Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Mac 12, 2013

Hot!!! Raja Petra Bohong.. - Bala


Lagi pembohongan blogger dalam buangan di Manchester, United Kingdom, Raja Petra Kamaruddin terbongkar!
Penyiasat persendirian P Balasubramaniam bersumpah dia tidak dijanjikan bayaran untuk membuat akuan bersumpah pertama (SD1) yang mengaitkan Perdana Menteri, Najib Altantuya dengan pembunuhan Altantuya Shaaribu.
Bala berkata demikian sebagai tindak balas terhadap dakwaan oleh Raja Petra bahawa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sendiri telah dijanjikan penyiasat persendirian RM700,000 jika dia bersetuju untuk tampil dengan SD1pada Julai 1, 2008.

Memetik sumber dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Raja Petra berkata Anwar mahu SD1 untuk mengaitkan Najib Altantuya, yang ketika itu menteri pertahanan, supaya rancangan menjadi perdana menteri pada 16 September 2008 akan berjaya.
"Saya bersumpah pada ibu saya, saya tidak tahu apa-apa tentang perkara RM700,000 ini. Semua tuduhan-tuduhan terhadap saya adalah mengarut, "Bala memberitahu.
"Malah, saya hanya bertemu Anwar dua kali: sekali pada tahun 1994, apabila saya bertugas secara rasmi semasa dia Timbalan Perdana Menteri dan yang kedua adalah hari saya menandatangani SD1 saya (3 Julai 2008) semasa sidang akhbar. Saya tidak pernah bertemu dia lagi selepas itu, sama ada."
Bala menegaskan bahawa persoalan wang tidak pernah datang dalam penyediaan SD pertama, malah menafikan dia menerima RM100,000 daripada peguam Puravelan.
"Tujuan saya adalah sentiasa menjadi kebenaran, bukan wang. Apa yang saya boleh lakukan dengan wang? Saya tidak boleh membawa ke kubur saya, "katanya.
Tetapi Raja Petra mendakwa bahawa Bala telah menghubungi ahli perniagaan Deepak & juga selepas dia tidak menerima pembayaran penuh daripada RM700,000 - satu pertemuan yang akhirnya membawa kepada SD kedua, yang diterbalikkan semua tuntutan yang dibuat dalam yang pertama.
Menjawab ini, Bala berkata: "Raja Petra mempunyai apa-apa bukti menulis tentang perkara itu, jadi dia tulis perkara dongeng. Dia kawan saya, tetapi saya tidak tahu bagaimana untuk menasihatinya."
Beliau mengakui bahawa dia telah bertemu dengan Deepak, tetapi mengulangi bahawa SD2 berikutnya telah dilakukan secara paksaan.
"Saya berubah kenyataan saya keluar ugutan, tetapi kemudian apabila Najib Altantuya menjadi Perdana Menteri pada tahun 2009, saya secara terbuka berkata, apa yang berlaku kepada saya, dan saya konsisten dengan kenyataan saya sejak itu."
Bala juga mengaku telah menerima pembayaran dari Deepak selepas membuat SD kedua, dan berkata bahawa wang itu telah digunakan untuk perjalanan, perbelanjaan makanan serta pendidikan anak-anaknya.
Tidak dibayar KEADILAN
Sementara itu, Bala menolak khabar angin bahawa beliau kembali ke Malaysia telah dibayar oleh KEADILAN, yang kini sudah menjadi parti yang disokongnya.
"Penerbangan pulang ke Malaysia menggunakan wang saya sendiri, kerana Deepak ada memberi memberi saya sejumlah wang, saya simpan. Tiada siapa yang bayar untuk perjalanan saya, "katanya.

"Saya bukan ahli mana-mana parti dalam Pakatan [Rakyat]. Saya tidak menjadi ahli mana-mana parti dalam gabungan itu, tidak dengan DAP, KEADILAN atau PAS. Tetapi saya menyokong mereka kerana hati saya berkata, Malaysia memerlukan perubahan. ~jalanpulang

    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...