Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Disember 17, 2012

Bongkar !!! Umno Pindah Semula Pengundi Terengganu Ke Selangor - Datuk Husam Musa

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mendakwa Umno BN sedang berusaha membawa pengundi Terengganu ke Selangor bagi membantu parti itu menawan semula Selangor dalam pilihan raya umum (PRU) ke-13.

Bercakap di Himpunan PAS Ganti Umno (PGU 6.0) di Dataran PGU Paka, dekat sini malam tadi, Husam berkata pengundi tersebut merupakan pengund

i Selangor yang dibawa ke Terengganu pada tahun 2004.

Beliau berkata, kerana yakin Umno mampu menang besar di Selangor dalam PRU ke-11, sebahagian besar pengundi di negeri itu dipindahkan ke Terengganu.

Akibatnya dalam pilihan raya umum ke-12, Umno BN Selangor jatuh ke tangan Pakatan Rakyat kerana kehilangan pengundi yang dipindahkan ke Terengganu dalam PRU sebelumnya.

"Pada tahun 2004 Terengganu berjaya ditawan semula oleh BN bukan atas kehendak rakyat Terengganu. Majoriti rakyat Terengganu memilih PAS ketika itu.

"Bagaimana kerajaan PAS boleh tumbang adalah melalui penipuan pilihan raya yang dibuat oleh Umno.

"Pada tahun 2008 Allah telah membalikkan semula dengan memberikan pengajaran bahawa Selangor yang mereka jangka kuat telah berjaya ditumbangkan kerana sebahagian pengundi Selangor terpaksa mengundi di Terengganu.

"Hari ini mereka nak bawa balik semula pengundi selangor yang mendaftar di Terengganu untuk bantu tawan semula Selangor.

"Hari ini kalau Terengganu tak menang lagi faham-fahamlah," katanya di hadapan kira-kira 50,000 hadirin.

Beliau juga berkata, melihat kepada kehadiran rakyat ke PGU, beliau yakin PAS mampu menawan semuala Terengganu jika tiada penipuan dalam pilihan raya.

"Berdasarkan kehadiran malam ini saya yakin Terengganu tidak akan tertinggal dalam peta perubahan politik negara.

"Terengganu kena ingat kalau mereka kekal bersama BN, negeri-negeri lain telah berubah ditakdirkan InsyaAllah kerajaan Malaysia berubah alangkah malunya Terengganu kerana tidak mengikut arus perubahan politik negara.

"Dengan kehadiran seperti ini saya yakin Terengganu juga dalam arus perdana iaitu berubah dan mencuba kerajaan yang lebih layak," katanya.

Tambah beliau, rakyat berkuasa menukar semula kerajaan Pakatan Rakyat kepada Umno BN jika Pakatan gagal memerintah dengan lebih baik daripada Umno BN.

"Presiden pun dah kata kalau kerajaan Pakatan tidak lebih baik dari BN mereka (rakyat) boleh tumbangkan semula Pakatan dalam pilihan raya umum 2016," katanya - Otai Reformasi II


Formula dan Rahsia kini terbongkar Hanya RM55 pun boleh jadi JUTAWAN..
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...