Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Jun 16, 2014

PANAS!!! NAJIB TAK TAHU UNDANG-UNDANG KAH KAH KAH KAH KAH...

 

MP Kulai Teo Nie Ching berkata kerajaan tidak memahami sistem perundangan negara apabila berpendapat bahawa kes perebutan hak jagaan melibatkan pasangan berlainan agama boleh diselesaikan di Mahkamah Persekutuan.

Teo mengingatkan bahawa Mahkamah Tinggi sudahpun membuat keputusan ke atas dua kes yang menjadi pertikaian, masing-masing melibatkan ibu bukan Islam, M Indira Gandhi dan S Deepa.

Oleh itu, perdana menteri dan menteri kabinetnya tidak boleh mengharapkan keputusan dibuat oleh Mahkamah Persekutuan kerana tiada rayuan dikemukakan ke atas kes berkenaan, katanya.

"Kita sudahpun ada keputusan mahkamah. Sesuatu keputusan mahkamah adalah muktamad dan mengikat, melainkan ia diketepikan oleh mahkamah lain yang lebih tinggi.

"Ia menjadi tanggungjawab polis untuk melaksanakan perintah melain perintah untuk mengepikannya diperolehi dan dibenarkan," katanya.

Mahkamah Tinggi di Ipoh dan Seremban masing-masing memutuskan anak terlibat, yang ditukar agama kepada Islam secara sepihak, berhak dijaga oleh pihak ibu.

Bekas suami masing-masing yang memeluk Islam, Ridzuan Abdullah dan Izwan Abdullah, masih belum memfailkan rayuan ke mahkamah tersebut.

Namun, polis juga masih belum bertindak untuk memastikan kanak-kanak terbabit dikembalikan kepada ibu masing-masing.



mk

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...