Iklan Penaja 1

Selasa, April 12, 2016

ISU SEMASA : KENYATAAN TERKINI DARI PARTI ISLAM (AMANAH) TERHADAP TULISAN PROF. RAMASAMY


KhalidSamad 

1. Parti Amanah Negara (AMANAH) mengucapkan terima kasih kepada Prof. Ramasamy kerana telah menggugurkan perkataan ‘Satan’ yang digunakannya terhadap Dr. Zakir Naik dalam penulisan asalnya. Budaya gelaran menghina dan mencaci adalah sesuatu yang wajar dihalang kerana amalan ‘name calling’ ini tidak mendatangkan apa-apa manfaat kecuali menyemarakkan lagi kepanasan suasana yang sudah panas.

2. Tindakan Prof. Ramasamy menggugurkan perkataan tersebut boleh dipuji kerana walaupun tidak bersetuju dan tidak berpuas hati, beliau masih rasional dan bersedia menerima teguran. Ini berbeza dengan sikap sebahagian yang lain yang terus mempertahankan penggunaan istilah menghina walaupun mengetahui ianya amalan tidak berakhlak.

3. Ramasamy menyatakan bahawa Dr. Zakir Naik menyeru orang Islam untuk membenci orang bukan Islam. Kami tidak faham dari mana datangnya tanggapan sedemikian. Setakat yang diketahui Dr. Zakir Naik hanya menjelaskan bahawa terdapat aspek-aspek tertentu di dalam kitab-kitab agama Hindu berhubung konsep ketuhanan yang selari dengan ajaran Islam. Ia bukan bertujuan menyebarkan kebencian terhadap orang Hindu, tetapi menjelas secara ilmiah berdasarkan kajian akademik tesis beliau bahawa ajaran agama Hindu ada persamaan dengan Islam dalam aspek tertentu. Tesis beliau ini boleh diterima atau ditolak oleh pendengar dan ianya dikemukakan secara ‘matter of factly’ dan bukan secara menghina. Jika dilihat secara posistif tesis yang dikemukakan sebenarnya berpotensi untuk merapatkan jurang sedia wujud atas sebab adanya persamaan seperti yang dinyatakan.

4. AMANAH tidak menafikan kemungkinan ada yang tersinggung dengan pembentangan Dr. Zakir Naik kerana ianya mencabar kepercayaan dan pegangan sedia ada. Namun, jika ianya berlaku sekalipun ia tidak bererti ada niat tidak baik di sebalik pembentangannya. Sememangnya tajuknya rumit dan berupaya menimbulkan salah faham sekalipun ianya dibentang secara berhemah. Malah lebih lagi jika ada pihak-pihak tertentu sengaja ingin menimbulkan perbalahan.

5. Oleh itu sekiranya timbulnya reaksi negatif daripada masyarakat Hindu terhadap pembentangan Dr. Zakir Naik, ianya sepatutnya sudah dijangka. Ini adalah kerana Dr Zakir Naik merupakan seorang beragama Islam yang ingin menceritakan mengenai aspek ajaran Hindu yang tidak pernah didengari masyarakat Hindu.

6. Oleh kerana ianya boleh dijangka maka cara bagaimana untuk mengurus reaksi negatif ini sepatutnya difikirkan lebih awal. Ianya semestinya bersifat bijak lagi berhemah untuk meredakan kemarahan tersebut. Di antara cara memberi reaksi yang baik adalah seperti yang terkandung dalam kenyataan Mufti Pulau Pinang. Beliau tidak menjawab kemarahan dengan kemarahan tetapi sebaliknya menyeru dengan tenang supaya masyarakat bukan Islam mendengar terlebih dahulu pembentangan Dr. Zakir Naik dan menilai fakta-fakta yang dikemukakan. Sikap beliau adalah sikap seorang pendakwah yang ingin membawa masyarakat kepada kefahaman dan pencerahan.

7. Sebaliknya ada juga di kalangan masyarakat yang ingin mengambil kesempatan untuk melakukan perbalahan melalui isu ini. Mereka menjawab kemarahan dengan kemarahan sambil mencabar dua-dua pihak untuk berbalah dan bergaduh. Dengan itu masyarakat akan berpecah dan bergaduh atas isu ini dan segala penyelewengan yang telah mereka lakukan akan ditutup dan dilupai.

8. AMANAH menyeru semua pihak untuk berhati-hati dengan golongan ini. Mereka tidak bersikap sebagai pendakwah tetapi sebagai agen provokator. Mereka wujud di kedua-dua belah pihak dan seruan mereka perlu ditolak.

9. AMANAH ingin menyeru seluruh masyarakat, sama ada Islam dan bukan Islam untuk mempunyai sikap terbuka terhadap perbincangan yang menyentuh perbezaan kefahaman dan kepercayaan selagi mana ianya dilakukan secara tertib dan berhemah agar segala hujah dinilai secara ilmiah dan bebas dari sentimen dan emosi. Perbincangan ilmiah tidak semestinya menyebabkan perbalahan tetapi sebaliknya boleh menghasilkan persefahaman antara yang berbeza pandangan dan kepercayaan.
“Harapan Baru”

KHALID ABDUL SAMAD
Pengarah Komunikasi
Parti Amanah Negara

12 April 2016

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
 http://www.kelabsimkad.com/

59 ulasan:

  1. Apa pula komen khodam Umno?

    BalasPadam
  2. Tahniah PAN.. Memang payah nak dapat teman setia. Sekarang DAP dah pun dapat teman setia. MANSUH HUDUD.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org tu ngaku gak salah dia..tak mcam mokhtar snake jadah tu.tak usul priksa trus hentam..last2 pdam posting tpi tk mintak maaf..lagi teruk

      Padam
    2. Bilamasa plk ramasamy mintak maaf.. sama ke kesal dan mintak maaf?.. aku dah agak pasti reaksi PAN akan berlebih2an bila DAP ada buat sikit baik.. almaklumlah P Ramasamy TGPR jatuh no.3 dari segi ranking maksum selepas TGLGE dan TGLKS.!

      Cuba engkau tgk kes banglo murah yg x de swimmimg pool.. ada ke Kholid khodam tulis respon dia pasal isu tu?.. Mana ada beb.. dia bimbang ke jika tulis pasal aspek NEGATIF TGLGE bisa tergelincir akidah? Sampai tahap tu kau!

      Padam
    3. Kahkahkahkah bodoh nya wanrosli. Kahkahkahkah

      Padam
  3. Moktar snake jenuh kena bancuh dgn org ramai.padan muka bengap lagi geng2 walakontol wanrosli nih
    Kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moktar snake minum arsenik,tu yg sel tak bersambung.kahkahkah suruh mintak susu omega cmpur dedak baru ok..kahkahkah

      Padam
    2. Nt die minum susu omega wanrosli nt bijak la sikit moktar snakes tu.haha

      Padam
    3. Bilamasa plk ramasamy mintak maaf.. sama ke kesal dan mintak maaf?.. aku dah agak pasti reaksi PAN akan berlebih2an bila DAP ada buat sikit baik.. almaklumlah P Ramasamy TGPR jatuh no.3 dari segi ranking maksum selepas TGLGE dan TGLKS.!

      Cuba engkau tgk kes banglo murah yg x de swimmimg pool.. ada ke Kholid khodam tulis respon dia pasal isu tu?.. Mana ada beb.. dia bimbang ke jika tulis pasal aspek NEGATIF TGLGE bisa tergelincir akidah? Sampai tahap tu kau

      Padam
    4. Dah minum susu blum..kahkahkah akhir swimming pool n banglo tu yg di ratib..nasib baik yg nuduh rahman dhlan yg lari brcuti bila dh tau dia akan kalah..ni lagi wan rosli aka susu omega hadi..tramatlah lawak..kahkahkah..pkembangn pun tak tau..kahkahkah oh ye sel tak brssmbung lgi..kahkahkahkah

      Padam
    5. Wanrosli ni dok dlm tempurung kelapa kelapa ke,xtau isu semasa. Kan dah malu.kata minum susu omega bijak tp masih vonggok lg apasal.kahkahkahkah. Rsnye baik wanrosli stop je minum susu omega tu membazir je.kahkahkahkah. Camne la pas ni dr pesideng smpi ke walakontol2 sume vonggok2 belake.kahkahkahkah

      Padam
  4. TGLGE TGLKS TGPDR... 3 Tok Guru tertinggi PAN.. lepas tu baru mursyidul am dan timbalan mursyidul am PAN.. sila nafikan kalau tak betul..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wanrosli meroyan xtentu pasal sbb malu tau isu semasa. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Terima kasih kerana tak menafikan..

      Padam
    3. Suka hati la wanrosli. Dh p minum susu omega x.kahkahkahkah

      Padam
  5. Kalau korang yg selain PAN tak percaya cuba tgk artikel kat atas tuh.. Kesimpulannya..

    Bila TGPDR kata DZN satan, PAN diam seribu bahasa..
    Bila TGPDR kata kesal PAN kata TGPDR mintak maaf..
    Bila TGPDR tarik balik perkataan satan tu, PAN ucap terima kasih..(padahal ucapan terima kasih hanya sesuai jika TGPDR mintak maaf pd DZN)

    Bermakna inilah peluang DAP hina islam lagi di masa hadapan memandangkan PAN tidak akan membantah malah akan mempertahankan DAP lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf salah xminta maaf salah. Haje bengap tahap cipan walakontol nih.kahkahkahkah...td kat atas kata xda minta maaf skrg br ngaku kebodohan sendiri. Wanrosli2. Kahkahkahkah

      Padam
    2. Soklan.. ada ke tok guru PAN TGPDR mintak maaf.. ?

      Padam
    3. Wanrosli bangang x abis2.. G skolah balik la.kahkahkahkah

      Padam
  6. Balasan
    1. Brp kali mau jwb
      Khodam tua (hadipesideng) tengah minum susu omega mkn pil kuda. Kahkahkahkah

      Padam
  7. dap buat onar bila dah kecoh minta maaf memag itu yg dap nakkan untuk org islam bercakaran sesama sendiri. sedarlah koholid semak dap memg selalu buat mcm tu pan perlu berhati2 dng dap nak jadi kodam dap pun kena tahu hukum kena pertahankan islam. sedap ayat golongan yg buat provokasi melaga2kan yg kohlid maksudkan tu adalah pan dia nak tuduh org tapi apa dah jadi apa dap buat lembut aja bahasa leber meleber dia yg cipta kata org. ini semua diarahkan oleh tglge untuk alih isu banglo. pan kodam umno dan dap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan mcm walakontol snake tu,buat onar tak reti mintak maaf pun.sama je dgn tuang presideng.wat malu isl je..

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Kesimpulannya..

      Bila TGPDR kata DZN satan, PAN diam seribu bahasa..
      Bila TGPDR kata kesal PAN anggap TGPDR mintak maaf..
      Bila TGPDR tarik balik perkataan satan tu, PAN ucap terima kasih..(padahal ucapan terima kasih hanya sesuai jika TGPDR mintak maaf pd DZN!)

      Bermakna inilah peluang DAP hina islam lagi di masa hadapan memandangkan PAN tidak akan membantah malah akan mempertahankan kesalahan DAP lagi.. khodam khodam khodam..!

      Padam
    4. Mabuk ketum ka wanrosli. Kahkahkahkah. Pan xpnh ngaku tp biasa la chif khadam tua(pesideng) sama je perangai mcm wanrosli tuduh2 tanpa bukti,mcm kes pil kuda. Kahkahkahkah.. Pas ye khadam UMNO terbukti jelas sentiasa bertungkus lumus nk selamatkan najib.Sanggup nk jadi penasihat pulak tu,mursyitol pun udah dpt jwtn krjn klustermuster lagi tu...khadam khadam...

      Padam
    5. FAKTA : 

      PAS - B3
      UMNO - BN
      DAP - PH
      PAN - PH 

      KESIMPULAN : 

      PAS KHODAM UMNO - TAK LOGIK LANGSUNG
      PAN KHODAM DAP - TERAMATLAH LOGIKNYA

      TAHNIAH PAS KERANA BERJAYA MENGELAKKAN DIRI DARI MENJADI KHODAM UMNO MAHUPUN DAP.. ALHAMDULILLAH..

      TAHNIAH PAN KERANA BERJAYA MENJADI KHODAM DAP SEPERTI YG DIIDAMKAN OLEH PARA ULAMAK DAN PROFESIONAL DALAM PARTI.. ALHAMDULILLAH..

      Padam
    6. Ulang2 balik
      Apa da wanrosli ni.xda idea ke.pi minum susu omega dlu.kahkahkahkah

      Padam
    7. Satu undi utk PAN bermakna
      πŸ‘‰ satu undi utk TGPDR ✔
      πŸ‘‰ satu undi utk DAP ✔
      πŸ‘‰ satu undi utk ISLAM ❌
      πŸ‘‰ satu undi utk HINA ISLAM ✔

      Padam
    8. Laaa bodohnya komen pas.xsekolah ke.kahkahkahkah. Satu undi utk pas sama dgn satu undi utk umno...next pru kuburkan pas dan umno sekali.kahkahkahkah

      Padam
    9. Tu yg najib suka pas sbab pas mudah diperbodohkan lpas tiada nik aziz n fadzil noor..yg tinggal dlm pas kn bodoh belaka..kahkahkah

      Padam


  8. Ok sekarang sila jawab soklan ni pulak.. PAN sokong hudud ke idak ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanya org pulak. IKATAN sokong hudud x?

      Padam
    2. IKATAN dah huat statement jika majoritibrakyat sokong hudud IKATAN x de masalah.. maknanya mereka tidak tolak hudud secara total macam DAP.. maknanya juga IKATAN tak layak jadi khodam DAP sebagaimana PAN..

      So sekarang sila jawab.. PAN terima atau tolak hudud?

      Padam
    3. Xda lah.ikatan kata hudud bincang kemudian. Wanrosli2 pusing2 lagi...soalan nye senang je. Ikatan sokong hudud ke x??

      Padam
    4. So sekarang sila jawab.. Ikatan terima atau tolak hudud?

      Padam
    5. Ehh berapa kali mahu jawap daa.. tak pe kau tak leh jwb aku maafkan kau..

      Padam
    6. Laa bengap betol wanrosli, org tanye tp jwpn belit2.soalan senang je ikatan sokong hudud ke x?aku bg cth mudah kalau masih xfhm jwpn a)sokong, jwpn b)x

      Padam
    7. No worries bro.. aku faham kau pun tak pasti PAN sokong hudud ke idak..

      Padam
    8. Kahkahkahkah. Xfaham soalan la mangkuk hayun wanrosli ni.. Diulangi "IKATAN SOKONG HUDUD KE X"????!!

      Padam
    9. Ehh berapa kali mahu jawap daa.. tak pe kau tak leh jwb aku maafkan kau..

      Padam
    10. Bg jwpn belit wanrosli bolehla. Nk jwpn jelas "IKatan sokong hudud ke x?" jwpn a atau b ajer. Ape yg susah sgt.spm bm dpt brp ni wanrosli? Kahkahkahkah

      Padam
  9. Macam biasa puak persenda hudud sependapat dgn Tok Guru Profesor Dr Ramasamy dalam bab menghina DZN bilamana tak dgr pun kecaman kpd TGPDR oleh puak tu selain ucapan terima kasih bila penghinaan itu ditarik balik tanpa langsung memohon maaf..

    Cuba jelaskan di mana fitnahnya kenyataan di atas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Video matsabu tolak hudud mana????

      Padam
  10. Jika diteliti kembali Deklarasi Rakyat yg diusahakan oleh pimpinan UMNO dan PAN, kita boleh simpulkan bhw inilah balasan Allah kpd mereka.. Dia bayar cash ketika di dunia lagi.. sebelum ni asyik menghina PAS dgn UG terutama oleh pimpinan G18 sedari dlm PAS sehinggalah Blok ke 3 ditubuhkan.. Alhamdulillah kini UG berbalik kpd yg empunya diri.. tahniah TGHH.. anta memang seorang pemimpin yg amat bijak berbanding G18..

    Mereka sangka mereka bijak dgn asyik menuduh TGHH suka U turn.. tapi pada hakikatnya TGHH lebih bijak meng'u-turn'kan tuduhan UG kembali kpd para pejuang islam liberal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pusing2 lagi plak wanrosli. Mana video matsabu tolak hudud???!!

      Padam
  11. Thanks for sharing, I feel about it and love learning more on this topic.
    Obat Kutil Kelamin Wanita Alami
    Obat Kutil Kelamin Pria

    BalasPadam
  12. This topic is very usefull for me as well as the treatment of
    genital warts on man , girl and pregnant women

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive