Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, April 01, 2016

PANAS!! : DANA RM2.6 BILION JANGAN UNGKIT LAGI..KATA ORANG KUAT NAJIB


Rais Yatim


KUANTAN - Semua pihak perlu menghormati undang-undang negara dengan tidak lagi membangkitkan isu berkaitan dana RM2.6 bilion yang diterima Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak daripada keluarga diraja Arab Saudi.

Penasihat Kerajaan dalam Hal Ehwal Sosial dan Kebudayaan, Tan Sri Dr Rais Yatim berkata ini kerana Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali telah membuat pengesahan bahawa tiada kesalahan jenayah dalam kes itu hasil siasatan yang dilakukan.

"Peguam Negara sudah memainkan peranan menerusi Perlembagaan Persekutuan. Ia (Perlembagaan Persekutuan) sentiasa ada di situ untuk menjadi perbandingan kita.

"Jadi kita mesti mengambil jalan yang seimbang dengan peruntukan (undang-undang) itu, tetapi masih ada pihak lain yang mempertikaikannya...tetap tidak mahu diam, dan masih mahu mengungkit isu itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan Program Budi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Kuantan di kampus berkenaan, di sini hari ini.

Rais, yang juga Presiden UIAM, berkata demikian sebagai mengulas laporan Australian Broadcasting Corporation (ABC) menerusi rancangan 'Four Corners' yang mengesahkan siasatan terperinci pelbagai pihak berkuasa bahawa dana diterima perdana menteri adalah derma daripada kerabat diraja itu.

Katanya kerabat diraja berkenaan sendiri telah pun membuat penjelasan bahawa dana yang dimasukkan ke dalam akaun Najib merupakan sumbangan peribadi tanpa apa-apa balasan.

"Sehubungan itu tidak ada untungnya bagi kita untuk terus mencurigai perkara itu lagi kerana ia memberi kesan kepada kesejahteraan sosial dan juga undang-undang...lagi pula Datuk Seri Najib telah banyak membantu rakyat," katanya.

Katanya mereka yang masih lagi berhasrat memainkan isu itu dengan tujuan untuk menjatuhkan kepimpinan Najib disifatkan hanya melakukan perbuatan sia-sia kerana ia tidak akan berjaya.

sh

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
 
http://iklanviral.blogspot.my
 
http://www.kelabsimkad.com/
 

34 ulasan:

  1. Masih ingat lagi kata2 hadi."mustahil duit 2.6bilion masuk akaun najib"....hahahahaha.last2 najib ngaku... Malula pesideng oi.hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn ckp mcmtu.malula wanrosli nt.kahkahkah

      Padam
  2. Lembu yg mkn dedak mmg mcm tu. Rakyat dok bercakap pasal tu...lembu2 ni msh di cucuk hidung.

    BalasPadam
  3. Swimming pool mana swimming pool...

    Tgk tu x payah nak perlekeh hudud...lembut dan bersopan santun je hujah kita..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bkn perlekeh hudud tp perlekeh org yg bodoh pasal hudud..hahahahaha..

      Padam
    2. Wanrosli susu omega datang dgn hujah2 swimming pool beliau....mana hudud nya wanrosli?pas nk akta jenayah atau hudud?

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Sekadar nk jelaskan kali yg ke 30 (sebab sel otak mereka tetap x bersambung) kpd anons..

      Yg nak dibentangkan sblm ini ialah akta utk memperkasakan syariah sbg langkah awal sebelum hudud mula dilaksanakan secara berperingkat2..

      Jadi tak timbul la isu x nyempat2 nk bwk hudud ke parlimen, jadi tak timbul la isu hudud ditangguhkan kerana bila syariah sediada dpt diperkasakan, secara x langsung akan mudah diselarikan dgn hudud.. makanya tak timbul juga la isu nak letak jawatan sekiranya hudud x dpt dilaksanakan kerana prosesnya memang masih berjalan..

      Jgn lupa susu omega ye PAN... minum dlm cawan bukan kuali..

      Padam
    5. Ala.kopipes lagi. Mana la macai hadi yg pandai. Nape semua malas2 don bodoh je yg ada.kahkahkah to

      Padam
  4. Mana wanrosli ni.nangis ke kena gasak sikit dah nangis. Sama mcm pesideng beliau ckp pongpang ajak debat kecut telo.kahkahkahkah

    BalasPadam
  5. Lagi lama si ajip ckp mcm ular..lagi banyak lah lembu2nya jd bangang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg hairan nya hadi pun sama jd bangang

      Padam
  6. Hadi bangnag tak apa tetapi yang heran di belakang buntut dia semua jadi malaun,asyik hidu kentut hadi je ,mata jadi hijau otak jadi biru.

    BalasPadam
  7. Jangan marah yang berkata tu ,dia dahlah Rais anak Yatim pula.makan 7 kali sehari.dia anak yatim yang miskin otak.

    BalasPadam
  8. Hudud mana hudud..?

    In shaa Allah.. kami dlm PAS tak kan berputus asa utk perjuangkan hudud sehingga akhir hayat kami..

    Bagaimana plk dgn PAN??

    Swimming pool mana swimming pool..?

    Lalu PAN pun jawab.. 

    In shaa Allah.. kami dlm PAN tak kan berputus asa utk perjuangkan swimming pool sehingga akhir hayat kami..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila tanya bab hudud je mesti wanrosli kasi jwpn bodoh.. Kata bijak tp bangang sgt.kahkahkah

      Padam
  9. Swimming pool trtinggal kat jerman.kahkahkah..dh mcam spam lak.ratib baru wan rosli kahkahkah

    BalasPadam
  10. Patut pun x de kat penang swimming pool tu.. huhuhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala swimming pool lg.aduyaiiiiiii otak walakontol2 xberkembang ke

      Padam
  11. Takda..yg ada kat jrman je tmpat tintowi n wan rosli..kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. So mmg sahih lah kat penang tak de swimming pool.. patut pun harganya murah.. tapi walaupun dkt selangor ada swimming pool, harganya tak lah semahal yg tak de swimming pool.. kenapa ya?

      Padam
    2. Xda modal lain ke selain swimming pool. Kata minum susu omega bijak
      Tp nmpk semakin bodo jdnya.elok wanrosli jgn mkn susu omega sbb nt busuk nama susu omega sbb wanrosli semakin bebal.kahkahkah

      Padam
    3. Cuba jawablah bro mcm aku jwb soalan hudud.. simple jer.. cakap je lah.. swimming pool x siap lg ke, tgh redesign ke.. architect cabut lari ke..janji alasan kau dpt menunjukkan banglo tu jd murah sbb x de swimming pool.. simple..

      Padam
    4. Swimming pool balik... Alahai wanrosli. Itu jeke tahap pemikiran walakontol2 pas.cian nya..walau jenuh minum susu omega tp hanya mampu bfikir swimming pool aje.kesian nya dedak apa yg hadi bagi korang mkn ni.kesiannya

      Padam
    5. Nampaknya PAN (kuda tunggangan) gagal membantu DAP (penunggangnya) dalam isu banglo murah.. tak malu ke?

      Padam
    6. Bagus tu an anonymous ada peningkatan setelah minum susu omega.sbl ni isu swimming pool.kini isu banglo murah.bagus2 tu wanrosli. Syabas di ucapkan pada wanrosli yg hebat.kahkahkahkah

      Padam
    7. Mana hujah balas..penafian ke.. adakah ini bermakna PAN gagal berperanan sbg kuda tunggangan DAP??.. Kesian tok guru LGE .. nak makan babi mlm ni pun dah kurang selera jadinya..

      Padam
    8. Kahkahkahkah. Ni wanrosli kata babi,pastu tukar jd khinzir pulak...org2 mcm ni ke nk berhujah.kahkahkahkah. Hujah swimming pool aje lah.kahkahkahkah

      Padam
  12. Kasihan PAN..

    Mula2 sibuk dibesar2kannya aura ulamak2 PAN spt mursyidul am dan timbalannya dgn meyakinkan orgramai bhw ulamak mereka tidak sesekali spt ulamak PAS yg asyik degil utk tunduk pd tokong DAP; tidak spt ulamak PAN.. tapi org masih tak nak masuk PAN..
    Kemudian diwar2kan penubuhan PH kononnya dgn adanya aura PKR/DAP, bisa menarik orgramai masuk PAN.. ternyata gagal juga strategi sebegitu..
    Kini mereka menggunakan pula ikon yg mereka dulu beria2 benar menyumpah seranah iaitu Tun M, pun masih lagi org tak nak masuk PAN..

    Sbb tu lah sampai sekarang husam dan mahfuz masih ragu2 utk masuk PAN pabila melihatkan sambutan yg cukup hambar ini.... semoga PAN dpt membuktikan sesuatu pd pilihanraya sarawak nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sambutan hebatla sgt ya smpi harakah pun xlaku dah.kahkahkahkah

      Padam
    2. Itu senario biasa zaman kini bila dikuasai electronic news.. bagaimanapun ahli2 PAS mmg kena berubah dgn mula memberi sokongan pada lidah parti tersebut..
      Katanya PAN pun sudah melancarkan akhbar sendiri.. kita tunggu perkembangan lanjut.. kalau tak nak jualan meeudum penyokong2 PAN yg sekian 'ramai'nya itu kena bg sokongan! :)

      Padam
    3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    4. Yelah tu.harakah pun xlaku dh nk buat akhbar lain pulak. Bijak2 kepala otak pas setelah minum susu omega. Kuikuikui

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...