Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Julai 28, 2015

HOT!! : SAH NAJIB TENDANG MUHYIDIN YASIN..

 

Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak berkata langkah beliau menggugurkan timbalannya Tan Sri muhyiddin Yassin adalah satu keputusan yang amat sukar.

Malah, Najib berkata keputusan tersebut dibuat demi kepentingan negara sekali gus mengambil kira pertimbangan politik semasa kini.

"Keputusan menggantikan Tan Sri Muhyiddin merupakan satu keputusan yang amat sukar, tetapi terpaksa saya lakukan agar jemaah menteri dapat bergerak sebagai satu pasukan jitu.

"Keputusan saya menggantikan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, menggugurkan empat orang menteri dan seorang timbalan menteri serta perubahan portfolio dibuat setelah mengambil kira pertimbangan politik dan kepentingan pentabiran.

"Ini bagi memastikan pentadbiran di bawah saya terus komited, sentiasa fokus kepada usaha pembangunan negara seperti dijanjikan oleh kerajaan BN kepada rakyat pada pilihan raya umum yang ke-13," katanya dalam sidang media di Putrajaya sebentar tadi.

Sehubungan itu, beliau mahu jemaah menteri bertindak sebagai satu pasukan yang jitu dalam apa jua keadaan, melangsungkan agenda pembangunan negara serta menguruskan isu berbangkit agar dapat ditangani dengan berkesan.

Ujarnya lagi, selaku ketua pentadbir negara beliau bersedia menerima perbezaan pendapat dan kritikan namun ianya perlulah dibuat secara tertutup.

Tetap hargai bekas timbalan

"Saya boleh menerima perbezaan pendapat dan kritikan sebagai sebahagian dari proses dalam membuat keputusan.

"Namun, sebagai anggota kabinet, perbezaan pendapat dan pandangan tidak sepatutnya dilakukan di forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum terhadap kerajaan serta negara. Ia juga bertentangan dengan konsep tanggungjawab bersama (collective responsibility) kabinet," katanya.

Pada sidang media itu juga Najib turut mengucapkan penghargaan kepada Muhyiddin serta beberapa pemimpin lain yang digugurkan dalam rombakan Kabinet hari ini.

Selain itu, Najib juga turut menyatakan keyakinan dengan adanya barisan kabinet baru.

"Insya-Allah, saya yakin kabinet yang baru ini dapat meneruskan hasrat kerajaan menjayakan segala perancangan yang telah dijanjikan dan meningkatkan keyakinan serta sokongan rakyat kepada BN," tambahnya.

Perdana menteri juga memaklumkan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong berkenan mencemar duli dalam Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia di hadapan Baginda diadakan pada Rabu, 29 Julai 2015, jam 10 pagi di Istana Negara, Kuala Lumpur.


mk

1 ulasan:

  1. NAJIB SUKAR DIUNDI TIDAK PERCAYA KERANA "DIA" SOKONG NAJIB... ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...