Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Februari 19, 2014

Kerjasama erat Pas & DAP bantu kempen PRK Kajang – Anwar Ibrahim

Pakatan_Rakyat

KUALA LUMPUR 19 FEB: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Pas, DAP dan KEADILAN bekerjasama erat dalam menghadapi pilihan aya kecil N25 DUN Kajang, bermula dari pemilihan calon sehinggalah ke peringkat gerak kerja jentera pilihanraya.

Justeru, beliau menasihatkan rakyat Malaysia secara umum dan pengundi DUN Kajang.secara khusus supaya berhati-hari dengan permainan media arus perdana yang ditunggangi Umno-yang memanipulasi pelbagai isu.

“Sebab Umno memanglah kamu tengok macam histeria sekarang ini. Saya juga dapat maklumat tentang kemungkinan Umno-BN masuk (berkempen) dengan strategi yang mengejutkan dan sebagainya
“Oleh itu ada percubaan dalam media untuk melaga-lagakan. Saya tidak fikir ia menjejaskan kerana hubungan kerja kita (Pakatan) seperti biasa.

Rakyat“Selang sehari sekurangnya saya ke sana (Kajang). Saya tengok, semalam (18 Februari) jentera DAP, Pas dan KEADILAN, penuh,” kata Anwar pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN, semalam.

Beliau berkata demikian ketiika ditanya pemberita mengenai tindakan media pro kerajaan Umno-BN sekarang ini yang giat berkempen untuk memfitnah dan memburukkan Anwar.
Kata Anwar tiada alasan untuk meragui atau mempertikai komitmen rakan KEADILAN iaitu Pas dan DAP daripada peringkat akar umbi.

“Dokongan menyeluruh. Ini kenyataan daripada pengarah pilihan raya Pas Pusat sehinggalah di kawasan dan Ranting (KEADILAN).

“Kalau tidak serius (berkempen), RTM dan TV3 dua puluh minit setiap malam. Itu seriuslah,” seoroh Anwar.
DSAIBeliau bagaimanapun hairan dengan sikap Polis yang seolah-olah atas arahan Menteri BN kerana bertindak membuka tiga kertas siasatan sebelum ini kononnya Anwar melakukan kesalahan.

Sebelum ini Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dalam kenyataannya berkata, Anwar melakukan kesalahan kerana berkempen awal berkempen awal sebelum penamaan calon.

“Mereka (RTM dan TV3) sudah berkempen. Menteri-menteri dah turun. Tapi SPR hanya nampak Anwar Ibrahim sahaja.

“Menteri-menteri lain, dia (SPR) tak nampak? soal Anwar.

KeadilanDaily

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...