Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Jun 19, 2014

[ PANAS!! ] Lagi Rafizi Ramli dedah dua lagi pemimpin Umno terima Projek JUTA-JUTA

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dedah lagi syarikat ada kaitan Umno dengan penswastaan pembinaan cawangan UiTM. Gambar fail The Malaysian Insider.




















 
Pembinaan kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) bukan berdasarkan perancangan jangka panjang universiti itu, sebaliknya lebih dipengaruhi kepada melobi dan rundingan dengan syarikat pemegang konsesi, dakwa Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli.

 Ahli Parlimen Pandan itu berkata demikian dengan menggunakan contoh konsesi penswastaan UiTM Jasin yang dibuat melalui rundingan terus.

 "Konsesi penswastaan UiTM Jasin diberikan kepada YBK Usahasama Sdn Bhd yang dikawal dua tokoh Umno Selangor, yang juga bekas wakil rakyat, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batang Kali Datuk Zainal Abidin Sakom, dan Adun Sungai Air Tawar yang juga bekas ahli Parlimen Sabak Bernam Datuk Dr Mat Yasir Ikhsan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, Kuala Lumpur hari ini.

 Rafizi berkara, ekoran kegagalan konsesi itu untuk membina UiTM cawangan Serendah, syarikat yang dikawal mereka melalui YBK terlibat dengan konsesi penswastaan UiTM Jasin. "Bukti yang saya tampilkan setakat ini sudah cukup menunjukkan bagaimana UiTM digunakan Umno untuk menanggung beban bayaran kepada syarikat konsesi yang semuanya milik pimpinan Umno," katanya. – 19 Jun, 2014.

tmi

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...