Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Jun 07, 2015

BERITA HOT!! DARI BACHOK KELANTAN.. NEGERI PALING KUAT PAS


Usai pemilihan di Muktamar PAS Kali Ke 61 di Kuala Selangor yang menyaksikan golongan Haj Hadi menyapu bersih jawatan-jawatan di dalam PAS Pusat, ahli-ahli PAS cawangan Telok Bachok kelantan telah bertindak merobohkan markas dan membakar bendera-bendera PAS.

Berita ini amat mengejutkan dan menurut maklumat ianya berpunca akibat dari perselisihan dalaman parti PAS yang dikatakan berlakunya pertembungan paling hebat dalam sejarah pemilihan PAS.

Ianya juga dikaitkan dengan kecenderungan berlakunya adu domba dan gelaran yang diberikan terhadap profesional dan progresif yang dilihat lebih ke hadapan dalam soal permasalahan dalam negara setakat ini.


IKLAN HOT!! : GUNA HANPHONE ANDA MACAM BIASA..UNTUK JANA INCOME LUAR BIASA..

Golongan progresif biasanya menjuarai ke hadapan bersama rakan pakatan yang lain ketika Umno sedang diasak dengan berbagai skandal, sedangkan puak ulamak dilihat memperlekehkan golongan ini dengan panggilan Jebon, Anwarinas, dan pelbagai gelaran sehinggakan ianya menimbulkan polemik politik malahan menjadi viral mengecam untuk PAS keluar dari gabungan Pakatan Rakyat setelah apa yang berlaku. 


Di dalam pemilihan yang baru berlansung telah menyaksikan golongan profesynal telah diketepikan oleh perwakilan muktamar dan cuma mengekalkan Sdra Mazlan Aliman, manakala yang lain semuanya diboloti kumpulan Haji Hadi. Mazlan pula di dalam satu kenyataannya semalam telah menyatakan pertimbangannya untuk melepaskan jawatan AJK yang dimenanginya kerana begitu sedih ramai rakan akrab puluhan tahun berjuang dan berkorban tewas dalam pemilihan.

Muktamar PAS semalam juga telah menerima usul Dewan Ulama PAS tanpa bahas supaya Majlis Syura dan PAS pusat memutuskan hubungan dan kerjasama politik dengan DAP tetapi kekal bersama PKR dan Pakatan Rakyat.



Kredit : http://greenboc.blogspot.com

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...