Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Disember 18, 2012

Lagi Kisah Deepak..... Najib Mana Mahu Lari?????

Peguam kanan, anak dikaitkan dengan SD2 Bala

Seorang peguam kanan dan anaknya, yang juga seorang peguam, menjadi tumpuan ekoran pendedahan terbaru oleh peniaga permaidani Deepak Jaikishan berhubung apa yang didakwa berlaku berkaitan dengan akuan bersumpah (SD) kedua bekas penyiasat persendirian P Balasubramaniam.

NONEIni telah didedah dalam satu siri pendedahan oleh Deepak (kiri), yang mendakwa terlibat mendapatkan PI Bala membuat SD kedua, selepas menandatangani SD pertama yang mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan wanita warganegara Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Nama peguam itu dikatakan telah disebut oleh Deepak dalam temubual video dengan organ PAS, Harakah, yang telah disiarkan di YouTube, dengan nama tersebut disunting.

Dalam temubual itu, ahli perniagaan tersebut menceritakan bagaimana peguam kanan itu mendraf dan menyediakan dokumen tersebut bersama-sama dengan anaknya, walaupun hanya anaknya saja yang datang bertemu pihak-pihak lain yang terlibat, di sebuah hotel di Kuala Lumpur di mana bekas penyiasat persendirian itu didakwa "disimpan" .

Dalam blognya tiga hari lalu, aktivis hak asasi manusia, Haris Ibrahim telah membayangkan siapakah peguam kanan yang dimaksudkan itu, tetapi tidak tidak menyebut namanya.

Haris seterusnya telah membuat laporan kepada Majlis Peguam Malaysia awal hari ini.

Harris, dalam suratnya kepada Majlis Peguam, meminta satu siasatan dijalankan untuk mengenal pasti peguam berkenaan, dan menentukan sama ada terdapat sebarang salahlaku dalam penyediaan SD kedua itu.

Presiden Majlis Peguam Lim Chee Wee dijangka mengeluarkan kenyataan rasmi esok.

NONEHari ini, bekas menteri, Datuk Zaid Ibrahim (kanan) pula membayangkan bahawa peguam kanan tersebut menganggotai salah sebuah daripada lima panel Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

PI Bala mendakwa dalam satu wawancara dengan Malaysiakini bahawa dia menandatangani SD kedua kerana takut.

Siri pendedahan Deepak itu memberi gambaran yang berbeza, dengan mendakwa Bala menandatanganinya kerana wang.

Malaysiakini tidak menyiarkan nama peguam kanan tersebut serta anaknya sementara menunggu respon daripada mereka terhadap pertanyaan kami./MalaysiaKini


    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...