Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Mac 28, 2013

Taib Mahmud yang rampas tanah rakyat, saya pula disalahkan - DSAI

KUALA LUMPUR 27 MAC: Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tuduhan Tan Sri Taib Mahmud mengatakan beliau dalang video NGO antarabangsa, Global Witness yang mendedahkan bukti rakaman kerakusan  Ketua Menteri Sarawak itu dan keluarganya merompak hak rakyat Sarawak sebagai serangan peribadi.

Ketua Umum KEADILAN berkata, pemimpin Umno BN gagal menjawab sebarang kenyataan Pakatan Rakyat sebaliknya cenderung memilih untuk menyerang beliau bagi mengalihkan isu pokok.
Taib
“Sekarang banyak tokoh politik dan jutawan yang mengambil tanah, saham dan balak milik rakyat berpakat dengan media kerajaan untuk menyerang peribadi saya termasuk tuduhan Taib.

“Tuduhan Taib terhadap saya itu biasa. Memang segala masalah dalam Malaysia ini semua menyalahkan saya, malah kekalahan Manchester United kepada Real Madrid itupun salah saya kerana pengadil perlawanan itu orang Turki,” sinis Anwar ketika diwawancara Radio Free Malaysia (RFM), malam kelmarin.
Anwar berkata, Taib perlu menjawab kebenaran di sebalik penyebaran video itu bukannya menggunakan media bagi menyerang beliau.

“Itu yang patut Taib dan Umno BN buat, bukan persoal siapa yang terlibat dedah kecurangan kuasa mereka,” tegasnya.
Sambung Anwar, siasatan segera perlu dilakukan terhadap Taib dan keluarganya berikutan penyebaran video tersebut.

“Benarkah tanah dirampas melalui salah guna kuasa sehingga membolehkan semua penyangak ini mendapat kekayaan mencecah berbilion ringgit?” katanya.
Baru-baru ini, Taib menuduh Anwar menjadi dalang kepada penyebaran video itu dan mendakwa Anwar tidak layak mentadbir negara kerana seringkali membawa pihak luar untuk campur tangan dalam politik negara.

Umno BN turut menuduh Anwar sebagai agen Yahudi, Amerika, Turki, India dan turut dikaitkan sebagai agen Sulu ketika pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.
RFM merupakan usahasama stesen radio gelombang pendek Radio Free Sarawak (RFS) di frekuensi MW 1,359 kHz memulakan siarannya malam Isnin lalu dengan menyiarkan wawancara bersama Anwar. – NS/KeadilanDaily

Berminat Menjadi "AGEN PERUBAHAN" Klik Now!! 
    

1 ulasan:

  1. Semasa Jepun dilanda gempa bumi dan tsunami tahun lepas wa boleh gerenti itu pun salah ANWAR sebab ULTRAMAN dah mengamuk setelah di liwat oleh ANWAR.....
    Sebelum PRU 13 nie for surelah PAPAGOMO (DEWA SUCI UMNO) akan sebarkan video ANWAR tengah liwat ultraman......GEMPAKKKKK BROOOO !!!!!

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...