Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Mac 01, 2013

Terkini!!! Kenyatan Media DSAI Insiden Lahad Datu

KENYATAAN MEDIA
UNTUK EDARAN SEGERA

1 MAC 2013
INSIDEN LAHAD DATU: KENAPA KERAJAAN AMBIL MUDAH ISU KESELAMATAN NEGARA?

Saya ucapkan takziah kepada keluarga dua anggota keselamatan negara, Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando yang terkorban dalam insiden bersenjata di Lahad Datu, Sabah hari ini.

Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dato’ Sri Najib Razak dan menteri yang bertanggungjawab menjaga urusan keselamatan dan pertahanan negara sewajarnya tampil menjelaskan kepada rakyat tentang peristiwa berdarah ini.

Mengapa sebegitu mudah sempadan negara dibolosi oleh sekumpulan warga asing bersenjata dan mengapakah kerajaan begitu berkompromi dalam menyelesaikan isu ini? Isu keselamatan negara tak sewajarnya dipandang remeh dan diambil mudah oleh pihak kerajaan. Rakyat perlu diberikan maklumat mengenai apa yang berlaku.

ANWAR IBRAHIM

Extra income dari rumah
    

4 ulasan:

  1. Tak ada masa nak pedulikan ini semua.Yg penting dia nak berkuasa lagi.Bagi umpan brim bila dah dekat pilihan raya.Rakyat yg bodoh terpedaya.Kalau BN menang tak ada apa yg berubah,rakyat ditindas,tanah dirampas,pendatang asing lagi ramai masuk,rakyat susah nak dapat kerja,harga barang naik,rakyat semakin susah.Pemimpin ,anak-pinak ,kroni, semakin kaya raya.

    BalasPadam
  2. pemimpin2 BN pendek akal,tidak berpandangan jauh,kelabu mata dgn wang ringgit dan harta.Macam mana nak jaga kedaulatan negara,ic pun bagi berguni-guni kpd pendatang asing, tujuan nya suruh undi BN untuk kekal berkuasa.Bila kekal berkuasa boleh pertahankan harta rompakan dan terus merompak apa saja.Beli senjatapun second-hand,tapi harga mahal macam baru.Pemimpin penipu,perasuah,tak jujur

    BalasPadam
  3. Pemimpin Spura buat dasar2 yg menjaga kepentingan rakyatnya dan negara mereka.Seorang pendatang Indon tersesat masuk perairan Spura,mendarat dipulau kecil tak berpenghuni.Ia dikepung oleh tentera udara,anjing polis,tentera darat,tentera laut. Dlm beberapa minit penceroboh ditangkap bersembunyi dlm lumpur di dlm semak.Betapa cekapnya .Peristiwa ini ditayangkan ditv Spore beberapa thn yg lalu.

    BalasPadam
  4. Di Msia yg masuk cara haram pun ramai.Masuk sebagai pelancong terus tak balik pun ada.Yg paling parah dapat mykad untuk mengundi.Agen yg bawa masuk pekerja asing lebih dari 300 agen diMsia.Pendatang asing terlalu ramai dan tak terkawal.Banyak jenayah dan masalah sosial berlaku.Peluang kerja dirampas oleh mereka.Pemimpin yg ada buta mata,pekak telinga,leka dgn wang ringgit dan kekayaan,bodoh.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...