Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Januari 09, 2016

PENJANJIAN PAKATAN HARAPAN : PARTI PAS KEPANASAN.

Mohd Zuhdi Marzuki

GOMBAK - Pemeterian perjanjian Pakatan Harapan (PH) berhubung pihaknya tidak akan menggunakan lagi prinsip 'bersetuju untuk tidak bersetuju' hanyalah 'cakap-cakap sahaja' dan hanya diatas kertas, kata Pengarah Penyelidikan Pas Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

Mohd Zuhdi berkata, adalah mustahil untuk manusia yang dilahirkan dengan pelbagai rencam untuk bersetuju dalam semua perkara yang direncanakan.

"Perkara yang samalah, janji yang termeterai PR dahulu hanya tertulis, tidak tertulis dalam hati.

"Dia tulis atas kertas akan buat begitu begini, tetapi hati masing-masing ada agenda sendiri, dan ia tidak akan berkekalan.

"Bagi saya apa yang PH katakan itu sekadar cakap sahajalah....kerana mustahil manusia bersetuju dalam semua perkara. Kerana manusia ini akan ada perbezaan pandangan," katanya ‎kepada pemberita di Taman Melewar bersempena mesyuarat khas Pas di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) di Gombak hari ini.

Mengulas lanjut, Mohd Zuhdi berkata apa yang sepatutnya dilakukan oleh PH adalah mengurus perbezaan pandangan.

"Mustahil Kalau PH kata dia menolak bersetuju untuk tidak bersetuju...tidak mungkin akan berlaku, manusia ini mesti ada perbezaan pandangan oleh itu apa yang perlu dilakukan adalah  bagaimana hendak urus pandangan itu, jadi ini yang sepatutnya berlaku," katanya.

Terdahulu PH dalam satu majlis di Shah Alam hari ini ‎berkata, pihaknya tidak akan menggunakan lagi prinsip 'bersetuju untuk tidak bersetuju' seperti mana diamalkan dalam PR sebelum ini.

Ketika membentangkan Perjanjian PH, Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli berkata, fasal pertama menghuraikan prinsip dalam membuat keputusan bersama oleh ketiga-tiga parti yang diwujudkan untuk melaksanakan keputusan PH.

"Fasal pertama telah digunakan sejak 1999 iaitu sebarang keputusan Majlis Presiden adalah berdasarkan konsensus ketiga-tiga parti yang diputus secara bersama dan ia adalah mengikat.

sh

PRORRAM PANAS MASA KINI!!

PROGRAM KUMPUL WANG BANYAK DENGAN NOMBOR HANDPHONE ANDA.. MAXIS, CELCOM, DIGI, U MOBILE DAN LAIN2 PUN BOLEH JOINT.. RM130K MENANTI ANDA UNTUK 1 AKAUN..WOWW!!!

DAFTAR LAJU-LAJU HARI INI JUGA : KLIK SINI http://teautonetwork.com/7584

ANDA TENGOK SAHAJA..........ANDA RUGI..
HARGA HANYA RM20.00 SAHAJA

HARGA MAMPU MILIK..

 
http://iklanviral.blogspot.my/

1 ulasan:

  1. Mangkuk ni tak faham makna perjanjian. Bila tak faham dan tak amanah langsung dalam melaksanakan perjanjian, tu yang PAS asyik2 tikam belakang dan khianat kat kawan. Mangkuk ni sangka perjanjian "Hudaibiyah" yang Rasulullah SAW materai dulu dengan kafir Quraish tu pun cuma "cakap2 dan atas kertas aje" tanpa ada niat nak laksana? Mamat ni ingat Islam tu hanya "topeng" yang boleh ditanggalkan bila hawa nafsu suruh? Macamanalah PAS boleh dapat pengarah strategi yang berfikiran macam yahudi ni?

    Nick.
    Cape Tiger.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...