Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Februari 16, 2014

Saya lulus Tabung ATM agar pulangan dimanfaat pesara - Anwar

KUALA LUMPUR 15 FEB: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Aeri Anwar Ibrahim kesal terhadap nasib pesara tentera yang tidak terbela dibawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional. Kata Anwar, salah satu usaha yang dilakukannya bagi membantu anggota tentera semasa memegang jawatan Menteri Kewangan dengan meluluskan beberapa projek dan penyenaraiaan saham di dalam Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) selain Koperasi Tentera dan Polis.

 "Saya selaku Menteri Kewangan ketika itu memberikan kelulusan. "Sebabnya kita mahu sebahagian penyenaraian saham LTAT, Koperasi Tentera dan Polis digunakan untuk pelaburan dan sebahagian hasilnya dipulangkan kepada yang dibawah," kata Anwar. Beliau berkata demikian dalam ucapannya ketika merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan ke-2 Pertubuhan Prihatin Bekas Anggota Keselamatan (Pahlawan) di Kelab Darul Ehsan di Selangor semalam.

"Rasionalnya saya menganugerahkan saham penyenaraian yang mencecah ratusan juta ringgit agar pulangan dan hasil itu dapat memanfaatkan pesara tentera yang memerlukan," katanya,. Namun menurut Ketua umum KEADILAN itu, usahanya akhirnya menemui kegagalan setelah kerajaan minoriti BN gagal memahami matlamat usaha tersebut yang pada awalnya bertujuan membantu golongan pesara tentera.

"Beri ratus juta ringgit itu bukan untuk catat untung besar, tetapi untuk diberikan kepada golongan di bawah," tegas Anwar sambil menambah perkara tersebut hanya dapat diperbetulkan dengan menukar kerajaan. "Seandainya kita bentuk kerajaan, hari ini kita akan betulkan," ujarnya. kd
    

1 ulasan:

  1. Persatuan Bekas Tentera ni sepatutnya membantu bekas2 tentera yang berpencen dan juga yang tidak berpencen.
    Yang aku kecewa sangat2 adik kandung aku sendiri yang hilang sebelah kaki dan hancur sebelah lagi GAGAL
    mendapat bantuan kaki palsu.Bila aku telefon jawapan yang diberikan pesatuan tidak ada memberi bantuan kaki
    palsu. So what the fuck wujudkan this fucking mother fucker persatuan. All those fucking crypto system is still in
    this fucking MIND!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...