PANAS!! : KAJIAN TERKINI PENGUNDI AKAN TOLAK PARTI PAS


Trend pengundi mengikut kajian Ilham CentreTrend pengundi mengikut kajian Ilham Centre
Menurut satu kajian yang dibuat oleh sebuah firma bebas, hanya 3% rakyat Malaysia sahaja menyokong 'Blok Ketiga' yang diwujudkan oleh PAS besama rakan barunya, Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan).


Fakta itu diperolehi oleh Ilham Centre berdasarkan satu kajian yang dibuat oleh mereka untuk penggal pertama tahun 2016, kata Pengerusi Eksekutifnya, Mohamad Hisomuddin Bakar.


Fakta ini didedahkan oleh Hisomuddin dalam satu forum yang diadakan di Universiti Malaya Rabu lepas.


Kajian bertajuk "Penerimaan rakyat terhadap kerajaan dan isu semasa (Suku Pertama 2016) itu dibuat antara 1 - 30 Mac 2016 dengan menemubual 1825 responden secara berdepan di seluruh Semenanjung Malaysia.


"Kajian penuh kami belum sebarkan lagi. Saya hanya bentangkan 4 slide saja dalam forum itu," kata Hisomuddin ketika dihubungi Malaysia Dateline.


Berdasarkan kajian itu, responden ditanya, "Sekiranya PRU diadakan sekarang, parti manakah yang menjadi pilihan anda untuk membentuk kerajaan?".


Barisan Nasional (BN) kekal menjadi pilihan utama rakyat negara ini apabila 38% dari mereka berkata mahu mengundi BN diikuti dengan Pakatan Harapan 26%.


Namun 23% dari mereka enggan menjawab soalan itu, 9% tidak mahu keluar mengundi dan 1% lagi mahu mengundi calon bebas.


Ketika ditanya, siapakah Blok Ketiga yang dimaksudkan dalam kajian itu, Hisomuddin menjawab "Blok Ketiga merujuk Pas dan Ikatan ikut fahaman responden yang ditemui masa kajian dilakukan."


Pada 16 Mac lepas, Pas mengumumkan pembentukan satu blok baru bersama Ikatan dalam satu pengumuman yang dibuat melalui satu sidang media di Pejabat Agung Pas, Kuala Lumpur.

Bercakap kepada media selepas majlis pengenalan itu, Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pertemuan hari itu "membuka ruang ke arah pembinaan kumpulan persefahaman" yang lebih tersusun.


Katanya, Pas membawa model politik matang, terbuka, bertanggungjawab, bersih dan sejahtera bersama parti-parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan yang ingin turut serta dengan idea berkenaan.


"Pendekatan ini juga menuntut kami supaya bergerak di atas teras penyelesaian dan politik membina, di samping menolak budaya politik oportunis, kasar dan perkauman sempit," katanya.


Di atas prinsip itulah, kata Takiyuddin, maka pada hari ini "bermulalah satu kerjasama politik di antara Pas dan Ikatan.


Ikatan adalah sebuah parti baru diketuai bekas menteri, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang ditubuhkan pada 2012 tetapi hanya didaftarkan pada 2015.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

 BISNES ONLINE 100%
Previous
Next Post »

125 ulasan

Write ulasan
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 8:13 PG delete

Kajian Syok Sendiri lantaran malu.. Setelah Deklarasi Rakyat tanpa sokongan PAS dilihat gagal dpt sambutan rakyat, lalu jalan dicari bagaimana nak memburukkan PAS.. taktik sebegini sudah lama kita tahu..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 9:01 PG delete

Kahkahkah..kita tgok jer..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 9:20 PG delete

Sapa yg malu.pas la yg malu,3% ajer.kahkahkahkah.. Sebelum bgabung dgn ikatan kata pas akan bgabung juga dgn parti disabah sarawak menguatkan lg pas,rupe2 ikatan je parti xda kerusi pun.kahkahkahkah... Jadi pasik.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 10:29 PG delete

Pas mana tau malu2 ni.pakai dewa selamba je nk tarik sokongan cina..kahkahkahkah. Xpenah adun lain buat perangai buruk mcm pas tu.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 11:04 PG delete

Utk rekod PAN ada buat ceramah di Setiu Terengganu bkn Sarawak.. hanya 3 org saje hadir bkn 3%..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 11:05 PG delete

Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

Bersama PAS jadi pengkhianat..
Bersama PKR jadi pengacau..
Bersama DAP jadi khodam..
Bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 12:15 PTG delete

An Anonymous, tepat sekali kajian syok sendiri umpama kajian ramalan cuaca diramal hujan rupanya mendung. Tunggu hujan tak hujan-hujan, tunggu untuk meraikan kemusnahan PAS rupanya PAS semakin kuat.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 12:20 PTG delete

Buat kajian 10 orang, 7 orang sekelian khadam, 3 orang ahli umno, 3 orang yang pilih PAS adalah ahli UMNO yang kecewa dengan Najib, 7 orang sekelian khadam memang berdendam dengan PAS, itulah yang dikatakan 3%.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 12:39 PTG delete

Rata-rata Melayu UMNO amat benci dengan PAS satu ketika dulu kerana bergabung dengan DAP, PAS sanggup kehilangan undi Melayu ketika itu kerana menyangka DAP adalah sebuah parti yang menghormati Islam.

DAP memperbodohkan Melayu dengan mengangkat Khalifah Umar Abd Aziz sebagai ikon perjuangan LGE supaya Melayu Islam terpesona dengan lakonan LGE. Ada Melayu yang terpesona sampai sekarang masih lagi terpegun dengan DAP. Malang sungguh.

Sekarang setelah DAP memutuskan hubungan dengan PAS rata-rata 'Melayu UMNO mengharapkan PAS untuk menggantikan UMNO.

PAS akan berusaha menarik seberapa ramai ahli dan penyokong UMNO untuk menyertai PAS, itu satu langkah dan strategi kehadapan jika dibandingkan dengan strategi PH yang sepentas dengan UMNO dan menjadikan diri mereka sekelian khadam kepada UMNO.



Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 1:30 PTG delete

Tak boleh terima fakta sebegini ianya memerlukan input yang jelas dan terperinci, kajian dibuat dikawasan mana? Berapa ribu orang yang menyertainya? Siapa latarbelakang mereka?

Kalau setakat peserta dari kumpulan Ilham Centre atau peserta adalah dari kalangan sekelian khadam bermakna PAS telah mencapai target iaitu 3 per 10 sekelian khadam yang memilih PAS, itu sudah dikira berjaya buat PAS.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:00 PTG delete

12:20 kajian pas jele mcmtu.ph x mcmtu. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:02 PTG delete

Kahkahkahkah. Wanrosli jgn ckp saje.bukti mana?jgn mcm fitnah matsabu tolak hudud bila minta bukti smpi skrg pun xda.kahkahkahkah.. Kalo cmtu aku pun blh ckp,hadipesideng ceramah sorg pun xda,kambing je yg dengar ceramah hadipesideng. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:04 PTG delete

Wanrosli komen wanrosli lagi.kahkahkahkah. Cee "tepat sekali"...kahkahkahkah. Dulu gunr pkataan "terbaek tuan".kahkahkahkah. Wanrosli2. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:05 PTG delete

Kahkahkahkah. Hujah2 xde fakta.budak2 baru belajar menulis ke.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:07 PTG delete

Kahkahkahkah. Bongok mesti xbaca abis.bacalah abis2. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:12 PTG delete

Kekeke..pasal dia bongok tu yg tak baca abis.minum susu pun tk abis,sel tak brsambung tu yg jdi bongok,kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 2:21 PTG delete

http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=29455&mode=thread&order=0&thold=0

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 2:23 PTG delete

Jgn tak baca tu 2:02.. kasihan PAN.. asyik dimalukan akibat perbuatan sendiri.. nasib baik muka tebal..

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 2:24 PTG delete

Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

Bersama PAS jadi pengkhianat..
Bersama PKR jadi pengacau..
Bersama DAP jadi khodam..
Bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:27 PTG delete

Itulah PH sekelian khadam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:28 PTG delete

Binatang tersebut ialah wanroslisesumpahlaknat.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:29 PTG delete

Sekelian macai2 terhangguk-hanguk kepada Tuan Besar.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:29 PTG delete

Ala,berita syok sendiri pas.kahkahkahkah. Kalau mcmtu elok wanrosli baca utusan atau berita harian aje.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:31 PTG delete

"Terbaek tuan " kahkahkahkah. Wanrosli2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:33 PTG delete

Kalau nak dikira penulisan disini, jauh lebih tinggi markah kami dari macai2 sekelian, penulisan kamu akan mendapat markah rendah, dewan bahasa dan pustaka tidak boleh terima tulisan macam tu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:35 PTG delete

Betui tu macai pas xblh pakai minum susu omega tp xpandai2 jg.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:35 PTG delete

Habis dibaca masih tak nampak fakta hanya auta sekelian khadam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:36 PTG delete

Kahkahkahkah. Jgn ckp mcmtu wanrosli, hadipesideng kan penasihat najib,nt wanrosli dikira xwalak.kahkahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:38 PTG delete

Ops lupa wanrosli mana reti mebaca.menfitnah reti la.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:39 PTG delete

Sebenarnya PH dah tiada senjata untuk melumpuhkan PAS, buat kajian syok sendiri supaya rakyat percaya sebaliknya yang tidak mendapat sambutan ialah sekelian khadam. Tak boleh ketawa kerana kesian.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 2:41 PTG delete

Lebih ok Ok drp kajian zuhdi mengatakan bn akan menang besar disarawak.. Sokong bn plak.sahih pas khadam umno.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:27 PTG delete

Tak buat kajian pun memang BN akan menang besar disebabkan huru-hara dan kerosakan sekelian khadam.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:29 PTG delete

Kahkahkah....mari kita tgk sekelian khadam....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:31 PTG delete

Kahkahkah.....inilah kebodohan sekelian khadam....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:34 PTG delete

Kahkankah.....PAN mana tau malu laga dada dgn amoi...kahkahkah....selamba je kahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:36 PTG delete

2:00, kahkahkah....kajian sekelian Khadam je 3%....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:40 PTG delete

Kahkahkah...jgn ckp mcm tu macai sekelian khadam....nanti presiden matsabu kan penasihat 3M dan UMNO nanti macai2 sekelian khadam xdikra walak kepada pelaga dada amoi......kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:45 PTG delete

Kahkahkah macai sekelian khadam jgn ckp saja bukti mana? Buktikan yang PAN tidak tolak hudud, bila minta bukti smpi skrnh xda....kahkahkah....kalu cmtu aku pun blh ckp, matsabu ceramah srng pun xda, makhluk halus saja yg ada...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:48 PTG delete

Ala, berita syok sendiri sekelian khadam, kahkahkah....kalu mcmtu elok macai2 sekelian khadam baca harakah.....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:53 PTG delete

Kahkahkah....macai2 komen macai2 sekelian khadam lagi...kahkah....khadam UMNO "tepat sekali" dulu guna ayat kita "tentang UMNO" sekarang tak pakai ayat lagi cium mulut sekelian khadam dgn UMNO.....kahkahkah, macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:55 PTG delete

Kahkahkah....memang "Terbaek Tuan".... Kahkahkah, macai2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:56 PTG delete

Kahkahkah....macai2 sekelian khadam tidak tahu menulis....kahkahkah...macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 3:59 PTG delete

Kahkahkah.....bongok macai2 sekelian khadam, dah tahu kajian syok sendiri tak perlu buang masa...ketepikan saja.....kahkahkahkahkahkah....macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:05 PTG delete

Kahkahkah....binatang tersebut adalah sesumpah, ikut warna Tuan Besar....kahkahkahkah.....macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:07 PTG delete

Ops lupa pulak aku yang matsabu disaman kerana firnah.....kahkahkahkah....macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:10 PTG delete

Kahkahlah....macai2 sekelian khadam, lihatlah betapa tidak bermaruahnya matsabu, dulu mahafiraun sekarang dah jadi mahathir, baru cium mulut sikit dah hilang ingatan....kahkahkahkah....macai2.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:18 PTG delete

Hadi bermaruah sgt la yea jadi penasihat najib.kahkahkahkah. Macai pas sekor ni dh minum susu omega x.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:20 PTG delete

Hahaha.kan jelas pas sokong umno dlm kes saman matsabu dh jelas menunjukkan pas kodam umno. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:22 PTG delete

Kahkahkahkah. Mmg betoi macai2 pas mane reti menulis. Minum susu omega satu lori tetap bangang jgk. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:24 PTG delete

Kahkahkahkah..mmg macai pas guna tagline sama je "terbaek tuan".kahkahkahkah. Wanrosli2. Pi minum susu omega byk2 dulu. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:26 PTG delete

Betoi tu bro,tu pasai harakah xlaku.kahkahkahkah. Siap adun pas kempen supaya ahli pas beli harakah.kahkahkahkah. Lawak2 pas ni. Mmg sesuai jadi pasik.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:28 PTG delete

Kahkahkahkah. 3:45 Haje bodoh macaipas atas tu dia tuduh matsabu tolak hudud tp dia minta bukti.kahkahkahkah. Kebodohan apakah melanda macaipas diatas.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:31 PTG delete

3:40 xfaham ni,chif ketua kodam ialah hadi penasihat najib.kahkahkahkah. Ph xda istilah walak2. Pas je ada walak2 ni tu sbb buduh. Pastu kalau keluar pas kena talak bini pulak.kahkahkahkah. Buduh punye walak pas.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:33 PTG delete

Paling best hadi siap sedondon baju sama ngan najib.mmg setia penasihat ni spt anjing setia pada tuannya. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 4:50 PTG delete

Apa yg dpt diperhatikan di sini, komen2 PAS amatlah bernas dan berhemah.. amat berbeza dari penyokong PAN.. diharap rakyat Sarawak dapat memerhati serta menilai senario sebegini.. kalau bersama PAS, DAP tak boleh kelentong, UMNO tak boleh kelentong malah BN termasuk di Sarawak pun tak boleh kelentong.. tak macam PAN.. yg mudah hulor tengkok utk jadi khodam kpd parti2 yg menipu PAN.. kita tgk je lah tokoh2 parti yg mudah shj membuatkan PAN tunduk.. TGPDR, TGLKS, TGLGE TDM, TSMY, DSSA, DSMM dll... dan PAN terus meninggalkan DSAI terkontang kanteng sorang2.. yg kelakarnya lepas tu tergamak plk PAN nak mengaku sbg juara rakyat..
Kui kui kui.. Khodam kpd DAPUMNO mengaku jadi juara rakyat..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 4:56 PTG delete

Komen pas bernas ke hape mcm tahik je.wanrosli pongpang pongpang tuduh matsabu tolak hudud,mana bukti video matsabu tolak hudud??????udah lama benar mintak xdpt2 ni.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 5:18 PTG delete

4:31 xfaham ni,kahkahkahkah...chif ketua khadam ialah LKS dan matsabu penasihat 3M dan UMNO.......PH tak panggil walak PH panggil khadam....kahkahkah....PH je jadi sekelian khadam kepada UMNO.....buduh, buduh punya sekelian khadam.....kahkahkahkah....macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 7:38 PTG delete

Apasal plak limkitsiang,matsabu? Hadi yg beria2 nk jd penasihat najib,matbsabu plak kena.haje vonggok cara macaipas berpikir.seolah-olah mabuk ketum.kahkahkahkah. Xpa faham mmg otak macaipas xleh bfikir jauh.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:11 PTG delete

Kahkahkah...macai2 sekelian khadam terlena dan tidak sedar asyik dgn daun ketum, LKS dan matsabu khadam kepada 3M dan UMNO.....cium mulut, uuummmmwwwahhh....kahkahkah.....masih tidak sedar....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:18 PTG delete

Kahkahkah....harakah untuk ahli PAS saja bukan untuk macai2 sekelian khadam....uuummmmmmwwwahhhhhh....cium mulut matsabu, lks dgn umno....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:22 PTG delete

Kekekeke.....kalau betul matsabu tak tolak hudud buktikan jgn sembang macam umno....kahkahkah...bercakap pun dah mcm umno...cium sekali...uuuummmmwwwwahhhhh......kahkahkah....kebodohan berpanjangan lah macai2 sekelian khadam.....kkwekkwekkwek....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:23 PTG delete

Terbaek An Anonymous.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:27 PTG delete

Terbaek An Anonymous, mari kita ikut rentak macai2 sekelian khadam berhujah....kahkahkah......peluk umno, pimpin tangan umno, cium mulut umno, jangan lepaskan mereka nanti terlepas hajat dihati.....kahkahkah....macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:31 PTG delete

Macai2 sekelian khadam kata bangang kalau minum susu selori....suruh matsabu minum 2 lori baru sedar bahawa mereka rupanay sekelian khadam kepada umno....kahkahkah....macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:33 PTG delete

Kahkahkah....matsabu disaman psl suka buat fitnah....lancar tabung fitnah....macai2 sekelian khadam terpaksa tanggung...kahkahkah...kebodohan apakah ini?.........kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:37 PTG delete

Macai2 sekelian khadam dah mengaku matsabu tidak bermaruah dan cuba dibandingkan dgn TGHA....kahkahkah.....Lks dan matsabu berpimpin dengan umno macai2 sekelian khadam buat2 buta....kahkahkah.....uuuummmmmwwwaaahhhh.....cium sekali....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:39 PTG delete

Paling best sekali rapiji macam nak berlutut depan madey....kahkahkah.....matsabu berpelukan dgn mukhriz....best of the best.....kahkahkah...macai2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:41 PTG delete

Terbaek Tuan An Anonymous, kita layan mereka dengan cara mereka berhujah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:45 PTG delete

Kahkahkah...macai2 sekelian khadam tidak tahu tahi ada bau nak samakan tahik dengan komen....kahkahkah.....xda deria bau ke macai2 sekelian khadam....kahkahkah......cium sekali....uuuuummmmwwwaaahhhhh....kekeke

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 8:58 PTG delete

PKR dan DAP gagal untuk mencapai persefahaman apabila masing-masing dengan pendirian untuk bertanding di enam kerusi dun Sarawak.

Azmin memperkenankan hajat PKR Sarawak untuk bertanding menentang DAP di enam kerusi bertindih, sudah jelas dimata rakyat Sarawak bahawa PH bukanlah Pakatan Harapan sebaliknya pakatan ini dilihat Pakatan Hancur.

Apa yang berlaku di Sarawak adalah petunjuk kepada rakyat di Semenanjung.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 9:36 PTG delete

Setuju tu 8:58.. Pakat2 Hancur..

Tapi kita jangan sesekali terlepas pandang.. sekurang2nya PKR telah membuktikan kpd kita semua bahawa PKR bukanlah bertaraf KHODAM sebagaimana PAN yg terpaksa bersetuju dgn segala baik buruknya DAP 100% tanpa ada soal selidik langsung..

Sekalung bunga buatmu PKR! Kamu terbukti bukan KHODAM!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:41 PTG delete

"terbaek tuan"kahkahkahkah. Wanrosli2 kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:43 PTG delete

"terbaek tuan,setuju tuan dan puan"kahkahkahkah. Wanrosli2 pandai wat lawak skrg ni.kahkahkahkah. Sibuk2 prn sarawak tp pas buleh menang ke.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:45 PTG delete

Ulang2 balik lawak antarabangsa wanrosli komen wanroslisesumpahlaknat.kahkahkahkah. Wanrosli dah ada nama baru.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:47 PTG delete

Kahkahkahkah. Hadi sedondon dgn najib xnampak plak.kahkahkahkah. Wanrosli2. Mari kita layan cara mereka berhujah.huarghkahkahkah.kita tiru dia bhujah,die tiru kita balik.kahkahkahkah.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:50 PTG delete

Kahkahkahkah.8:33 terima kasih mengesahkan pas khodam umno.kahkahkahkah.antara umno dan amanah, pas percaya umno.baik baca utusan la tuan. Kahkahkahkah. Terbaek tuan.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:52 PTG delete

Kahkahkahkah."rupanay" tu ape.kahkahkahkah. Punaisihat mcm hadipesideng ker.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
25 April 2016 11:53 PTG delete

Di bawah adalah satu teka teki ringkas..

Bila bersama PAS jadi pengkhianat..
Bila bersama PKR jadi pengacau..
Bila bersama DAP jadi khodam..
Bila bersama UMNO jadi khodam bergu bersama DAP..

Dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

Clue.. warna asalnya oren.. kalau ada yg jawab PANther maka ianya salah walaupun sudah hampir.. 

So.. dari jenis apakah 'binatang sesumpah laknat' ini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:54 PTG delete

"terbaek tuan "kahkahkahkah. Wanrosli buat perangai lagi.kahkahkahkahkah mari kita ikut rentak macai2pas sekelian khadam berhujah....kahkahkah......peluk umno, pimpin tangan umno, cium mulut umno, hadipesideng pakai baju sedondon ungu sama ngan najib,comolot lg tu,jangan lepaskan mereka nanti terlepas hajat dihati.....kahkahkah....macaipas2.Kihkihkih

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
25 April 2016 11:58 PTG delete

8:22 jelas bangang nya.kahkahkah. Tuduh2 matsabu tetiba suruh buktikan matsabu taktolak hudud pulak.dah la kantoi xda video yg mengatakan matsabu tolak hudud.lagi mau pusing2. Kahkahkahkah. MANA VIDEO MATSABU TOLAK HUDUD???!!!dah lama mintak xdpt2
Kalu fitnah. Ngaku ajela fitnah. Pas kan xlari dr fitnah sebijik cam hadi fitnah pil kuda.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:01 PG delete

Kahkahkah...macaipas2 sekelian ketua khadam tua hadipesideng terlena dan tidak sedar asyik dgn susu omega dan pil kuda, setia pd najib umpama anjing seti pada tuannya dan UMNO.....cium mulut, uuummmmwwwahhh....kahkahkah.....masih tidak sedar....kahkahkah.kuikuikui. Macaipas2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:03 PG delete

Dei tambi brp kali mau kopipes. Jwpnnye wanroslisesumpahlaknat.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:24 PG delete

Terbaek tuan....kahkahlah macai2 sekelian masih lagi berada dibawah tempurung.....kahkahkah....PAN nak pecat DAP dan PKR kerana melanggar perjanjian mesyuarat presiden2 PH....kahkahkahk...tinggal lah macai2 sekelian khadam dengan PAN......kahkahkah......malu eh.....cium sekali....uuuuummmmmwwwaaahhhh....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:27 PG delete

Kahkahkah.....matsabu tak main la sedondong.....peluk terus dengan umno....kahkahkah......macai2....cara macai2 berhujah....kahkahkah...cium sekali....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:30 PG delete

Kahkahkah...macai2, dei tambi haiwan tu sesumpah yang boleh ubah warna....kahkahkahkah....jgn berubah jd biru sudah lah...kahkahkah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:35 PG delete

Ulang2 balik lawak antabangsa....macai2 komen macai2....PAN jadi jd leader baru PH....pecat DAP, pecat PKR kerana melanggar perjanjian presiden2 PH....kesian PAN, berubah lah jd warna biru....kahkahkah.....sesumpah dimakan sumpah....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:38 PG delete

Ketawa lagi kahkahkah......lagi kekekeke....lagi......hihihihihi....macai2....sudah2 la tu....terima aje lah kenyataan...

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 April 2016 6:33 PG delete

Terbaek tu tuan 12:35.. kita tahu PAN tak akan pecat DAP. Babak tu sekadar nak cover malu akibat dah terbongkar dan terpahat di minda rakyat Malaysia bahawasanya PAN khodam DAP dan tambahan lagi yg terkini PAN khodam UMNO agar UMNO dpt diselamatkan!

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 6:48 PG delete

Kahkahkah biarkn aja wan rosli n wan rosli komen.ktawa je la kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 7:11 PG delete

An Anonymous, yang paling sedih tapi tak nampak sedih itulah pelakon terbaik iaitu Tok Sami Lim Kit Siang, sedih bukan pasal pertindihan kerusi, sedih kerana memikirkan nasib yang akan menimpa Deklarasi Rakyat dan Pakatan Harapan, akan berkubur tanpa nama di Sarawak.

Bertambah sedih apabila memikirkan rakyat di semenanjung yang memerhatikan kerakusan pakatan yang mengaku mereka itu adalah gabungan untuk Selamatkan Malaysia. Jawatan dan kuasa diutamakan, kesetiaan rakan gabungan diketepikan, sedih sungguh. Harapan jadi Hancur.

Kepada macai-macai kalau rasa PH masih relevan teruskan dengan PH kalau sudah tersedar kembalilah istiqamah bersama PAS, kami bukan pendendam seperti G18. In-shaa-Allah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 April 2016 8:11 PG delete Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 April 2016 8:16 PG delete

7:11, saya setuju kalau sekadar tahap2 macai dibenarkan kembali pd PAS kerana selama ini memang mereka hanya terikut2 lantaran kagum pd kepetahan G18 berbicara kununnnya..

Tapi utk G18, PAS perlu lebih berhati2 kerana bimbang agenda DAP masih menebal dlm jiwa mereka.. sy masih ingat antara syarat yg dikemukakan oleh G18 (sblm pemilihan dlm muktamar) utk kembali berdamai ialah dgn mensyaratkan agar TGHH berundur dari jawatan Presiden PAS (bukankah ini selari dgn kemahuan DAP?!).. inilah yg kita ahli2 PAS tak bersetuju maka lantaran syarat itulah kami mengundurkan G18 dari tampuk kepimpinan PAS dulu.. Alhamdulillah..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:29 PG delete

Terbaek tuan wanrosli komen2 wanrosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:30 PG delete

Kahkahkahkah. Mesti ulasan bongok, tu sbb kena remove. Kahkahkahkah. Terbaek tuan kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:32 PG delete

Terbaek tuan khadam wanrosli komen2 wanrosli lagi.kahkahkahkah. Lawak terbaek tuan khadam wanrosli. Kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:36 PG delete

Perghhhh. Pan boleh pecat parti lain.wowwwww. Tahniah sbb mengesahkan pan semakin kuat. Kahkahkahkah. Pas semakin lemah,kat sarawak senyap aje pas mcm xda semangat aje.kahkahkahkah. Ops.lupa pas btanding utk kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:38 PG delete

Yeke bila matsabu peluk umno? Sudah2la mfitnah. Bersihkan nama pas dr jd parti penfitnah. Fitnah pil kuda dr pesideng pas pulak tu.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:42 PG delete

Iyek.geli baca komen2 macaipas2. Umuah le cium le.eeee.geli aku. Gay ke pun.pas jadi parti lucah plak,dahla fitnah, lucah plak tu,elokla pemimpin tgk lucah xnk byr bil pula.kecian macaipas2 pun kaki lucah. Sebijik perangai umno.dahla parti penfitnah, tambah lg melucah. Eloknya tukar nama je pas = parti ajaran seks

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 8:45 PG delete

Terbaek tuan,setuju tuan,kahkahkahkah. Guna la ayat lain wanrosli. Jelas2 kantoi wanrosli komen2 wanrosli. Hahahaha.xlarat nk gelak dah.kahkahkahkah. Pagi2 buat lawak kahkahkahkah.

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 April 2016 9:19 PG delete

Pabila sesumpah bertukar dari oren kpd merah, inilah fasa yg paling ganas! Sbb dia boleh jadi jelmaan roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel lepas tu roket lepas tu keris togel.. begitulah seterusnya sampai binatang sesumpah laknat ni mampos..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 10:12 PG delete

dari kajian diatas dah terang dah bukan pan saja khadam unmo ph pun dah ikut sekali jadi khadam umno dahlah idea kajian dapat dari unmo org yg buat kajian pun org umno. kalau macamni senang lah umno kekal berkuasa.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 10:28 PG delete

pan khadam umno dah terbukti setiap ceramah pan hanya mengutuk dan mengfitnah tghh dan pas tapi umno disanjung bertanding hanya menentang pas dengan harapan umno menang. bergabung dengan tun m untuk memperkukuhkan umno. mat sabu dah rabun nak berpolitik tuduh pas penganas, syah dan macam2 dengan harapan pas berkubur dan umno kekal berkuasa. dah terbukti rakyat dah tahu tembelang dah pecah sebab tu dap tak bagi kerusi kepada pan sebab pan akan berpindah kepada umno jika keadaan terdesak.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 11:37 PG delete

Terbaek tuan Macai2 sekelian khadam komen macai2....kahkahkah......hujah terbaek tuan macai2 sekelian khadam.....kahkahkahkohkoh......maci2

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 11:41 PG delete

Perghh, macai2 suruh pecat parti lain wwwooooww, macai2 terperasan dengan sindiran....kahkahkah.....pecat DAP, pecat PKR.....bair PAN jadi keldai kehilangan tuan.....akhirnya keldai macai2 sekelian khadam mati kelaparan......kahkahkahkah.....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 11:44 PG delete

Kahkahkahkahkah.....macai2 komen macai2 sekelian khadam, biarkan macai2 sekelian khadam kebingungan...ketawa lagi...kahkahkah....kikikiki.....hahahahaha....kekekeke,,,kahkahkah...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 11:48 PG delete

Terbaek macai2 sekelian khadam....hujah terbaek macai2.....kahkahkahkah....

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 12:59 PTG delete

Kahkahkahkah.macaipas2 semua buduh xtau warna sesumpah. Sesumpah suke warna ijau sbb dok kat daun. Parti pas kan ijau.tepat sekali pas parti sesumpah.kahkahkahkah. Elok sgt wanrosli kasi idea PAS=PARTI AJARAN SESUMPAH. kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 April 2016 1:36 PTG delete

Memanglah sesumpah ni dulu hijau.. tapi sekarang sesumpah laknat ni dah jadi oren.. dan fasa yg paling ganas bila sesumpah laknat ni jadi merah..

Dari jenis apakah binatang sesumpah laknat ini?

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 3:02 PTG delete

Ulang2 balik.haje bongok wanrosli ni.kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
26 April 2016 3:06 PTG delete

Jwpnnya ialah..




Lps prn sarawak..

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 10:55 PTG delete

Ckp pasal prn sarawak, apa ke tujuan pas masuk prn sarawak?????

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
26 April 2016 11:32 PTG delete

Tujuan pas msuk prn srwak kn nk kalah..kahkahkah.nk jdi penasihat?kahkahkah npak sgt bodoh n baghal..kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 10:43 PG delete

Xpernah ade org masuk ptandingan utk kalah.kahkahkahkah. Kalau lawan lari pun mesti la nk menang.kikikiki. Pas mmg berong dah mabuk pil kuda.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 8:33 PTG delete

Kahkahkah..PAS masuk Sarawak kerana berdakwah...PH masuk Sarawak tujuannya untuk tikam menikam ssesama sendiri....kahkahkah....hancur lah harapan macai2 sekelian khadam....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 8:36 PTG delete

Kahkahkah...PH masuk Sarawak untuk apa macai2 sekelian khadam..tidak lain hanya untuk menghancurkan pakatan harapan supaya jadi pakatan hancur.....bodoh la macai2 sekelian khadam....berpelukan dgn umno dimana saja...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 8:39 PTG delete

Xpernah ada orang masuk pertandingan utk menghancurkan rakan sesama rakan...PKR vs DAP, DAP vs PKR....kahkahkah...bodoh betul macai2 dan sekelian khadam....kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
27 April 2016 9:36 PTG delete

Kahkahkahkah tp lg bodoh btanding utk kalah.kahkahkahkah. Baik xyah masuk btanding. Mbazir je buang duit.. Kalau kempen mst suruh pengundi jgn undi pas sbb pas nk kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 10:49 PG delete

Kahkahkah...kalah menang tiada kena mengena dgn macai2 khadam sesumpah, boleh bertapak di Sarawak dh dikira kemenangan kepada PAS....macai2 khadam sesumpah hanya mahu menang saja sampai sanggup tikam menikam sesama sendiri DAP vs PKR, PKR vs DAP, kebodohan yang tidak dapat dielak...kahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 7:08 PTG delete

Lagi bangang walakontol diatas,tujuan masuk prn sarawak utk menang kalau nk bertapak je xyah btanding la,buat umah je kat sarawak tulis besar2 umah pas,pas nk kalah.kahkahkahkah

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
28 April 2016 9:38 PTG delete

Nak jugak macai2 khadam sesumpah berhujah diakhir page, berfakta lah katakan..tulis kahkahkah tulis kikikiki tulis tahik...itu je hujah mereka, janji tiada yg jawab selepasnya...walaupun dgn kahkahkah..macai2....fakta sedara bukan kahkahkah.....kahkahkah..lagi...kahkahkah..yeeeelllleeeekkkk.

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
29 April 2016 8:50 PG delete

Yelah hujah pas aje lah hebat. Masuk prn sarawak utk dikalahkan.kata kuat hebat dasat boboiboy tp nk jadi kalah.kahkahkahkah. Mmg hebat hujah pas. Kahkahkahkah

Reply
avatar
An Anonymous
AUTHOR
2 Mei 2016 4:26 PG delete

Kununnya nak TUDUH org fitnah (sdgkan ternyata PAN kaki pembohong kerana itu hanya andaian semata), lalu berpura2 beraksi seolah2 PAN tidak pernah terlibat dlm fitnah termasuk fitnah UG terhadap PAS.. phuiii....

Tapi PAN lupa bilamana secara terang2an tok guru mereka TGPDRamasamy memfitnah DZN sbg SATAN, PAN tanpa dapat dinafikan; berkelakuan secara jelas tidak langsung ada rasa simpati terhadap DZN sebaliknya pula menyokong TGPDR dgn cara tidak menuntut beliau meminta maaf langsung kpd DZN.. 

So, kita dapat lihatlah di sini tanpa berselindung bhw di mata PAN ulamak tidaklah perlu dihormati selagi mereka tidak digemari oleh DAP.. sebaliknya PAN akan mengiktiraf seseorg itu sbg ulamak hanya jika DAP merestui ketokohan ulamak tersebut sbg contoh Mursyidul Am PAN dan timbalannya.. patutlah kita tak dengar satu perkataan bantahan pun (dalam isu penghinaan SATAN ke atas DZN) dari ulamak berdua tersebut yg telah terbukti diredhai serta dirahmati oleh DAP..

Sekian...

Reply
avatar
Tanpa Nama
AUTHOR
2 Mei 2016 10:54 PTG delete

Kopipes lagi.aduyai macaipas semua bodo2 belaka ke xda yg bijak2 ke.phui.

Sekian

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes