PANAS!! : Azmin Ali sekali lagi terbukti menipu, dakwa Chegubard

Chegubard (kiri) mendakwa, tiadanya tender terbuka dalam projek balak sekali lagi membuktikan Azmin berbohong.  Chegubard (kiri) mendakwa, tiadanya tender terbuka dalam projek balak sekali lagi membuktikan Azmin berbohong.  
‘Perang’ antara anggota seumur hidup PKR, Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegubard dengan Timbalan Presiden parti itu, Datuk Seri Azmin Ali dilihat semakin panas susulan reaksi pihak Jabatan Perhutanan Negeri Selangor (JPNS) kelmarin berhubung isu tender terbuka projek balak.

Chegubard berkata, kenyataan Pengarah JPNS, Dr Mohd Puat Dahalan mengenai tiadanya tender terbuka dalam projek balak terbabit sekali lagi membuktikan Azmin yang juga Menteri Besar Selangor berbohong.

“Maka timbul persoalan, berapa lagi projek puluhan juta tanpa tender terbuka?” ujar beliau dalam kenyatannya hari ini sambil merakamkan simpati kepada pihak JPNS kerana disifatkan “terpaksa menjadi pencuci kepada kesalahan ahli politik”.

Beliau turut membangkitkan persoalan mengenai cara Azmin yang menyerangnya dengan kata-kata kesat di media bagi menyatakan projek balak yang dimaksudkan diberi secara tender terbuka.
“Azmin menyebut dia tidak terlibat dalam sebarang proses meluluskan atau memilih syarikat untuk projek balak di Selangor.

“Apa kriteria pemilihan sebuah syarikat ‘enterprise’ yang mempunyai bidang kerja rojak termasuk kutip sampah, bekal alat tulis, bekal pakaian dan macam-macam lagi yang tidak kena mengena dengan pembalakan dapat kerja membalak nilai puluh juta?” bidasnya.

Mengulas reaksi Dr Mohd Puat itu lagi, Chegubard yang juga Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menganggap pegawai kerajaan negeri itu mungkin dalam keadaan tertekan dan dalam keadaan terpaksa untuk menjawab.

“Oleh kerana itu dalam kenyataan perenggan akhir, dia memerli hina kerajaan negeri seolah-olah ‘rubber stamp’ dan konon menerima sahaja cadangan pegawai kerajaan.

“Namun perlu diteliti perenggan kelapan kenyataan tersebut yang jelas menyatakan Lesen Mengeluar hasil hanya dikeluarkan selepas kelulusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (mesyuarat Exco).
“Persoalannya sekarang, siapa yang mempengerusikan mesyuarat Exco? Dan dari kenyataan tersebut juga dinyatakan bahawa agihan projek balak yang dimaksudkan tidak melalui tender terbuka,” tegas Chegubard lagi yang pernah menjadi Ketua Cabang Rembau.

Azmin yang juga Adun Bukit Antarabangsa sebelum ini pernah mencabar Chegubard supaya tidak ‘menyalak’ kepada pihak media sebaliknya mengemukakan bukti berkenaan projek pembalakan di Selangor itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Selain kontroversi projek balak, Chegubard turut membongkar pembaziran projek ubah suai ringan (facelift) gerbang Kota Darul Ehsan dengan belanja mencecah RM9.7 juta serta projek menukar kubah dan pejabat Masjid Shah Alam yang menelan kos sebanyak RM65.7 juta.

Azmin juga diselubungi isu Darul Ehsan Investment Group (DEIG) yang dimiliki sepenuhnya oleh Pemerbadanan Menteri Besar (MBI) dengan tumpuan kepada sektor pelaburan, aset dan perniagaan.

Balak seluas 79 hektar habis dibawa keluar

Sementara itu, Dr Mohd Puat dalam kenyataannya, 23 Februari lalu antara lain berkata, pemilihan Hutan Simpanan Kekal (HSK) untuk sebarang projek berkepentingan umum adalah langkah yang terakhir.

Memberi contoh penetapan laluan bagi jajaran TNB Tapah-Bentong yang membabitkan kawasan dalam daerah Hulu Selangor, ujarnya, keputusan dipinda beberapa kali bagi mengelak penggunaan kawasan HSK yang berlebihan.

Menurut beliau lagi, penubuhan Jawatankuasa Pengurusan Perhutanan Negeri Selangor (JKPPNS) sebagai langkah penambahbaikan bagi membuat penilaian secara telus ke atas permohonan lesen, permit atau melaksanakan saringan serta penelitian bagi sebarang projek berkaitan perhutanan selaras dasar kerajaan negeri Selangor pada masa ini.

Turut menjelaskan perkembangan pengeluaran kayu balak dan jaras di HSK ekoran projek jajaran talian penghantaran elektrik, Dr Mohd Puat berkata, status kemajuan kerja terbabit dari Mahkota Cheras Hartamas ke PMU Mahkota Cheras seluas 45 hektar mencapai 100 peratus kemajuan.

Bagi projek dari PMU Bukit Tarek ke PMU Chubadak merangkumi 34 hektar sehingga November tahun lalu, ujarnya lagi, pula mencapai hampir 100 peratus kemajuan.

mdl

IKLAN PENAJA

Anda adalah di antara 43 JUTA pengguna telefon di Malaysia. Tahukah anda pengguna telefon di masa kini sedang menikmati komisen serta bonus yang dibayar kepada mereka setiap bulan? Telefon bukan lagi alat untuk berhubung, telefon kini telah terbukti dapat dijadikan alat untuk menjana pendapatan yang tidak putus setiap bulan. Anda nak tahu?

Kami membina sistem yang lengkap untuk anda hasil dari perbincangan, pengalaman serta ilmu pemasaran yang kami ada. Untuk menjadi salah seorang daripada pengguna telefon yang menjana pendapatan pasif setiap bulan, anda hanya perlu memahami :

Faham Sistem AutoDownline & AutoPlacement Hadam ilmu yang kami sediakan Praktik teknik yang disediakan Apabila elemen hebat ini bergabung,maka bersiap sedialah untuk menerima pendapatan yang tidak masuk akal hasil dari bantuan sistem kami ini.

Harapan kami dengan bantuan sistem kejayaan ini dapat membantu anda menjadi seorang usahawan online yang berinovasi, berdaya saing dan tidak mustahil, seorang Jutawan atau Multi-Jutawan Semoga anda sukses dan menambah nilai dalam hidup orang ramai.

klik link sini : http://autod9.com/army


 
http://iklanviral.blogspot.my/
 
 air-asia-free-ticket
Previous
Next Post »

2 ulasan

Write ulasan
Tanpa Nama
AUTHOR
26 Februari 2016 11:43 PG delete

Azmin mmg bermasalah tu sbb masa pencalonan mb x masukan nama dia tp akhirnya bn juga berjaya. Hahaha

Reply
avatar
Hidup Najib!
AUTHOR
26 Februari 2016 8:04 PTG delete

Sudah2 lah tu..report kat sprm je..baik azmin atau chegu bad ni korang kena tau rakyat dah naik menyampah..kalu gini gaya nya tukar je next pru..biar habis gondol hutan selangor..beri kuasa kat korang pn tak abis2

Reply
avatar

Komenlah dan berhujahlah dengan baik... EmoticonEmoticon

Senarai Blog...Geng

Iklan Penaja

Blog Pilihan

iklan penaja.

dana-100-all

Senarai Blog @ Bisnes