Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Disember 31, 2015

DEMI AGAMA DAN BANGSA..SUDAH TIBA MASANYA PAS DAN UMNO BERKERJASAMA..

 Ahmad Sidi Ismail

KUALA TERENGGANU - Umno dan Pas boleh mula merintis kerjasama dengan saling memberi pandangan dalam perkara melibatkan kepentingan agama serta bangsa.

Yang Dipertua Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Terengganu, Datuk Ahmad Sidi Ismail mengakui, usaha perpaduan antara kedua-dua parti itu agak sukar dan mengambil masa panjang, namun ia bukanlah pengakhirannya.

Menurutnya, kerjasama dalam perkara tertentu mungkin boleh dimulakan demi kepentingan bersama dan rakyat.

“Dalam keadaan sekarang, dengan ancaman dari luar dan dalam, sudah tiba masanya untuk kita bekerjasama dan bersatu suara dalam perkara melibatkan kepentingan orang ramai.

“Jika dalam keadaan begini kita masih bermusuhan, bagaimana agaknya kesudahan nanti? Berlainan dasar dan ideologi tidak bermakna kita perlu bermusuhan kerana saya percaya, ada ruang tertentu kita boleh bekerjasama dan saling memberi pandangan.

“Apa nasib orang Melayu, bumiputera dan Islam khususnya jika kita tidak bersatu serta saling berjauhan. Kita akan mudah diperlekehkan dan ditindas jika terus berpecah-belah. Inilah masanya untuk kita bersatu suara demi rakyat,” katanya.

Menurut Ahmad Sidi, walaupun kerjasama itu agak sukar melihatkan sejarah sebelum ini, namun bukanlah sesuatu yang mustahil untuk dimulakan.

Katanya lagi, saling memberi pandangan dan menasihati adalah permulaan kepada kerjasama positif, yang boleh dimulakan kedua-dua pucuk pimpinan parti sekiranya mahu melihat penyatuan ummah dan bangsa.

“Soal bergabung masih terlalu awal, tapi kita boleh pergi ke arah itu (kerjasama) kerana akhirnya Melayu dan Islam perlu bersatu. Eloklah jika ada usaha untuk bekerjasama, daripada kita berpecah-belah dan saling bermusuhan,” katanya.


sh

IKLAN PENAJA..

TeAutoNetwork.com/1444

Sistem untuk membantu anda mencari tajaan dan membina rangkaian dengan MUDAH dan menjana Pendapatan Aktif ke Pasif dan terbuka kepada semua pengguna handphone tidak kira dari Telco mana sekalipun.



 
http://iklanviral.blogspot.my/

3 ulasan:

  1. DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA KE DEMI JAWATANG....DOK BRAPE CCAYE LO NI KO PARTI YGN
    KONONGNYE BERJUANG UTUK AGAME NI...

    BalasPadam
  2. Ulamak nak bekerjasama dengan penyamun2 tarbus? Apa matlamat? Apa yang akan diperjuangkan? Apa faedah utk rakyat, agama dan bangsa? macamana bekerjasama dengan penyamun akan membawa kebaikan kepada agama, bangsa dan negara? Mushkil gak dengan perangai2 ulamak2 ni! Kalau diajak orang2 yang tak ada skandal, tak ada kes2 pecah amanah, seleweng dan salah guna kuasa boleh lah ada kebaikan tp nak kerjasama dengan puak2 yang tekenal dengan rasuah dan salah guna kuasa? Something is very wrong with those so called "ulamak"!

    Nick.
    Cape Tiger.

    BalasPadam
  3. Ulamak tidak akan bersama golongan liberal yg mengiktiraf LGBT serta G25..

    Demi agama ulamak akan bekerjasama dgn parti pemerintah.. Tapi tidak akan bekerjasama dlm pilihanraya.. Senang je nak faham kan? Tp buat2 x faham.. Lantaklah kau PAN teruslah sokong DAP yg masih sokong israel..

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...