Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, November 01, 2015

PANAS!! : DAP AKAN KELUAR DARI KERAJAAN SELANGOR, JIKA PKR MASIH BERKERJASAMA DENGAN PAS.


Seorang perwakilan DAP Selangor mencadangkan agar kebuntuan gabungan ad-hoc antara PKR-DAP-PAS dalam kerajaan Selangor diselesaikan dengan memecat semua wakil PAS yang berjawatan dalam pentadbiran.

Jika tidak, DAP perlu mengundurkan diri daripada kerajaan negeri itu, kata Pengerusi DAP Kajang Baru Chiong Yoke Kong.

"Kami perlu bagi tempoh masa (Menteri Besar) Azmin Ali untuk selesaikan krisis sekarang, memecat wakil atau agen PAS daripada Kerajaan Selangor.

"Saya seru memecat agen atau wakil di kerajaan Selangor. Senang saja PAS telah mengingkari dasar pakatan. Kita tidak bekerjasama dengan PAS lagi.

"Apa maknanya kerja dengan PAS lagi," katanya semasa perbahasan pada konvensyen DAP Selangor petang ini di Petaling Jaya.

Pergeseran antara PAS dan DAP berlarutan sejak beberapa bulan ekoran ketegasan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai isu hudud.
Hai ini menyebabkan DAP memutuskan hubungan dengan beliau tetapi tidak kepada parti itu.

Hal demikian menyebabkan PAS memtuskan hubungan dengan DAP pada muktamar lalu sekaligus mendorong pepecahan Pakatan Rakyat. Sementara kumpulan pemimpin PAS yang bersimpati dengan Pakatan disingkirkan dan menubuhkan AMANAH.

AMANAH pula dibentuk dan menyertai Pakatan Harapan yang turut dianggotai PKR dan DAP tanpa penyertaan PAS.

Perselisihan itu semakin melebar susulan keputusan cabar mencabar antara PAS dan DAP untuk saling bertembung di kerusi masing-masing.

mk
 
 
http://iklanviral.blogspot.my/

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...