Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Sabtu, Februari 07, 2015

BERITA PANAS!! : Telaga minyak Malaysia bakal dikuasai Negara China


Telaga minyak kita bakal dikuasai China - Mejar Zaidi

Copy and WIN : hhttp://bit.ly/copynwin
Telaga minyak kita bakal dikuasai China

Copy and WIN : hhttp://bit.ly/copynwin
Tajuk Asal : Telaga minyak kita bakal dikuasai China - Mejar Zaidi

Oleh : ARIF ATAN

KUALA LUMPUR: Malaysia diingatkan berwaspada dengan ancaman kemaraan peluasan kuasa China yang mendakwa Laut China Selatan sebagai miliknya bahkan memasukkan perairan itu dalam peta rasmi negara terbabit. Juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Zaidi Ahmad, 45, berkata demikian ke tika mengulas sikap Malaysia yang di lihat tidak mengambil se barang tindak an proaktif dalam memelihara hak wilayahnya seperti telah berlaku ke atas Pulau Batu Puteh pada 2008 lalu.

Ditemui di kediamannya di Taman Bertam Indah, Kepala Batas, Pulau Pinang, beliau berkata, negara lain seperti Filipina dan Vietnam membantah tindakan provokatif China itu sebaliknya Malaysia hanya berdiam diri. “Sudah berlaku beberapa pertempuran antara Chi na dan Vietnam tetapi Vietnam kalah, bot mereka ditembak. China sekarang ini kuasai pulau-pulau di perairan Vietnam. “Konflik juga berlaku antara China dengan Filipina dan pada masa sama China mara sudah turun sampai ke perairan Sarawak lantas claim satu beting dipanggil Beting Serupai sebagai miliknya siap buat semacam upacara perbarisan menyatakan kesediaan untuk mempertahankan wilayah itu,” ujarnya pada 25 Januari lalu.

Walau bagaimanapun, ujar nya, Panglima Tentera Laut Malaysia menafikan upacara itu berlangsung di beting yang tidak timbul itu sebaliknya mengatakan berlaku di kedudukan 2,000 batu nautika ke utara. “Beting Serupai itu terletak di kawasan paling cetek. China dah pasak batu tanda sempadan dan tahun lepas hantar beberapa kapal untuk buat semacam upacara perbarisan menyatakan ke sediaan untuk memper tahankan apa yang dianggap miliknya. “China kata buat upacara tersebut di situ bahkan berita antarabangsa juga me laporkan hal sama tetapi pihak Malaysia menafikan. Sejauh mana siapa yang betul kita tidak pasti,” kata nya.

Sehubungan itu, beliau memberi amaran supaya kerajaan tidak mengulang insiden sama yang menimpa Pulau Batu Puteh dengan memberi perhatian serius pada kedaulatan negara di Pulau Pisang yang terletak di perairan Pontian, Johor. “Kalau China kuatkuasa tuntutannya ke atas Beting Serupai, habislah telaga mi nyak kita jadi milik republik itu. Ramai mungkin pandang remeh pada tuntutan beting dan pulau ini pada hal ini berkait juga ke daulatan perairan sekitar pulau sebab setiap tanah itu ada wilayah.

“Apa yang saya faham, 17 batu nautika dari pantai dipanggil territorial waters (perairan wilayah) bermaksud batas sempadan, orang lain tidak boleh masuk. Kalau masuk itu ceroboh dan boleh diserang. “Luar daripada itu dipanggil EEZ atau Exclusive Economic Zone (Zon Ekonomi Eksklusif) sampai 350 kilometer. Maksudnya sesebuah negara itu berhak ambil manfaat tetapi orang lain boleh lalu,” ujarnya.

Mengulas insiden tuntutan bertindih ke atas Pulau Batu Puteh, beliau berkata, Malaysia dilihat begitu mudah menyerahkan kedaulatan tanah air kepada Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) yang terletak di The Hague, Belanda pada 2008 lalu. “Langsung tiada reaksi dari segi ketenteraan. Bukanlah maksudnya kita suruh berperang tapi mengapa begitu mudah Malaysia terus bawa kepada ICJ pada hal itu (Pulau Batu Puteh) hak kita? “Sudahlah bergantung pada keputusan ICJ, kita pula tidak ada sebarang ban tahan sebagai penguat pada tuntutan. Patutnya kita tegas.

Apa pun berlaku, Singapura mesti serahkan hak kita walau tunggu 100 tahun sekalipun,” tegasnya. Sehubungan itu, beliau berharap agar tidak berlaku situasi “pisang berbuah banyak kali” termasuk ke atas Pulau Pisang yang terletak kira-kira 100 kilometer dari Singapura tetapi pada masa ini difahamkan dikuasai republik itu. “Malaysia tak halau keluar. Singapura masih dibiarkan menguasai rumah api di pulau itu. Adakah episod malang Pulau Batu Puteh akan berulang? Kerajaan paling kurang pun binalah kem kita tapi setakat ini saya tidak nampak ada usaha seperti itu,” kata nya lagi.

Sumber : http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/02/telaga-minyak-kita-bakal-dikuasai-china.html

http://biz-55.com

3 ulasan:

  1. hari yang baik untuk semua orang malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

     Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan saya kehilangan 5,000MYR, kepada seorang wanita di Arab Saudi.

     i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

     Saya memohon untuk jumlah pinjaman Rp80,000MYR dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 80,000MYR. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

    Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat adil hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat dalam mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson11@gmail.com untuk pinjaman anda

    Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam kehidupan anda.
    satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

    BalasPadam
  2. Kami menawarkan pelbagai jenis perkhidmatan kewangan yang berkaitan dengan: Perancangan Perniagaan, Perdagangan dan Pembangunan Kewangan, Hartanah dan Gadai Janji, Pinjaman Penyatuan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Semula Rumah dengan kadar faedah yang rendah untuk individu, syarikat dan badan korporat dan lain-lain .......

    Quick Contact

    W/A:[+60]1123759663
    W/A:[+44]7480 729811
    ☎.............:[+44]7480 729811
    e_mail..[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    You can also visit any of our
    social media website for more details

    Signed:
    Management.
    Best Regards.
    Status:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    © Copyright The Iskandar Lenders Group 2020

    BalasPadam
  3. Contact Info.
    Telefon::::+60142279107
    W/A:::::::::+60142279107
    e_mail :::: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Sekiranya anda melihat iklan ini, sila beri diri anda bertuah kerana jawapan pencarian anda akhirnya berakhir kerana saya dapat menyatakan dengan jelas bahawa percubaan pertama dan satu-satunya untuk mendapatkan pinjaman dari organisasi berprestij ini sememangnya curang dan kebaikan berita adalah bahawa pada tahun ini 2020 dan juga berita baik lain adalah mereka boleh memberi pinjaman sebanyak Rm3.7juta dalam seberapa banyak yang anda boleh membuktikan kepada mereka bahawa anda boleh membayar ansuran bulanan secara tetap .. saya sangat gembira bahawa saya pinjaman Rm350k sememangnya berjaya kerana pada masa sekarang ini sangat sukar untuk mencari pemberi pinjaman yang asli tetapi rahmat Allah bercakap untuk saya bahawa saya tidak jatuh ke tangan penipu Jika anda memerlukan pinjaman tidak kira lokasi anda di Malaysia (Kuala Lumpur, Melaka, Kota Kinabalu, Kota Baharu dan sebagainya..)
    anda bebas untuk memohon walaupun mereka yang berada di luar Malaysia boleh
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Anda boleh menghubungi saya melalui
    e_mail:::::::::nurfazura294@gmail.com
    Telefon::::+60142279107
    W/A:::::::::+60142279107

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...