Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, April 21, 2014

Polis ‘tiada halangan’ himpunan 1 Mei ......SAH!!!!!!!!!!!!!

Tian_Chua_ipd_Dang_Wangi

KUALA LUMPUR 21 APRIL: Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua berkata, pihak polis tidak akan menghalang perjalanan Himpunan 1 Mei malah akan bekerjasama dengan Pakatan Rakyat, penganjur serta orang awam yang terlibat.

“Polis tidak ada halangan untuk sebarang perhimpunan, mereka jemput untuk berbincang supaya perjalanan perhimpunan boleh diteruskan dengan baik.

“Mereka akan bekerjasama selagi orang awam tidak memaksa polis untuk mengambil tindakan di luar batasan,” kata Tian kepada pemberita setelah hadir di ibu pejabat polis daerah (IPD) Dang Wangi bagi memberi keterangan berhubung perjalanan perhimpunan 1 Mei.

Turut hadir memberi keterangan, Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu, dan Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli.

Tian bersama Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Ketua Pemuda DAPSY Teo Kok Seong
Tian bersama Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dan Ketua Pemuda DAPSY Teo Kok Seong

Katanya, walaupun tiada keputusan rasmi dalam perbincangan itu, Tian Chua berkata polis ‘tiada halangan perhimpunan diadakan’
“Mereka (polis) juga ada beri nasihat dan pandangan mereka, jadi kita akan berbincang balik, yang mana perlu diubah, kita akan maklumkan kepada orang awam.

“Kami memberi penghargaan kepada polis diatas keperihatinan mereka, kami akan kembali untuk berbincang bagaimana perhimpunan ini boleh dijalankan dengan baik,
“Kita juga memberi jaminan yang akan bekerjasama dengan polis untuk pastikan tidak ada sebarang gangguan dan tak ingin wujud ketegangan yang berlaku. Itu persefahaman pihak polis dengan kami,” ujarnya.

kd

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...