Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Disember 02, 2014

NASIHAT : KHAS UNTUK DAP SELANGOR..

http://biz-55.webs.com/

KUALA LUMPUR: Ustaz Sallehen Mukhyi menyifatkan tiada keperluan bagi kerajaan negeri untuk melantik Timbalan Speaker II dari DAP bagi Dewan Negeri Selangor (DNS), lapor Selangor Kini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sabak itu berkata, jawatan Timbalan Speaker yang disandang Mohd Shafie Ngah (PAS-Bangi) sudah cukup memadai dan efektif untuk membantu Speaker ketika sidang dewan.

“Cukuplah yang ada, keperluan Timbalan Speaker hanya waktu bersidang sahaja. Yang ada pun sudah cukup efektif, tak perlu seorang lagi,” katanya pada persidangan DNS, hari ini.
Beliau berpendapat, peruntukan untuk membayar gaji Timbalan Speaker II itu lebih baik dimanfaatkan kepada rakyat, bahkan tiada perbincangan dibuat bersama DAP berhubung pelantikan baru jawatan berkenaan.

“Kita bukan nak sangat jawatan, perlu nisbah 4:4:4 sebab itu jawatan Timbalan Speaker diberikan kepada PAS. Cukup dengan keputusan yang dibuat Datuk Menteri Besar, kita nak berkhidmat kepada rakyat, bukan polemik terhadap jawatan.


“Jika layan, rakyat akan ingat kita gila jawatan,” katanya yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri.
Sementara itu, Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, adalah lebih baik kerajaan negeri mengekalkan hanya satu jawatan Timbalan Speaker sahaja buat masa ini.

Katanya, tidak dinafikan bahawa terdapat beberapa negeri yang mempunyai dua Timbalan Speaker, namun beliau berpendapat sistem yang diamalkan di Selangor sudah cukup baik.

“Isu berkenaan tidak perlu timbul berikutan kerajaan negeri tidak pernah berbincang mengenai perkara itu. Jika ada keperluan itu, saya rasa kita tidak perlu tukar sistem sedia ada,” katanya yang juga Exco kerajaan negeri.

hd
      

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...