Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Oktober 28, 2014

Parti Islam (PAS) pertahan kerjasama dalam PR, tentang kezaliman



KUALA LUMPUR: PAS dan Pakatan Rakyat akan terus mempertahankan kerjasama mereka untuk berjuang menentang kezaliman di dalam negara ini.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, kezaliman yang berlaku termasuklah ketidakadilan undang-undang dan kehakimam begitu juga kezaliman Akta Hasutan 1948.

"Kita Pakatan Rakyat dan NGO akan bersama-sama menentang Akta Hasutan yang disalahgunakan dan rata-rata dikenakan kepada mereka yang tidak sehaluan dengan kerajaan,"katanya dalam sidang media selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Tetinggi Pakatan Rakyat.

Malah beliau yang juga Pengerusi Lajnah Demokrasi dan Mobilisasi PAS Pusat juga akan terus memberi tekanan kepada kerajaan agar memansuhkan akta tersebut.

"Seperti kita tekan kerajaan untuk mansuhkan ISA akhirnya diganti dengan Sosma begitu juga Akta Polis ditukar jadi Akta Himpunan Aman. Kita akan lawan sampai Akta Hasutan dimansuhkan,"katanya.

Malam ini satu langkah awal PAS di bawah Lajnah Mobilisasi menyatakan solidariti buat mangsa Akta Hasutan, menganjurkan makan malam yang akan dihadiri beberapa pimpinan utama Pakatan Rakyat iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Azmin Ali dan beberapa pimpinan PAS termasuk Naib Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Masih relevan

Sementara itu, Anwar menegaskan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat hari ini menunjukkam gabungan pembangkang masih relevan.

"Perselisihan kecil diketepikan dan sekarang kita mara sebagai satu pasukan padu menentang Umno dengan trend perkauman makin sempit dan jelik.

"Mesyuarat hari ini menguatkan komitmen kami untuk kuatkan hubungan dan teruskan program tak kira apa yang berlaku Rabu ini," kata beliau.

Turut bersama dalam mesyuarat itu Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali, Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar, Dr Hatta Ramli, Suhaizan Kaiat dan Siti Zailah Mohd Yusof.

hd

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...