Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, September 18, 2015

RAFIZI RAMLI TUTUP MULUT...

 Rafizi Ramli

SEGAMAT – Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menegaskan beliau tidak mahu lagi bersuara mengenai isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) memandangkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad akan terangkan isu itu kepada rakyat.

Menurutnya, sejak 2011, beliau bersama Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua dan beberapa pimpinan pembangkang aktif membongkar salah laku 1MDB kerana ketika itu tiada orang lain berani bersuara.

“Dahulu, jika saya sebut pasal 1MDB, banyak pihak terutama kerajaan, marah saya dan saya sendiri sudah beberapa kali dapat surat saman.

“Sekarang, (Tun) Dr Mahathir dan banyak lagi pihak di negara ini berani bercakap pasal isu ini dan saya tidak mahu bercakap sangat selepas ini dan biarlah fokus kepada isu lain pula,” katanya ketika Program Sembang Santai Bersama Pimpinan PKR anjuran PKR Cabang Segamat, di sini.

Ahli Parlimen Pandan dan Setiausaha Agung PKR itu turut menempelak himpunan baju merah kerana sebelum ini Umno bertegas perhimpunan atau demonstrasi bukan budaya mereka.

“Saya anggarkan hanya kira-kira 60,000 orang yang hadir di perhimpunan itu dan keadaan ini berbeza dengan Bersih yang perlu berdikari.

"Himpunan ini semua lengkap, peserta datang dengan bas, diberi baju, makan minum dan duit poket lagi. Saya tidak menghalang tetapi ia bersifat perkauman,” katanya.

Menurutnya, melalui kaji selidik Merdeka Center terhadap responden Melayu, 24 peratus menyokong himpunan baju merah berbanding 27 peratus menyokong Bersih.

sh

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...