Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Ahad, Mac 10, 2013

Kenyaatan bapa Saiful boleh bantu Pakatan tarik undi Melayu - Rafizi Ramli


rafizi ramli
Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli
 
SHAH ALAM - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli percaya pengakuan bapa Mohd Saiful Bukhari kelmarin berhubung kes liwat melibatkan Saiful-Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membantu Pakatan Rakyat (PR) khususnya PKR menarik kembali undi kalangan orang Melayu.

Sambil menyifatkan perkembangan itu sebagai sesuatu yang berlaku secara kebetulan, Rafizi mengakui kes itu, yang muncul tiga bulan selepas
Pilihan Raya Umum 2008, ada menghakis arah aliran sokongan pengundi Melayu.

"Saya memang terkejut. Saya yakin ia akan membantu Pakatan dan PKR khususnya dalam menarik pengundi orang Melayu," kata beliau kepada Sinar Harian Online.

Rafizi mengulangi pendirian menyangkal PKR mengatur strategi pendedahan yang dibuat oleh Azlan Mohd Lazim kelmarin iaitu genap lima tahun selepas PRU 2008.

"Tidak, tidak. Bukan kami merancang. Ia bukan strategi yang dirancang oleh kami, PKR.

"Dari segi tarikh 8 Mac, selepas kes Deepak dan Bala, ia berlaku secara kebetulan. Tarikh 8 Mac juga secara kebetulan... saya lihat ia sesuatu yang berlaku kebetulan.

"Jika pendedahan ini satu strategi kami, sudah pasti saya tahu, saya akan dimaklumkan. Tetapi tidak dibangkitkan dalam perbincangan," kata beliau sambil menambah, "kemungkinan kemunculan bapa Saiful juga sebahagian daripada mereka yang mula melihat potensi Pakatan dalam PRU13."

"Sebab itu saya lihat ramai yang mula mendampingi kami, bertemu dengan kami, mengatakan sokongan termasuk bapa Saiful ini," katanya lagi.

Katanya, berbanding isu Sabah, pendedahan bapa Saiful akan memanfaatkan PR menjelang PRU13.

"Isu Sabah, terlalu awal untuk buat kesimpulan," katanya yang membuat perbandingan antara perkembangan insiden pencerobohan ke atas Sabah dan pendedahan bapa Saiful.

Semalam, Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR, mengucapkan terima kasih kepada Azlan atas pendedahan yang dibuatnya semalam bahawa anaknya itu dipergunakan

oleh pihak-pihak tertentu yang mendalangi kes liwat kedua melibatkannya.

Anwar berkata, pendedahan yang dibuat Azlan itu menguatkan lagi bukti konspirasi fitnah jahat yang dilakukan untuk
memenjarakannya.

“Walaupun pendedahannya itu tidak memberi apa-apa perubahan, tapi saya ingin mengucapkan terima kasih kepadanya kerana sanggup buat begitu.

“Dari awal lagi saya tidak bersalah dan mahkamah juga telah putuskan… jadi kenyataan ayahnya (Azlan) itu telah membongkar satu lagi sudut yang kita terangkan sebelum ini walaupun ia tidak dibawa ke mahkamah seterusnya iaitu penglibatan pegawai khas perdana menteri,” katanya.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat percaya dakwaan terhadap tuduhan liwat yang dihadapi Anwar akan dapat diselesaikan tidak lama lagi.

“Pendustaan satu masa dulu akan terbongkar, menteri berdusta pun akan terbongkar. Takkan Anwar upah bapa Saiful
sedangkan menteri lebih banyak duit dari dia (Anwar).

“Alhamdulillah, semakin hari, nama Anwar semakin bersih sekarang dan insya-ALLAH selepas ini, dia akan bebas dari sebarang tuduhan dan fitnah yang dilemparkan terhadapnya,” kata Menteri Besar Kelantan itu./SinarHarianOnline

VIDEO PANAS!!!!! DSAI
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...