Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Jun 03, 2014

[ PANAS!! ] IDEA BODOH TERKINI KERAJAAN NAJIB

 

  Adakah kapasiti enjin kenderaan anda kurang daripada dua liter dan pendapatan anda di bawah RM5,000 sebulan? Jika ya, tahniah.

Menurut Sin Chew Daily, ini bermakna anda layak sepenuhnya di bawah skim baru subsidi bahan api kerajaan apabila ia bermula pada bulan September.

Akhbar itu melaporkan dalam edisi petang semalam bahawa ini dijangka menjadi kriteria untuk menentukan siapa yang layak mendapatkan petrol bersubsidi. Ia terpakai untuk kenderaan persendirian dan syarikat.

Mereka yang berpendapatan di antara RM5,000 hingga RM10,000 sebulan dilaporkan boleh juga mendapatkan bahan api bersubsidi itu, tetapi mungkin terhad kepada 300 liter petrol RON95 dan diesel.

Rakyat asing, dan kenderaan pendaftaran negara asing, dan mereka yang berpendapatan di atas RM10,000 mungkin tidak layak langsung, dan mungkin perlu membeli petrol pada harga pasaran, kata laporan itu lagi.

Bagaimanapun, akhbar itu memetik pegawai Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang tidak dinamakan, sebagai berkata butiran terperinci mengenainya masih belum dimuktamadkan.

Masih ada masa sebelum pelaksanaan September, sumber itu dilaporkan berkata, dan kementerian masih mengkaji maklum balas daripada pihak-pihak berkepentingan .

Bernama sebelum ini melaporkan bahawa kerajaan akan memperkenalkan sistem baru untuk mengagihkan bahan api bersubsidi mulai 1 September untuk memastikan penjualan diesel dan petrol bersubsidi dijual hanya kepada kenderaan perdagangan yang layak.


mk

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...