Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Februari 04, 2014

Rakyat Selangor untung Anwar jadi Adun Kajang - Tan Sri Muhammad Muhd Taib

Muhammad_Taib

KAJANG 4 FEB: Rakyat Selangor secara umum dan pengundi DUN Kajang secara khusus sangat beruntung sekiranya Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mewakili mereka dan berada dalam Dewan Undangan Negeri Selangor.

Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib berkata, Anwar merupakan tokoh besar tanahair mempunyai peranan untuk menerajui perubahan politik di negara ini.
“Saya pernah berada dibawah kepimpinan Datuk Seri Anwar ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.

“Beliau merupakan seorang tokoh besar, kepimpinannya begitu efektif dan beliau masih banyak idea dan ruang yang belum diterokai.

“Saya rasa orang Kajang sangat beruntung kalau mempunyai wakil rakyat seperti Anwar,” kata Muhammad, yang memegang jawatan sebagai Menteri Besar Selangor dari 1986 hingga 1997.

Tambahnya, tidak wujud isu ‘turun pangkat’ dari jawatan Timbalan Perdana Menteri ke jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri.

“Bagi saya ini tidak menjadi masalah. Perkara ini biasa berlaku di luar negara. Saya rasa orang di Malaysia perlu didedahkan dan difahamkan tentang perkara seperti ini,” katanya kepada Keadilandaily.

“Jika seseorang itu pemimpin berjiwa besar dan berkebolehan, letaklah dia dimana-mana pun, pemimpin itu pasti berupaya dan boleh sahaja menunjukkan kebolehannya,” tegas Muhammad.

KeadilanDaily

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...