkab pas ni..kahkahkah baik tuang prsideng n ahlinya lgi2 wan rosli..kahkahkah

    BalasPadam
  18. Punahsihat atau punaisihat.kahkahkahkah

    BalasPadam
  19. kalau tak cerdik jangan buat2 cerdik lepas fitnah bawak2lah berilmu pas parti yg perjuangkan islam memg sentiasa akan diserang oleh musuh islam dengan bermacam2 fitnah takpa kita doakan moga islam akan memerintah negara

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeke.sngla ckp, apa bukti pas parti islam?

      Padam
    2. Org cerdik tp berkali2 kena tipu dgn hamno cerdik apa kejadah nya pas tu.?????

      Padam
    3. Berhujah dgn pas xyah cerdik hujah sbb hujah dari pas mcm taik je.kahkahkahkah

      Padam
    4. Sarawak masih kampung2 mundur lg apa pun xtau org kampung xtau Pebende mdb ni,kedai dobi depa tau la.tu sbb pru sarawak mmg bnnl kompom menang besar,cuma ada saingan sikit dr ph tp dr pas xpandang pun xda kesan pun pas sarawak. Kahkahkahkah

      Padam
  20. Inilah cara pemimpin2 sarawak mengawal rakyat sarawak supaya sentiasa duduk dibawah tempurunng dan terpisah dari dunia dan maklumat dari luar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat Sarawak mulai sedar walaupun perlahan2 tp lihatlah nanti perubahan disarawak

      Padam
  21. Kita harus menyokong DZN yg dapat melihat bhw PAS dan UMNO parti yg jelas dikaitkan dgn islam lantaran perlembagaan jelas menyebut adanya memperjuangkan islam.. bagaimana plk dgn PAN? Perlembagaan pun takde.. sbb tu DZN tak nampak di mana islamnya PAN ini.. malah utk membuktikan betapa benarnya DZN ini ialah pabila PAN hanya diam seribu bahasa tatkala tok guru mereka TGPDRamasamy menghina DZN dgn panggilan SATAN..

    Terimalah hakikat wahai PAN.. kalau rakyat Sarawak tanya apakah benar PAN parti islam dan ada perlembagaan atau tidak.. apa agaknya nak dijawab..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat sarawak kata pan xda la uturn mcm pas.kahkahkahkah

      Padam
    2. Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

      Bersama PKR jadi pengacau..
      Bersama PAS jadi pengkhianat..
      Bersama DAP jadi khodam..
      Bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

      Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

      Padam
    3. Wanroslisesumpahlaknat jwpnnya.kahkahkahkah

      Padam
    4. Pabila sesumpah bertukar dari oren kpd merah, inilah fasa yg paling ganas! Sbb dia boleh jadi jelmaan roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel.. begitulah seterusnya sampai binatang sesumpah laknat ni mampos..

      Padam
    5. Jd warna lain kejap pastu tukar balik warna asal ijau.kahkahkahkah

      Padam
    6. Oren ni dah hampir dgn merah.. jadi mustahil boleh jd hijau balik..sebab hijau tanda bersih tak disentuhi kotoran.. oren ni ibarat lumpur dan kotoran karat.. kalau merah pulak ibarat darah haidh, kategori kotor jugak lah..

      Padam
    7. Ape ke bebal punya wanrosli xtau pasal sesumpah nk ckp pasal sesumpah. Kahkahkahkah. Kan dah kena,warna asal sesumpah ialah hijau(pas), die blh menyamar pelbagai warna pastu die kembali jadi ijau balik.mcm wanrosli la sesumpah pastu menyamar kejap jd pan la pkr la bn la pastu jadi ijau balik,pastu wanrosli komen wanrosli "terbaek tuan/betul tuan"kahkahkah

      Padam
    8. Asalkan selain G16, kalau sesumpah nk tukar hijau blk, why not..

      Padam
    9. Mana ada sesumpah oren. Sesumpah wanrna ijau je pas je sesumpah lahanat. Kahkahkahkah

      Padam
    10. Sebenarnya kami hanya melayan suka2 je komen2 bengap PAN ni kerana kami simpati.. simpati akan parti mereka yg sehingga kini masih belum punyai perlembagaan.. kalau tak layan nanti jatuh plk kemaluan.. aku tak boleh bayang apakah pertimbangan yg mereka ambil sblm join parti yg takde perlembagaan.. Menurut firasat aku sekiranya sesebuah parti itu ADA perlembagaan maka mereka benar2 TIDAK layak jadi KHODAM berbanding parti yg TAKDE perlembagaan..

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...