Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, April 16, 2013

AWAS!!!! harga minyak naik, GST dan AES Jika BN menang!!

KUALA LUMPUR 16 APRIL: Harga minyak akan naik, manakala Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) bakal dikuatkuasa jika Umno BN kembali mentadbir negara.

minyak2
Penyandang Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail berkata, kenaikan harga minyak adalah rutin yang dilaksana BN selepas menang pilihan raya.

“Harga minyak akan naik secepat mungkin untuk tampung semula perbelanjaan kempen pilihanraya Barisan Nasional.
“Mereka perlu dapatkan semula sekurang-kurangnya RM12 bilion. 

Fakta setiap kali pilihan raya, harga minyak akan segera naik dengan pelbagai alasan,” katanya
Selepas pilihan raya Mac 2008, harga diesel dan petrol naik mendadak sekitar 78 sen (Petrol (RON92)) dan RM1 (Diesel) kononnya kerana peningkatan harga dunia. Ia turun semula sekitar 20 sen pada Ogos tahun yang sama.

Namun bermula September 2009 harga RON 95 terus meningkat tiga kali sehingga harga terakhir dicatatkan RM1.90 pada 2013 berbanding RM1.05 sebelum pilihan raya 2008.
Azan berkata, kenyataan Datuk Seri Najib Razak bahawa manifesto Pakatan akan menjejaskan kewangan Petronas jelas menunjukkan mereka mahu menaikkan lagi harga minyak.

AES_camera
Katanya lagi, Umno BN juga sebelum ini menyatakan tidak akan membatalkan GST dan AES, sebaliknya hanya akan menagguhkan pelaksanaannya.

“Mereka tangguhkan sebanyak mungkin perkara yang boleh buat rakyat marah dan jatuhkan mereka. Lepas pilihan raya, kalau mereka menang, mereka akan automatik teruskan,” ujarnya.

Beliau berkata, jika BN kembali memerintah, lebih banyak manifesto mereka yang tidak dilaksana seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia yang kononnya dinaikkan sebanyak RM1,200.

“Dalam Belanjawan 2013, peruntukan untuk BR1M adalah RM1,200. Sebelum ini sudah diberi RM500 sebanyak 2 kali. Jika BN menang, mereka hanya akan beri baki RM200,” katanya.

KeadilanDaily
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...