Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, November 21, 2015

PANAS!! : UMNO BACKUP PARTI PAS KIKIKIKI

Jahara Hamid

GEORGETOWN - Ketua pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid mendesak Adun‎ Permatang Pasir menyatakan pendirian berhubung kedudukannya sebagai wakil tunggal Pas di negeri ini.

Beliau berkata, sebagai seorang wakil rakyat yang mewakili Pas, Salleh Man seharusnya akur dengan keputusan Pas pusat yang mengisytiharkan parti itu sebagai pembangkang di negeri ini. 

"Kalau dia ahli Pas kena ikut arahan Pas pusat. Kalau tak nak ikut arahan Pas pusat dia kena keluar parti secara bermaruah, secara terhormat kena keluar parti itu sebab dia tidak boleh ikut arahan pucuk pimpinan parti.

[ARTIKEL BERKAITAN: Guan Eng: Salleh Man tak akan dipecat]

"Tapi dalam keadaan ini tak mahu keluar parti tapi menyokong yang belah sini (kerajaan negeri Pulau Pinang). Seseorang ahli Pas itu sepatutnya mereka setia dan sokong Paserta perjuangan Pas dan tidak seharusnya menPaagambil pendirian untuk kepentingan diri," katanya pada sidang media di bangunan Dewan Undangan Negeri, di sini hari ini.

Semalam, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan mengisytiharkan Pas sebagai pembangkang di negeri ini berikutan tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang menamatkan perkhidmatan 300 ahli JKKK dalam kalangan anggota Pas di kawasan Parlimen Kepala Batas.

Jahara berkata, jika Salleh Man berterusan mengatakan beliau masih ahli Pas dan tetap menyokong Ketua Menteri, Lim Guan Eng, ia jelas bercanggah dan menjejaskan kredibiliti kepimpinan Pas.
Beliau turut menyifatkan tindakan Guan Eng mengekalkan Salleh Man dalam pentadbiran kerajaan negeri sebagai cubaan untuk memecahbelahkan parti Pas.

Adun Pulau Betong, Muhamad Farid Saad yang turut hadir pada sidang media itu berkata Salleh Man perlu bersikap jujur dalam menyatakan kesediaannya sama ada menyokong Pas pusat atau kerajaan DAP Pulau Pinang.

"Ini penting sebab mempunyai kesan kepada kepimpinan Pas di peringkat bawahan. Saya rasa Salleh Man sebagai pemimpin Pas perlu menyatakan pendiriannya. Sebagai Adun  yang berpengalaman beliau harus buat keputusan secara terhormat," katanya.

Sementara itu, Salleh Man ketika ditemui Bernama mengulangi bahawa beliau masih ahli Pas dan akan terus berkhidmat untuk kerajaan DAP Pulau Pinang.

"Saya masih belum menerima hitam putih dari Pas pusat. Jadi, untuk sidang Dun hari ini saya akan duduk di bahagian kerajaan negeri," katanya.

sh
 
 
http://iklanviral.blogspot.my/

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...