Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Julai 10, 2014

SMS palsu: Istana, MB boleh buat laporan polis kata Timbalan Speaker Dewan Negeri Selangor

SHAH ALAM, 9 JUL: Pihak tidak bertanggungjawab mencipta laporan palsu Menteri Besar Selangor meletak jawatan boleh dikenakan tindakan jika pihak terbabit membuat laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia.

Timbalan Speaker Dewan Negeri Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad, berkata laporan itu boleh dibuat oleh pihak yang dikaitkan dalam laporan iaitu Menteri Besar, Istana Selangor dan agensi berita, BERNAMA.

PALSU“Tindakan boleh diambil pada pihak tak bertanggungjawab cipta dan sebarkan khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mengaitkan istana itu,” kata Nik Nazmi ketika dihubungi Selangor Kini, di sini.

Nik Nazmi turut menggesa orang ramai tidak mudah percaya sebarang khabar angin yang disebarkan melalui laman sosial dan SMS.
“Orang ramai kena ambik daripada sumber rasmi yang sah sahaja, selain daripada itu kena kaji dahulu kesahihannya,” katanya.

Terdahulu, satu laporan palsu perletakkan jawatan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar tersebar luas di laman sosial.

Laporan palsu yang kononnya dikeluarkan BERNAMA itu turut mengaitkan istana Selangor dan Abdul Khalid selepas itu tampil memberi penjelasan bahawa beliau tidak akan meletakkan jawatan.

sk

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...