Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Isnin, Mei 28, 2012

Acara 'tak ubah seperti lumba haram' - Chegubard (SAMM)

NGO bawah PKR, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menyelar kenyataan menteri belia dan sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang meremehkan kes kemalangan dalam acara perlumbaan ketika sambutan Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya pada Sabtu lalu.

Pengerusi SAMM Badrul Hisham Shaharin berkata Ahmad Shabery sepatutnya lebih bertanggungjawab dan bukannya mengeluarkan kenyataan "seolah-olah melepaskan batuk di tangga" berhubung kemalangan yang menyebabkan 17 orang cedera itu.

"Kecelakaan tersebut sepatutnya boleh dielak namun oleh kerana penganjur tidak mengendahkan aspek keselamatan, malah penganjuran sukan berisiko tinggi seperti drag race itu tidak ubah seperti penganjuran sebuah perlumbaan drag haram.

"Bagi SAMM, pihak penganjur utama Himpunan Sejuta Belia termasuk menterinya harus bertanggungjawab tanpa berdolak-dalik menyalahkan takdir dan pihak lain terutamanya penonton yang menjadi mangsa penganjuran yang tidak selamat.

"Seharusnya kecelakaan seperti ini boleh dielak jika ciri keselamatan diutamakan," katanya lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Ahmad Shabery ketika mengulas kejadian itu semalam meminta supaya kes berkenaan tidak dipolitikkkan dengan alasan "kes kemalangan boleh berlaku di mana-mana. Kalau tak berlaku di sini, tiada jaminan ia tak berlaku di tempat lain."

Perlumbaan berkenaan dianjurkan bersama oleh kementerian Ahmad Shabery dan syarikat MUSC Motorports./MalaysiaKini

KEMPEN KUBURKAN UMNO/BN PADA PRU13 (SOKONG SILA KLIK)    
 
  Artikel Yang Wajib Di Baca Oleh Umat Islam Malaysia!!!   
  DSAI Jawab Tuduhan Umno Isu Israel
#Kopi Susu Harimau!!!! Terkini!!!!!!!!
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...