Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Oktober 16, 2015

PKR LEBIH MENJADI..KATA DATO SAIFUDDIN


Saifuddin Abdullah

 SHAH ALAM - Bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah yang menyertai PKR hari ini berkata, parti itu menjadi pilihannya kerana parti itu lebih 'menjadi' berbanding parti-parti pembangkang lain.

Mengulas lanjut mengenai maksud 'menjadi' itu Saifuddin berkata, ia menjadi dari segi kesepaduan pelbagai kaum didalam parti tersebut.

‎"Secara logiknya saya perlu menyertai Parti Amanah sebab ia masih baharu.Tetapi saya bukan memilih jalan yang senang. Jika hendak jalan yang senang, kita tidak perlu masuk poiltik. Tetapi saya memilih yang bersesuaian. Dari dahulu saya percaya terhadap parti berasaskan semua kaum.

"Saya masuk Umno pada tahun 1986 kerana saya ingin masuk BN tetapi tiada sistem yang terus boleh jadi ahli BN. Jadi saya perlu masuk salah satu parti komponen dahulu. Sebab itu, saya dah beberapa kali menyuarakan seseorang itu boleh jadi ahli BN dan bukan parti komponen. Tetapi Umno tetap berkeras mahu memakai sistem lama.

"Ya Parti Amanah juga ingin menjadi multiracial, Pas juga ingin menjadi begitu. Tetapi yang lebih menjadi ialah PKR. Sekurangnya pada peringkat tertinggi pusat," katanya kepada Sinar Online di Shah Alam hari ini.

Mengulas lanjut, Saifuddin berkata, perubahan politik sedang berlaku dan beliau kini mengikut jalan tersebut.

"Hari ini politik tawar menawar contohnya seperti Umno jaga Melayu, MCA jaga Cina dan MIC jaga India.

"Konfigurasi politik tersebut hanya sesuai pada masa tertentu.Tetapi masa sudah berubah. Mereka mahu politik yang lebih multiracial. Dalam konteks ini ada parti dalam BN cuba tetapi tidak berjaya," katanya.

sh
      

1 ulasan:

  1. tak boleh percaya orang puak umno ni sekarang ..... serupa dengan mat tyson masuk pas...bila pas berpecah dia lari...mission accumplised...masuk pula pan ...kalau pan ini bersekutu dengan umno dia dok diam ...kalau tidak, tentu berusaha untuk pecahkan lagi agar umno-bn tidak ada saingan.......saifuddin ini pun berkemungkinan begitu juga sebab sudah ada ura-ura pkr sudah bercakaran ........subversif yang diatur apco mossad ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...