Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Disember 11, 2012

'Peristiwa 13 Mei tidak akan berulang kerana kita' - PR


Mohamad Sabu
Mohamad Sabu
 
MELAKA - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yakin kemuncak Himpunan Kebangkitan Rakyat pada 12 Januari depan di Kuala Lumpur berlangsung dalam suasana aman.

Beliau sama sekali menolak andaian bahawa perhimpunan itu akan menjadi seperti Peristiwa 13 Mei kerana penyokong Pakatan Rakyat (PR) juga mahu perhimpunan berjalan aman bagi menyatakan bantahan mereka.

“Peristiwa 13 Mei tidak akan berulang kerana kita, tidak kira Melayu atau Cina akan bersama-sama berhimpun di Kuala Lumpur pada 12 Januari 2013.

“Saya tahu semuanya sudah bersemangat tinggi untuk ke Putrajaya tapi kita perlu ke Kuala Lumpur dahulu sebagai kemuncak semua tuntutan PR dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO),” katanya.

Program itu bermula pada jam 4 petang dengan konvoi motosikal dan kereta, turut dimeriahkan dengan persembahan penyanyi Blues Gang, Ito yang akan menyampaikan tiga buah lagu.

Mat Sabu berkata, program dengan sasaran 1 juta kehadiran turut disertai rakyat yang mahukan perubahan kerana beberapa tuntutan sebelum ini tidak dihiraukan kerajaan.

“Sudah tiga kali kita mengadakan Himpunan Bersih, tetapi kerajaan dan SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) terus membutakan mata dan memekakkan telinga tidak menghiraukan tuntutan Bersih dan rakyat Malaysia,” katanya.

Beliau berkata, jumlah kehadiran yang semakin meningkat di setiap program Himpunan Kebangkitan Rakyat di empat buah negeri sebelum ni memberikan keyakinan bahawa PR boleh mendapat sokongan rakyat.

Sementara itu, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, PR yakin cukup mantap untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurutnya, ini kerana gabungan Pas, DAP dan PKR adalah sebuah keluarga besar yang sudah bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum bila-bila masa.

“PKR dalam keadaan yang cukup mantap dan kita adalah keluarga besar yang sudah bersedia untuk merempuh Najib, Rosmah, Umno dan BN dalam pilihan raya akan datang,” katanya.

Azmin turut mencabar Najib membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya umum dengan segera sekiranya kerajaan BN sudah cukup kuat menentang pakatan pembangkang.

“Saya cabar Najib, kalau dia sudah kuat, bubarkan Parlimen esok. Kalau dalam bulan ini Najib tidak bubarkan Parlimen, saya yang akan berikan tarikh PRU ke-13," katanya./SinarHarianOnline

Hanya dengan modal sekali RM25 anda berpotensi mendapat RM10,000 dalam masa 5 minggu sahaja!
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...