Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, November 20, 2012

Terdedah!!!! Bas PKR RM650,000 dibeli MB Selangor

Bas PKR RM650,000 dibeli MB S'gor

Menteri besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menjelaskan bahawa bas yang digunakan dalam Jelajah Merdeka Rakyat PKR dibeli beliau pada harga RM650 ribu dan dibayar secara ansuran bulanan sebanyak RM10,833.

Berucap dalam satu sidang Dewan Undangan Negeri hari ini, Khalid berkata bas itu dibeli dengan wangnya sendiri.

Beliau turut mengalu-alukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat pembelian tersebut untuk mempelajari bagaimana beliau menguruskan kewangan peribadinya dengan baik.

"Ia pembelian persendirian... Saya telah menggalakkan SPRM untuk membuat kajian dan diberikan dokumen-dokumen supaya mereka dapat melihat bagaimana tata kelola yang baik dari segi pengurusan kewangan negeri dan pengurusan kewangan persendirian," katanya.

Beliau mengulas isu berkenaan yang dibangkitkan ketua pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman yang menyoal sama ada bas itu juga didaftarkan di atas nama Khalid sendiri.

"Ia didaftarkan atas nama Abdul Khalid bin Ibrahim dan lesennya pun dibagi oleh JPJ," jawab Khalid berjenaka disambut ketawa kecil sebahagain ahli dewan undangan negeri.

Bas yang memaparkan wajah ketua pembangkang itu menjadi sasaran serangan batu dan juga cat merah sewaktu digunakan PKR dalam program jelajah ke negeri tertentu baru-baru ini./MalaysiaKini

 KUMPULAN BAKAL JUTAWAN ONLINE.. BERMINAT DAFTAR SEKARANG!!  
    

1 ulasan:

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...