Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, April 28, 2016

NASIHAT : Harap DAP-PKR setuju satu lawan satu - Presiden Parti Islam (Amanah)


Mohamad SabuMohamad SabuPresiden Amanah Mohamad Sabu mengharapkan agar rakan pakatan parti itu DAP dan PKR dapat menyelesaikan isu pertindihan kerusi dalam Pilihan raya Negeri (PRN)Sarawak agar bersetuju satu lawan satu untuk menentang Barisan Nasional (BN).

"Amanah sangat mengharapkan pemimpin DAP dan PKR di peringkat nasional dan negeri dapat mencari jalan terbaik sebelum hari pembuangan undi agar hanya satu lawan satu menentang BN dalam PRN Sarawak kali ini.

"Saya yakin pemimpin DAP dan Keadilan berupaya melakukan yang tebaik untuk Pakatan Harapan di Sarawak dan Semenanjung.

"Saya juga berkeyakinan penuh bahawa dengan fikiran waras jalan penyelesaian terbaik dapat dicari supaya Pakatan Harapan dapat merealisasikan harapan rakyat di Sarawak dan seluruh Malaysia," ujarnya dalam satu kenyataan.

DAP dan PKR bertembung di enam kerusi Dewan Undangan Negeri membabitkan Mambong,Ngemeah,Murum,Mulu,Simanggang dan Batu Kitang.

DAP meletakkan sejumlah 31 calon, PKR (40)  dan Amanah (13) kerusi dalam pilihanraya ke-11 bagi negeri Sarawak ini.

Semalam Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke dalam sidang media diadakan dipetik berkata parti itu akan menarik balik calonnya dari kerusi Batu Kitang sekiranya PKR bersetuju untuk menarik balik calon-calonnya dari lima kerusi bertindih yang lain. Ini merupakan cara terbaik untuk menangani kemelut pertindihan kerusi dalam Pakatan Harapan ketika menghadapi PRN Sarawak.

Manakala Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen juga mencadangkan dalam kerusi di mana DAP bertindih dengan PKR, pengundi tidak memecahkan undi mereka dan menumpukan kepada DAP. Tetapi di kerusi di mana PKR sahaja bertanding,semua penyokong DAP mengundi PKR.  seperti lapor Malaymailonline.

Proses penamaan calon pada Isnin, turut menyaksikan Amanah bakal berentap dengan calon Pas di lima kerusi Dun iaitu Sebuyau, Beting Maro, Samarian, Muara Tuang, Sadong Jaya untuk menentang BN.

mdl

IKLAN BERBAYAR

Duit bukanlah segala galanya... Tetapi segala galanya memerlukan duit!!
Begitu juga dengan kebahagian rumah tangga...
Porak peranda hanya gara gara masalah kewangan meskipun cinta bersemi lebih dari 10 tahun!! Itulah REALITI HARI INI!!
Bukankah membahagiakan orang yang tersayang itu adalah IMPIAN SETIAP INSAN??
Bagaimana dengan anda???
Perkongsian ini mungkin titik permulaan dalam hidup anda untuk membahagiakan yang tersayang...
Kebahagian tidak dapat dinilai dengan wang ringgit.. Tetapi berusahalah untuk mencapai kebahagian sebenar yang diimpikan
"SAYA INGIN MEMBAHAGIAKAN INSAN YANG TERSAYANG!!" <--------- Klik
Link URL : http://janapendapatanpasif4u.blogspot.my

 BISNES ONLINE 100%

43 ulasan:

  1. DAP dan PKR sepatutnya malu dengan PAN kerana bersikap tamak, kita lihat saja PAN tiada kekecohan, tiada tikam menikam, tiada pertindihan kerusi dan yang lebih menarik dengan PAN ialah tiada dasar dan perlembagaan parti sendiri.

    PAN ditengah-tengah diantara PKR dan DAP, Suhaizan Kaiat menegaskan akan mengambil tindakan jika ada mana-mana parti yang langgar perjanjian mesyuarat presiden2 Pakatan Hancur.

    Mampukah PAN yang tiada perlembagaan parti mengambil tindakan tegas terhadap parti besar yang ada perlembagaan? Rasa semacam je.

    Anthony Loke menegaskan bahawa hanya ada satu parti yang akan mewakili Pakatan Hancur, satu lawan satu lah katakan, ternyata apa yang ditegaskan oleh Anthony Loke hanyalah untuk memperbodohkan rakyat keseluruhan.

    Belum lagi bertanding BN sudah menang dengan mudah 2 kerusi disebabkan kesibukan Pakatan Hancur berpegang tangan dengan umno kesana kemari berdeklarasi sehinggakan terlepas pandang calon yang dipilih. Inilah kehebatan Pakatan Hancur memperbodohkan macai2 mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata pan tiada perlembagaan tp pas masuk prn sarawak utk kalah ape cter. Kahkahkahkah. Lagi buduh.kahkahkahkah

      Padam
    2. Ketiadaan perlembagaan PAN tiada kena mengena dgn PAS, hanya macai2 khadam sesumpah je yg buduh kerana sokong PANdir.....kahkahkah....macai2

      Padam
  2. bn akan tetap rakyat mahukan tumbang tetapi pada parti mana yang perlu dipercayai. bertelagah rebut kerusi ni baru prn sarawak belum lagi pru 14 kalau mcm nilah nampaknya umno bn akan kekal berkuasa sampay bila2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btl pkr dap buat hal pulak.kecewa btl tp ok masih boleh dperbetulkan xla mcm pas dah pecah belah terus

      Padam
    2. Walaupun diperbetulkan di Sarawak akan tetapi rakyat keseluruhan sudah mengerti perjuangan olok2 khadam sesumpah...rakyat bukan bodoh...kahkahkah...yg bodoh hanya macai2 khadam sesumpah....kahkahkah

      Padam
  3. mat sabu suka dap dan pkr bertelagah sebab bn akan menang mudah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesian ye walakontol pas ni.jadi batu api lak,langgar plembagaan,label org mcam2.jadi syaitan bisu..minum susu pil kuda ni lah jadi mcm ni.kahkahkah sibuk hal parti lain parti sndiri jdi taik.kahkahkah sndri komen sndiri batu api.masuk tong taik angkt sndiri kahkahkahkah sian wan rosli..kahkahkah

      Padam
    2. Kahkahkah..kesian macai2 khadam sesumpah, sibuk dgn PAS parti sendiri xda perlembagaan mcmna macai2 khadam sesumpah blh memilih parti yg tiada perlembagaan...kahkahkah...bagi lah idea kat matsabu srh mat sabu buat perlembagaan cepat2...masukkan hujah tertinggi kahkahkah dan tahik dlm perlembagaan PANdir, amat sesuai dgn macai2 khadam sesumpah ..kahkahkah.....bebal.

      Padam
    3. Kahkahkahkah macaipas2 ketawalan walakontol lagi kesian pas masuk prn sarawak utk kalah.kahkahkahkah

      Padam
    4. Kebodohan ini tiada kena mengena dengan PAS....kahkahkah...kami PAS gembira bila huru-hara ini disebabkan oleh kebodohan khadam sesumpah yg mana macai2 pun diperbodohkan...kahkahkah

      Padam
  4. Walaupun DAP dan PKR menarik balik calon yang bertindih disaat akhir pertandingan namun kepercayaan rakyat keseluruhan terhadap Pakatan Hancur tidak akan berubah selepas apa yang berlaku.

    Rakyat keseluruhan sedang memerhati dan menilai sejauh mana Pakatan ini mampu menyelamatkan Malaysia dan dalam masa yang sama rakyat nampak mereka hanya rakus dengan jawatan dan kuasa.

    Apa yang terjadi di Sarawak adalah petunjuk kepada rakyat di Semenanjung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rakyat sarawak masih igt lagi kata hadi,org sarawak pakai cawat xreti ngundi...patutla pas btanding utk kalah.kahkahkahkah

      Padam
    2. Orang Sarawak sekarang sudah celik, mereka hanya nampak kerakusan pemimpin khadam sesumpah saja..kahkahkah

      Padam
  5. Pas zero di sarawak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu sbb pemimpin pas bebas keluar masuk pas sbb pas xde kesan pun pada sarawak. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Pemimpin PAS bebas kerana mereka tidak gila kuasa macam khadam sesumpah, itulah kelebihan PAS...kahkahkah..

      Padam
    3. Tu pasal walakontol ikot je ckap tuang presideng,disuruh minum susu pil kuda cmpur air kncing pun minum,akhirnya jdi bodoh mcm tuang..taunya ketawalan..kahkahkah

      Padam
    4. Kahkahkah...macai2 kebingungan....bodoh tahap tertinggi minum air kencing ah siang apek....kahkahkah

      Padam
  6. Hal yang terjadi tu masih boleh diselesaikan. Salah satu berundur, dan berkempen untuk memenangkan yang satu lagi. Yang penting Pakatan menang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya btl,ph la harapan utk lawan bn sarawak .nak harapkan pas lagi tolong bn ada la.kahkahkahkah

      Padam
    2. Kahkahkah...betul ke? Tapi rakyat Sarawak sudah mengenali warna sebenar khadam sesumpah yg gila kuasa...mcmna nak menang?..kahkahkah..harapan hancur berkecai...kahkahkah...macai2

      Padam
    3. Bukn mcm pas yg btnding utk nk kalah,dh tu nk jdi punahsihat je kahkahkah tk ke bodoh tu..kahkahkah ketawalan..

      Padam
    4. Kahkahkahkah. Mula2 punaisihat pastu punahsihat kahkahkahkah

      Padam
    5. Kahkahkah....macai2 akal pendek....LKS/DAP pun dah awal2 keluar kenyataan bahawa BN akan membentuk kerajaan di Sarawak selepas PRN nanti....dah tau dah kalah...kahkahkah.....otak macai2 lembab...kahkahkah

      Padam
    6. Tak begitu tuan.. tujuan TGLKS ialah hanya utk tarik undi simpati dari org cina sarawak sbgaimana tujuan mereka menghina DZN dgn perkataan SATAN!!..

      Padam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Padan muka komen2 bodoh wanrosli kena remove. Kahkahkahkah

      Padam
  8. Aku lihat pemimpin parti yg mengaku islam (kununnya) amat risau akan pertembungan antara parti kafir dan sekular.. tapi dia tak bimbang langsung akan pertembungan parti dia dgn parti islam yg syumul.. Sekian..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo pas syumul tu bermaksud uturn. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Alhamdulillah kerana PAN dah iktiraf PAS parti islam yg syumul berbanding parti lawannya parti islam liberal..

      Padam
    3. Kalau pas tu terbalik, syumul tu bermaksud uturn pastu syumul bermaksud masuk prn utk kalah.kahkahkahkah. Xpernah ada parti islam lain masuk pilihanraya utk kalah.kahkahkahkah. Sah pas dh gila.kahkahkahkah. Kalau.itu dikatakan syumul mmg pas dah berong.kahkahkahkah

      Padam
    4. Oh ya.pas kan dh mereng.akta jenayah pun dikatakan hudud..uturn dikatakan syumul. Mmg jauh tersasar dari jalan yg lurus.bertaubatlah sbl terlambat

      Padam
    5. Tahu tak kenapa PAN dilarang masuk Sarawak?..

      Kerana di Semenanjung mengikut rekod mereka banyak buat hal.. antaranya dikhuatiri jika PAN menang sekalipun dibimbangi mereka pada bila2 masa boleh jadi sesumpah dan bertukar parti atas arahan DAP! Malah bukan itu sahaja; mereka juga akan membawa bersama kerusi DUN pd parti baru tanpa BERANI meletak jawatan utk diadakan pilihanraya kecil.. jadi perangai seburuk ini dibimbamgi mengganggu atau mempengaruhi politik yg sedia aman di Sarawak..

      Kesimpulannya.. masuk Sarawak nak bertanding pilihanraya kununnya.. tapi bila tukar parti, TAK BERANI plk nak letak jawatan DUN mahupun PARLIMEN bagi bertanding pilihanraya kecil.. phuiii..

      Padam
    6. Ala kopipes. Pemalas punya wanrosli. Xyahla Sibuk2 prn sarawak, pas pun nak kalah.kahkahkahkah.tu sbb adenan xheran masuk la sejuta kali sehari xde hal kalau nak kalah. Kahkahkahkah

      Padam
    7. Kenapa mereka tidak pernah menafikan bhw segala tindakan mereka adalah atas perintah DAP??. Tapi kalau mereka menafikan pun rakyat Sarawak takkan nak percaya penafian mereka kerana tidak sebengap PAN.. dan macam biasa kalau mereka mengakuinya pun mmg kita dah tahu lama...

      Sekian.

      Yg menurut perintah Tuan Besar,

      (Tandatangan)
      PAN

      Padam
    8. Pusing2 punya pusing wanrosli. Jwb dulu soalan lama ni.mana video matsabu tolak hudud???

      Padam
    9. Kununnya nak TUDUH org fitnah (sdgkan ternyata PAN kaki pembohong kerana itu hanya andaian semata), lalu berpura2 beraksi seolah2 PAN tidak pernah terlibat dlm fitnah termasuk fitnah UG terhadap PAS.. phuiii....

      Tapi PAN lupa bilamana secara terang2an tok guru mereka TGPDRamasamy memfitnah DZN sbg SATAN, PAN tanpa dapat dinafikan; berkelakuan secara jelas tidak langsung ada rasa simpati terhadap DZN sebaliknya pula menyokong TGPDR dgn cara tidak menuntut beliau meminta maaf langsung kpd DZN.. 

      So, kita dapat lihatlah di sini tanpa berselindung bhw di mata PAN ulamak tidaklah perlu dihormati selagi mereka tidak digemari oleh DAP.. sebaliknya PAN akan mengiktiraf seseorg itu sbg ulamak hanya jika DAP merestui ketokohan ulamak tersebut sbg contoh Mursyidul Am PAN dan timbalannya.. patutlah kita tak dengar satu perkataan bantahan pun (dalam isu penghinaan SATAN ke atas DZN) dari ulamak berdua tersebut yg telah terbukti diredhai serta dirahmati oleh DAP..

      Sekian...

      Padam
    10. Wanrosli pusing2 tiap kali Tanya video matsabu tolak hudud.jelas Pas perangai parti penfitnah sebijik umno

      Padam
    11. Bagus.. sekurang2nya secara tak langsung PAN dah mengaku yg PAN hanya nak selamatkan UMNO.. barulah kini terluah segala isi hati PAN.. hanya org bengap shj yg percaya Tun M nak selamatkan Malaysia berbanding nak selamatkan UMNO.. kalau Tun M nak selamatkan Malaysia, pasti Tun M sejak dulu lagi dah lantik KULI ke Tun Musa ke DSAI ke sbg PM.. yg ni pun PAN tak boleh nak fikir lantaran bengap sgt..

      Padam
    12. Pusing2lagi wanrosli.aku Tanya ni mana videomatsabu tolak hudud??

      Padam
    13. Mahathir ada buat statement yg lebih kurang berbunyi:

      "Najib mesti letak jawatan sbg PM.. kalau tidak masa PRU14 nanti, Najib akan kalah, BN akan kalah dan UMNO pun akan kalah"

      Mujurlah ada PAN yg senantiasa bersiap siaga membantu Tun M bagi mengelakkan UMNO pupus.

      Padam
    14. Ooo sbb tu la hadi jadi penasihat najib yer.bagus kepala otak walaunta

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...