Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Disember 21, 2015

PEMIMPIN UMNO : SUDAH TIBA MASANYA KAUM MELAYU BERSATU...UMNO+PAS

 Mohamad Satim

PUCHONG – “Memang akan ada parti lain (pembangkang) tidak selesa apabila bangsa majoriti mula bersatu, bagi saya perasaan itu timbul kerana anggap‘cita-cita’ masa depan mereka mungkin akan gagal,” kata Ketua Umno Bahagian Puchong, Datuk Dr Mohamad Satim Diman.

Mengulas kewajaran kerjasama Umno-Pas ketika ini, Mohamad Satim berkata, ia petanda baik penyatuan ummah yang kini berdepan cabaran apabila bangsa Melayu dilihat sudah mula berpecah.
“Kita lihat sekarang ni tiada cara lain selain daripada kena bersatu dan bertoleransi dalam bentuk persefahaman antara satu sama lain,” katanya selepas merasmikan Kejohanan Badminton Tertutup Warga Puchong Badminton Team, di Puchong Utama, hari ini.

Beliau berkata, bangsa Melayu perlu mengambil iktibar di atas apa yang berlaku selama ini, parti pembangkang yang bersifat perkauman mengambil kesempatan untuk merosakkan dan mewujudkan perpecahan dalam bangsa Melayu.

 http://autod9.com/army 

“Kita tahu apa cita-cita mereka (parti pembangkang), sekarang ni kena melihat permasalahan dan sejarah, sejak kebelakangan ini nampak perpecahan ketara antara Melayu, sedangkan sebagai kaum majoriti perlu menjadi contoh kepada bangsa lain,” katanya.

Menurutnya lagi, beliau mengalu-alukan jika Umno dan Pas bersatu dengan mengikut kata pepatah ‘buang yang keruh ambil yang jernih’.

“Sudah tiba masanya kaum Melayu bersatu apatah lagi dalam konsep seagama dan sebangsa, parti lain memang nampak tidak selesa, mereka tidak hormat pemimpin cuba lihat apa yang dilakukan sebelum ini termasuk kejadian memijak gambar pemimpin,” katanya lagi.

sh
 
http://iklanviral.blogspot.my/

1 ulasan:

  1. Ahli2 dan orang2 PAS bersedia lah untok kena tipu lagi.. Tipah Tertipu .. Tipu Tertipah... Tipah Tertipu Lagi...

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...