Iklan Penaja 1

Sabtu, April 09, 2016

ISU SEMASA : KENYATAAN PANAS TERKINI DARI KETUA PEMBANGKANG MALAYSIA.

Wan Azizah annggap laporan 1MDB lebih banyak timbulkan persoalanWan Azizah annggap laporan 1MDB lebih banyak timbulkan persoalan

Ketua Pembangkang di Parlimen, Datuk Seri Wan Azizah Ismail menganggap pembentangan laporan siasatan 106 mukasurat mengenai 1Malaysia Development Berhad (1MDB) oleh Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara semakin menjejaskan kredibiliti negara dan dipersoalkan akibat siasatan demi siasatan yang dilancar di negara asing berkaitan 1MDB.

Bagaimanapun beliau amat mengalu-alukan laporan berkenaan memandangkan 1MDB dikatakan salah satu faktor utama dalam usaha pembangunan negara sejak 2009 apabila diambil alih dari kerajaan negeri Terengganu.

"Namun pelbagai persoalan belum terjawab, yang memerlukan Menteri Kewangan merangkap Perdana Menteri untuk memberi penjelasan terperinci pada kadar segera, memandangkan imej dan kredibiliti negara semakin dipersoal akibat siasatan demi siasatan yang dilancar di negara asing berkaitan 1MDB," katanya dalam satu kenyataan bertarikh 8 April.

Laporan itu menurut beliau menambahkan banyak perkara yang perlu dijawab Perdana Menteri, Dato' Sri Najib Razak.

Beliau mempersoalkan mengapa walaupun mantan ketua pembangkang merangkap Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim, telah membangkitkan isu urus tadbir 1MDB ini sejak tahun 2009 lagi, namun pelbagai amaran dan gesaan beliau untuk tindakan dilakukan dari awal tidak diendahkan. Maka mengapa Dato' Sri Najib selaku Menteri Kewangan dan Perdana Menteri tetap membenarkan pelbagai masalah di 1MDB ini berlarutan sehingga berhutang hampir RM50 bilion.

"Bagaimana keputusan pelaburan-pelaburan yang disebut sebagai merugikan 1MDB dibuat memandangkan Perkara 117 Memorandum dan Artikel Syarikat TIA dan 1MDB menyatakan segala keputusan pelaburan mesti mendapat kelulusan bertulis Perdana Menteri," soal beliau
Beliau turut membangkitkan, memandangkan laporan tersebut menyatakan lembaga pengarah gagal melaksanakan tanggungjawab dan menjaga kepentingan syarikat 1MB, adakah siasatan polis akan dimulakan terhadap bekas Ketua Eksekutif Datuk Shahrul Ibrahim Halmi, ahli-ahli Lembaga Pengarah malah juga ahli-ahli Lembaga Penasihat.

Turut dipersoalkan beliau ialah adakah Dato' Sri Najib akan membersihkan nama beliau serta nama negara dengan menyaman semua media antarbangsa terutamanya Wall Street Journal, yang sering membuat pelbagai dakwaan berat berkaitan isu 1MDB
"Rakyat Malaysia malah juga dunia menantikan jawapan dan penjelasan Perdana Menteri," katanya

mdl

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement

Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini. Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my
 
 http://www.kelabsimkad.com/

25 ulasan:

  1. Tahniah PKR.. kerana berjaya mengelakkan diri dari dipandang sebagai Khadam DAP!!..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khadam UMNO bodek pkr,takut kene Singkir kat slngor letew

      Padam
  2. Walaupun tidak dipandang sebagai khadam, ada lagi khadam2 yang masih bebas dalam pkr....

    BalasPadam
  3. Nama najib tak dikaitkan sbb kita kenal siapa pengerusi pac nya. Sama mcm org yg menyelamatkan nqjib oleh ag.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skrg 6 negara turut siasat kes 1mdb. Xsure la najib blh selamat ke x.

      Padam
    2. 5:36 biar betul...hadi pun xpercaya najib terlibat dlm kes mdb xkan negara lain boleh nk siasat plak

      Padam
    3. Jgn jadi benak bro.. belum didapati bersalah lg.. kalau tok guru kau TGLGE pun mcm tu jgk..

      Sib baik x de swimming pool..

      Padam
    4. Wanrosli xda modal lain,swimming pool sesaje.mst xpnh mandi swimming pool kan.kahkahkahkah

      Padam
  4. macai pandap bodoh dia saja buat kacau dan agenda dia mengutuk mengeji menghina mengfitnah memburuk2kan tghh kerana diarah oleh umno untuk menghancurkan pas. sebab apa pan nak bertanding di kelantan sebab umno nak tawan kelantan. pan ni semua boleh umno didokong dap didodoi visi islam tidak perintah malaysia. bagi pan asal bukan islam sekular ok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Udah kata pan ikut kata umno plak...hadi dah bgtau dh pan bkn khadam umno.wanrosli ni br bgn tidur ka xbaca apa2 berita ka.kahkahkahkah

      Padam
    2. Ntahpun siwanrosli walaunta ini.unta padang pasir pun lagi bijak dr wanrosli. Kuikuikui

      Padam
  5. wan rosli babi tukar nama....bau tetap sama macam vavi.

    BalasPadam
  6. wan rosli babi tukar nama....bau tetap sama macam vavi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Vavi pun lagi wangi dr wanrosli. Kahkahkahkah

      Padam
  7. Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam DAP (PAN) secara otomatiknya ianya juga khadam UMNO (PAN).. buktinya kedua2 DAP dan UMNO bersepakat menolak PAS.. maka kini ketiga2 entiti ini adalah musuh PAS..

    BalasPadam
  8. betul saya juga berpendapat sama mcm an anonymous 2:37 sb saya sebelum ni memang antara org yg tunggu kemunculan parti islam yg dikatakan profesional tapi bila muncul pan dan saya ikuti perkembangan hingga mat sabu kata pan tidak akan laksanakan hudud dan fitnah2 yg dilemparkan pada tghh terus saya hilang keyakinan pada pan. dan memang saya dapati pan dan dap sebenarnya mempunyai perjuangan yang sama dengan umno untuk memusnahkan pas dan pan adalah laksana khadam yg akan buat apa saja untuk tuannya. dap dan umno tidak akan di sentuh oleh pan tetapi mereka akan cipta fitnah yang bermacam2 untuk kutuk pas.rakyat yang bijak akan mengikuti setiap perkembangan pan kerana rakyak mahukan tahu asas perjuangannya ternyata pan khadam umno. rafizi ada cakap dlm pengulungan belanjawan 2016 bahawa sokongan rakyat pada najib turung sehingga 26 pratus jadik kemana pergi sokongan rakyat yg tolak najib. umum tahu yg menyokong umno org melayu islam ini yg membuat umno takut kerana musuh umno pas dan pas bertanding dikesemua kerusi umno jadi kemana sokongan mereka terutamanya penyokong di kawasan kg dan felda. apa yg saya lihat difelda mereka telah berani berbicara tentang pas walaupun ada tekanan dari pihak pengurusan. buka minda jangan berfikiran sempit tu yg beku otak pan dok fitnah tghh rakyat pun dah percaya kerana pan barua dap dan penyambung nyawa umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pan perosak ugama bangsa dan pengkhianat negara. pan sanggup pegi luar negara untuk memburuk2kan pas bukan umno seban umno sapot kewangan pan dap dan umno sekarang bekerja keras untuk menghancurkan pas dan pan khadam yg sanggup buat apa saja.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Laaa.semua wanrosli komen2 wanrosli balik last2 kena remove. Kihkih

      Padam
    4. Sebenarnya dalam kontak perjuangan islam yg syumul di Malaysia, jika sebuah parti itu khadam UMNO (PAS) secara otomatiknya ianya juga khadam Syaitan.. buktinya kedua2 Pas dan UMNO bersepakat menolak PAN .. maka kini kedua2 entiti ini adalah musuh PAN...kahkahkahkah

      Padam
    5. Manakala PAN pula khadam DAP...kuikuikui..

      Padam
    6. Manakala PAS pula khadam UMNO ...kuikuikui..

      Padam
    7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  9. FAKTA : 

    PAS - B3
    UMNO - BN
    DAP - PH
    PAN - PH 

    KESIMPULAN : 

    PAS KHODAM UMNO (TAK LOGIK LANGSUNG)
    PAN KHODAM DAP (TERAMATLAH LOGIKNYA)

    TAHNIAH PAS KERANA BERJAYA MENGELAKKAN DIRI DARI MENJADI KHADAM UMNO MAHUPUN DAP.. ALHAMDULILLAH..

    TAHNIAH PAN KERANA BERJAYA MENJADI KHADAM DAP SEPERTI YG DIIDAMKAN PARA ULAMAK DAN PROFESIONAL DALAM PARTI PAN.. ALHAMDULILLAH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas xngaku khodam umno tp chif khadam tua(hadipesideng) sentiasa backup najib.khadam tua mmg setia pd tuannya umpama anjing yg setia pada tuan nya.kahkahkahkah.apa dah jadi pd wanrosli xwalak ni nt jatuh derhaka plak.kahkahkahkah

      Padam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...

Iklan Penaja 2

Popular Posts

Senarai Blog...Geng

Blog Pilihan

Senarai Blog @ Bisnes

Iklan C

http://www.gajimasyuk.com/user/toneexcel

Blog Archive