Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Disember 26, 2012

FITNAH UMNO KANTOI!!!!!!! KAH KAH KAH KAH KAH...

Ngeh: Kami peroleh tanah K'tan melalui pasaran terbuka

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Khoo Ham menafikan dakwaan bahawa kerajaan Kelantan telah memberi tanah kepadanya sebagai pertukaran sokongan, dengan menegaskan bahawa syarikat itu diperoleh melalui pasaran terbuka.

Tanah tersebut, kata Ngeh dalam satu kenyataan hari ini, telah diperolehi melalui pembelian syarikat yang dianugerahkan 10,526 hektar tanah oleh kerajaan negeri, maka oleh itu, tidak ada unsur rasuah yang terlibat.

Beliau menambah bahawa perjanjian perniagaan itu bukan satu rahsia kerana DAP dan kepimpinan Pakatan Rakyat negeri, serta kerajaan persekutuan, telah dimaklumkan mengenai pembelian itu.

"Saya ingin mengulangi bahawa Nga Kor Ming atau saya, tidak diberikan sebarang tanah oleh kerajaan Kelantan.

"Pengambilalihan Upayapadu Plantation Sdn Bhd bersama-sama dengan pelabur lain pada April tahun ini adalah satu transaksi komersial yang dibeli di pasaran terbuka," kata Ngeh.

Ngeh menyediakan trasisi terperinci siapakah pemilik tanah tersebut, sebelum beliau dan Ngab - ADUN Pantai Remis dan MP Taiping - mengambilalihnya.

1. Pada 13 September 2000, kerajaan Kelantan meluluskan tanah itu kepada Yayasan Islam Kelantan (YIK).

2. Pada Disember 2000, tanah itu telah diluluskan kepada sebuah syarikat untuk dibangunkan tetapi syarikat itu gagal berbuat demikian. Tanah itu diambil balik oleh YIK pada 18 Ogos 2004.

3. YIK menganugerah tanah itu kepada Upayapadu Plantation untuk dibangunkan pada 28 Ogos 2005 dan perjanjian itu telah ditandatangani pada 3 Mei 2006.

4. Upayapadu Plantation juga tidak berjaya membangunkan projek itu dan pemegang sahamnya memutuskan untuk menjual syarikat tersebut.

5. Ngeh, Nga dan lain-lain pelabur membeli syarikat itu pada April 2012.

Dalam satu kenyataan awal yang dikeluarkan oleh setiausaha akhbar Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Aziz Nik Mat, mendedahkan bahawa Upayapadu Plantation sebelum ini dipengerusikan oleh Wong Yeon Chai - hartawan kayu di Pekan dan dikenali sebagai "Tengku Wong"./MalaysiaKini

Beriklan Sambil Menjana Puluhan Ribu Sebulan.. Klik Sekarang!!!!!
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...