Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Jumaat, Februari 22, 2013

DSAI ramal peralihan kuasa lancar..


Anwar ramal peralihan kuasa lancar

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang dipenjara kerana dakwaan salahguna kuasa dan liwat, meramalkan peralihan kuasa yang lancar apabila Pakatan Rakyat menumbangkan kerajaan yang telah memerintah Malaysia selama 55 tahun dalam pilihan raya umum yang dijangka beberapa minggu lagi.

NONE"Pihak polis telah berubah dalam beberapa bulan kebelakangan ini,"
kata Anwar.
"Hampir tidak ada sebarang gangguan daripada pihak polis dalam semua program kami. Ia adalah satu perubahan yang tulen."

Anwar berkata, pilihan raya sudah hampir dan akan dimenangi dalam medan pertembungan di luar bandar Sabah dan Sarawak.

Perbezaan ideologi dalam Pakatan tidak akan menjejaskan kejayaan gabungan itu, katanya dalam satu temubual selama sejam di ibupejabat PKR di Petaling Jaya.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mesti membubarkan Parlimen pada 28 April dan mengadakan pilihan raya dalam tempoh 60 hari.

Kemenangan pembangkang, selepas kerajaan BN menang tipis lima tahun lalu, akan mengakhir pemerintahan BN selama lebih lima dekad di Malaysia.

Indeks KLCI Bursa Malaysia telah jatuh 4.8 peratus sejak mencapai rekod pada 7 Januari ekoran kebimbangan BN mungkin tergelincir terus di peti undi, menjadikannya satu-satunya penanda aras indeks saham Asia yang merosot tahun ini.

Anwar, yang berkata hukukman penjara terhadapnya  bermotif politik, menganggap pembebasannya daripada tuduhan liwat pada 2012 sebagai satu petunjuk bahawa badan kehakiman akan menerima keputusan pilihan raya umum nanti, walaupun ia dimenangi pembangkang.

Beliau juga berkata pihak polis tidak menghalang perhimpunan pembangkang di Kuala Lumpur bulan lepas dan membantu untuk "memudahkan" perjalanannya./MalaysiaKini

Ahli Umno-BN diseru keluar dari parti ‘Syaitan’
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...