Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Mei 30, 2013

Ke Mana Hala Tuju UMNO Selepas Ini?

Kita semua maklum Melayu di bandar telah menolak UMNO. Kaum CIna menolak UMNO sama sekali sampai ke Kelantan dan Terengganu. Hasil dari penolakan total kaum Cina, PAS berjaya menambah 3 kerusi DUN di Terengganu i.e. Bandar, Chukai, Sura, Paka.

UMNO cuma bergantung kepada undi dari FELDA serta penipuan2 yang ditaja oleh SPR di kawasan2 kampung. Oleh kerana orang2 kampung berpendapatan rendah serta kaum2 ibu di kampung kurang pendedahan maklumat kerana sumber maklumat mereka hanyalah dari TV3suku dan Utusan MEloya maka UMNO mampu kekal menang di kawasan2 kampung.

Tapi sampai bilakah UMNO mampu bertahan di kawasan2 ini?

Ramai pengundi2 UMNO di kawasan2 kampung ini adalah dari Saluran satu. Ramai dari kalangan mereka akan meninggalkan dunia yang fana' ini sebelum PRU yang akan datang.

Ditambah dengan kenaikan pendaftaran pengundi2 baru yang selepas ini akan semakin marak, maka tidak ada jaminan UMNO akan kekal memerintah.

KAlau perpecahan dalam UMNO berlaku selepas pemilihan nanti, maka sah UMNO akan meninggal dunia.

Bersiap sedialah Pakatan Rakyat untuk mengambil tampuk pemerintahan. SAmpai bila UMNO boleh bergantung kepada penipuan2 SPR untuk terus menang? Sampai bila pembelian undi dalam bentuk BRIM boleh kekal berjaya?

PAS cuma perlu membuang geng2 UG dan inshaalah PAS akan gemilang

TULANG BESI
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...