Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, November 06, 2015

PANAS!! : DATO HUSAM MUSA BONGKAR RAHSIA PRESIDEN PAS...

Husam Musa

SHAH ALAM - Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa sekali lagi 'menyerang' partinya apabila mendakwa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengaku pernah merancang untuk bekerjasama dengan Umno bagi menubuhkan kerajaan perpaduan di Selangor.

Pendedahan itu dibuat melalui sedutan video rakaman ceramah di Pasar Kedai Mulong, Kota Bharu yang dikongsi di Facebooknya, hari ini.

"Presiden kita mengaku bahawa dia pernah menawarkan kepada dua, tiga orang Adun PKR masuk Pas nak buat kerajaan dengan Umno di Selangor.
"(Penonton) Ada yang tak pernah dengar tentang ini. Saya cakap terus terang malam ini, Presiden nak marah, marahlah," katanya.
Malah beliau mendakwa pengakuan itu dibuat bukan kepada dirinya sahaja sebaliknya ada pemimpin lain.
"Presiden mengaku. Dia sendiri mengaku ketika ditanya ramai-ramai. Bukan saya seorang tapi ramai-ramai. Maksudnya apa? Niat di hati sudah ada tapi oleh kerana rakyat jelata tak boleh nak terima lagi...Bila campak (idea) penasihat, bagaimana? (reaksi rakyat).

"Kalau presiden kata tidak (berlaku), sila nafi. Kalau presiden tanya, kenapa (saya) beritahu, saya tanya balik, kenapa buat? Kalau presiden tak buat, saya tak tanya," katanya yang berucap dalam dialek Kelantan.

Beliau dipercayai merujuk kepada kenyataan Abdul Hadi baru-baru ini yang dilaporkan menyatakan kesediaan parti itu menjadi penasihat dan pembantu sekiranya Umno mengubah dasar pemerintahan.
"Kita bukan gilakan kuasa atau mahu menguasai Putrajaya. Sekiranya mereka enggan terima nasihat atau pandangan, barulah kita akan ambil pendekatan lain iaitu ‘ambil alih’ pemerintahan.

“Kita sekarang mahu perbetulkan kerajaan, bukan mahu ikut kerajaan atau berebut jawatan. Kita sekarang bukan mahu jatuhkan Perdana Menteri tetapi mahu perbetulkan dasar yang dibawa,” kata Abdul Hadi.

sh
http://iklanviral.blogspot.my/
      

3 ulasan:

  1. Maaflah husam kami akan tetap di belakang TGHH.. isu tu dah lama dah.. kami dah x heran.. apa salahnya bekerjasama dgn umno daripada dgn penentang hudud secara terang2an..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf la wan..memang kami menyokong pas..tp kami x mnyokong membuta tuli..makin lama makin mngarut pas ni..

      Padam
  2. Selagi Pas tak brubah dasar Islamnya insyaAllah ia akan selamat wlaupun ada kelemahan dn kesilapan...Allah akn buka jln penyelesaiannya.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...