TOLONG!! SILA KLIK BANNER INI..

Taip Tajuk Untuk Cari Di Blog Ini

Memuatkan ...

Isnin, Oktober 31, 2011

Ustaz Azhar Idrus 2011 - Kerajaan Umno Setan!!! (video)



Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!!

Menyokong Perjuangan DSAI

Takut Berdebat Dengan Anwar, Najib Sudah Lari...!!!!! Kah kah kah...Kah Tak Ada Telorrr!!

Takut debat Anwar, Najib tidak layak jadi PM

KUALA LUMPUR 31 Okt: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak layak menjadi perdana menteri sekiranya beliau tidak berani bersemuka dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Naib Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Azmizam Zaman Huri berkata, ini kerana perdebatan di kalangan pemimpin tertinggi di negara-negara maju merupakan amalan biasa yang dilakukan.

Justeru itu katanya, debat itu perlu disegerakan supaya rakyat boleh menilai siapakah antara kedua mereka yang lebih layak bergelar perdana menteri, menjelang pilihan raya umum akan datang.
“Najib sudah tentu akan mempertahankan jawatannya sebagai PM dan Anwar pula akan diangkat oleh Pakatan Rakyat sebagai PM,”
“Ini lah masa terbaik supaya rakyat menilai siapa yang terbaik menjadi Perdana Menteri. Sekiranya Najib tidak berani berdebat, ini menunjukkan beliau tak layak memimpin Malaysia pada masa akan datang,” kata Azmizam.

Tambah beliau, selain menjawab isu mengenai ekonomi dan Belanjawan 2012, debat itu juga jadi landasan terbaik kepada Najib untuk menjawab mengenai Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang dikeluarkan baru-baru ini.
“Berdasarkan Laporan Audit yang dibentangkan banyak kekeliruan yang timbul. Debat menjadi platform terbaik untuk Najib menjelaskan tentang perkara ini,” ujarnya.

Pada 17 Oktober lalu, Anwar mencabar Najib berdebat secara terbuka mengenai ekonomi dan Belanjawan 2012, ekoran kritikan Najib terhadap Belanjawan Pakatan Rakyat.
Anwar berkata, debat itu harus diadakan secara langsung menerusi  televisyen oleh kerana isu itu tidak mendapat liputan meluas dan rakyat tidak memperoleh maklumat mengenainya.
Ekoran itu, pelbagai pihak menggesa Najib menerima pelawaan itu supaya beliau  mempertahankan Belanjawan yang dibentangkan, demi kepentingan rakyat.

Sebuah Akademi Penulisan, Akademi Pak Sako turut menawarkan diri sebagai penganjur debat berkenaan.
Surat pelawaan dihantar kepada Najib di Pejabat Perdana Menteri, Putrajaya, selain turut diserahkan kepada Ketua Pembangkang sendiri di ibu pejabat KEADILAN pada 21 Oktober lalu.
Bagaimanapun, sehingga kini, tidak ada respon atau sebarang kenyataan yang diberikan Najib berhubung tawaran debat berkenaan.KeadilanDaily

Pil Untuk Lelaki Yang Lemah Tenaga Batin..Power!!!!! 

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

YB Kapal Singh Kena Serang!!! [Update Ada Komen TGNA]

NONESalam Semua... Kami umat islam minta YB Kapal perlu bertanya kepada yang lebih arif tentang hukum hudud ini.. barula boleh membuat komen. 

kan dah kena.. jangan dok jadi macam puak-puak jahanam umno bn yahudi ni...

TokGuru Jawab Di Facebooknya :
Saya tertarik dengan kenyataan yg dikeluarkan oleh YB Karpal Sing seperti yang tersiar di dalam portal berita Malaysiakini. Katanya, hudud boleh menyebabkan penjenayah terlepas kerana pembuktian empat orang saksi yang sukar diperolehi. Saya mengalu-alukan pandangan rakan-rakan Pakatan Rakyat utk memantapkan kefahaman mereka. Dalam hal ini, ada sedikit silap faham saudara Karpal Singh. Sekiranya seseorang terlepas dari hukuman hudud, seseorang itu masih boleh dikenakan hukuman di bawah hukuman takzir. Bersalah tetap bersalah dan tetap dihukum. Apapun, dalam konteks pelaksanaan hudud di Kelantan, kenyataan hanya akan dikeluarkan oleh YB Dato Mohd Amar Abdullah.
Tengok bawah ni Komen2 Di Malaysiakini :


Nik Bahrum · Patner di Nor Bahrum & Co.
dilepaskan dibawah hudud tidak semestinya terlepas dari hukuman takzir... mengajilah habis dulu sebelum nak komen...

  • Wan Abdul Hakim · Pengulas Tertinggi · Syar'ie Prosecutor Officer di Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JaHEAT)
    setuju.. ini baru pandangan yang betul...

  • Smile Ukhwah
    sekiranya karpal mencari kelemahan hudud, umat islam perlu mencari kelebihan hudud. jgn yg islam pun sama ja dgn bukan islam.

  • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
    Saudara karpal. sila ambil perhatian, statement awk yg kata zina itu jenayah pun dah x btul. Klau rogol boleh la dikatakan jenayah. Smentara zina adalah suka sama suka, dan bukannya jenayah sperti rogol. Apa la awk ni berhujah dgn kata klau nak buktikan kes zina pun susah, maka susah la nak buktikan jenayah. Maka berleluasalah jenayah. Statement awk pun dah x betul in first place. Awk ni nak kena byk blaja lagi. sila rujuk pakar2 perundangan Islam. Terima kasih...

  • Riwan Mohd Saad · Pengulas Tertinggi · UTM Skudai
    Kalau mengkaji hukum islam hanya menggunakan AKAL FIKIRAN saja memang xkan dapat jawapan.. kalau betul nak tahu hal2 berkaitan HUDUD.. Mr. KARPAL kena bertanya, berbincang dengan yang ARIF.. xperlu buat kenyataan terburu2.. HUDUD diturunkan oleh ALLAH membawa kebaikan kepada semua umat MANUSIA..

  • Elantirayan Elan · Pengulas Tertinggi
    Tetapi Karpal sedang berhujah berkaitan dengan "duniawi"/present....

    Memang semua agama mempunyai hukumnya yang tersendiri - agama hindu misalnya - hukum karma...

  • W Zaid Wan · Pengulas Tertinggi · Aku Bos Aku Pekerja di IDCO
    cuba senarai kelemahan undang2 sivil yang ada skrang plak....asyik dok persalahkan hudud je
    slama ni

  • Mhd Amir · Pengulas Tertinggi
    Sebagai contoh, empat orang saksi Islam cukup syarat diperlukan untuk membuktikan kes-kes zina mengikut undang-undang hudud. Ini adalah mustahil dan tidak sesuai untuk negara ini," kata Karpal, pada sidang akhbar di Pulau Pinang, semalam.----karpal ni ko tlg bagitau kt anuwar ka? hahahaahahahahahahahhhhhha......Punah peguam bela aku....kata anwur aljuburi!

  • Hanafi Mohamad · Pengulas Tertinggi · UITM
    Bodoh jgk Kapal Sing ni rupanya...ingat peguam terkenal tahula jika tak dikenakan hudud akan dikenakan hukuman takzir..kalo bangang baik diam.

  • Mat Jin · -
    Riwan Mohd Saad saya stuju.mr.kapal tu orang kapir.

  • Hasif Hasan · · International Islamic University Malaysia
    Sbb tu sesama pemimpin pakatan kena memberi faham kpd pemimpin bukan islam mengenai kebaikan hudud dan takzir.
    Kalau pemimpin lain tak faham, bagaimana rakyat akan faham. Bagi saya itu kelemahan yang perlu diakui oleh pimpinan pusat.
    Ini semacam tidur satu bantal, mimpi lain lain.
Memo Untuk Rakyat Malaysia!!
Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Sah!!!! Anwar Tidak Bersalah..!!

Adilkah undang-undang dunia ini, apabila menjatuhkan hukuman kepada mangsa yang dijangka diliwat dengan mempertahankan diri sehingga menyebabkan kematian? Mari kita lihat, di dunia ini tidak semua lelaki sanggup diliwat dan dijadikan hamba seks tempat memuaskan nafsu serakah manusia. Hal ini dijelaskan juga di mahkamah berkenaan kes Saiful Bukhari vs Anwar Ibrahim walaupun pihak mahkamah tidak lagi menjatuhkan hukuman. Sebagai lelaki normal, diliwat adalah merupakan satu kaedah menjatuhkan maruah kerana ia melibatkan sifat kelakian seorang lelaki macho. 

Ismawi Ishak (gambar) adalah contoh lelaki macho yang bertindak kepada seorang peliwat sehingga menyebabkan kematian. Seperti mana wanita yang sanggup membunuh perogol ketika dirogol begitu jugalah seorang lelaki apabila diliwat. Peliwat atau perogol boleh mati dan itulah merupakan hukuman sewajarnya sehingga menjatuhkan maruah seseorang mangsa. Hal ini bukan untuk dihalalkan cara kerana melalui perspektif psikologi seseorang itu akan hilang pertimbangan apabila diancam sama ada dirompak, disamun, dirogol atau diliwat.

Sifat dan sikap ini memang ada secara semulajadi di dalam diri manusia. Jika tiada bermakna kejadian itu seolah-olah dilakukan di atas kerelaan kedua-dua belah pihak. Kajian kepada kehidupan haiwan seperti harimau, anjing, kambing, lembu dan sebagainya. Apabila mereka terancam mereka akan bertindak dan sama sekali membunuh kerana mereka bertindak demi mempertahankan diri. Tiada undang-undang yang menyekat mereka daripada melakukan tindakan tersebut kerana mereka bertindak di atas naluri ancaman dan tekanan.

Bukan untuk menyamakan keadaan ini dengan manusia yang lebih bersifat lemah lembut dan boleh berfikiran waras. Mari kita buat sedikit renungan mengenai kejadian video lucah yang disamakan dengan Anwar Ibrahim. Mengapa wanita itu tidak meronta atau membunuh pelakon mirip Anwar Ibrahim. Jawapan sungguh mudah, perkara ini berlaku di atas kerelaan. Sepatutnya wanita itu boleh menyerang pelakon lelaki itu kerana ia merupakan ancaman rogol sehingga menyebabkan maruah tercalar di samping dirakamkan melalui video seperti yang ditayangkan di dalam youtube dan oleh 3 Lelaki Lucah bergelar Datuk T.

Di dalam kes Saiful Bukhari, bukan niat mahu mengubah keputusan mahkamah yang telah dirancang sedari awal kes ini dibuka, tetapi wajarkah Saiful bertindak membawa kes ini ke mahkamah sedangkan sekiranya Anwar Ibrahim cuba meliwat beliau adalah lebih baik bertindak seperti Ismawi yang macho dan tidak mahu maruah tercalar dek kerana diliwat bagi memuaskan nafsu jantan. Tetapi, menurut laporan dan hujah pihak pembelaan Saiful masih boleh berkerja dan melayan setiap tugasan ketika bersama Anwar selepas kes ini terjadi seolah-olah tiada apa yang berlaku atau ia berlaku secara sukarela.

Wajarkah kes yang diklasifikasikan sebagai mencabul kehormatan ini ditunda dan dibawa sehingga beberapa hari, sedangkan kejadikan mesti dilaporkan dalam masa 24 jam bagi menjamin kesahihan laporan tersebut.

Kami bukan mahu melihat kebenaran kes ini, tetapi sudah jemu kes ini dijadikan bahan perbualan politik sehingga berita-berita lain tidak dapat dipaparkan di akhbar. Hal ini menjadi satu tanda tanya sehingga tiap kali petugas kerajaan BN yang sepatutnya menyokong rakyat membangunkan ekonomi lebih mengutamakan bontot si Saiful berbanding tugasan dan amanah yang diberikan oleh rakyat secara majoriti.

Ayuh, kembali bertugas kerana jawatan PM, Menteri dan Wakil Rakyat itu bukan milik anda selama-lamanya. Kami berhak menidakkan anda di Putrajaya sekiranya anda semua asyik berbual mengenai kes liwat dan bukan menjadi keutamaan rakyat untuk diliwat atau meliwat. Nampak gayanya semakin banyak lagi yang akan menunggu selepas PRU13 seperti GST meliwat rakyat (di belakang PRU13) dan Prepaid 6% meliwat rakyat. Maknanya Rakyat akan lebih sengsara kerana kes liwat ini bukan sahaja di mahkamah tetapi akan digunakan BN selepas PRU13 nanti.

Udah, udahlah cerita pasal liwat II. Jadilah lelaki macho jika bertanding PRU13 nanti. Jangan harap nak menang kalau bertindak tidak seperti yang di cakap.

Salam Transformasi Untuk 1 Malaysia. Sumber : SINI
Jom Mengundilah….

maclub81@gmail.com
Pelaburan Bijak!!!
Digital Al-Quran Untuk Dijual... 

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Ahad, Oktober 30, 2011

Sidang Media Prof Aziz Bari Terkini!! (video)

Aziz Bari:Tidak mematahkan semangat saya


Tahniah!!! Prof.. Kami anak muda tetap bersama anda.....Lawan Tetap Lawan!!!!!!!!!!!!

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!!     

Menyokong Perjuangan DSAI

Gol Paling Bodoh!!! Yang Tidak Boleh Diterima Oleh Rakyat Terngganu!! (video)

PM 2011 - Terengganu 1 - 1 N9.avi


Pil Untuk Lelaki Yang Lemah Tenaga Batin..Power!!!!!

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Program Dato’ Seri Anwar Ibrahim di Perak Hari Ini


30 Oktober 2011 (Ahad)

Program 1) – Parlimen Sungai Siput
8.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana – Demi Rakyat
Lokasi: Dataran Taman Orkid, Sungai Siput
Penceramah:
1.      YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim
2.      YB Dr Jeyakumar Devaraj
3.      YBhg Dr Mohd Nur Manuty
4.      YB Dato’ Seri Nizar Jamaluddin
5.      YB Dr Lee Boon Chye
6.      YB Leong Mee Meng

Program 2) – Parlimen Bagan Serai
9.00 – 12.00 malam – Sambutan 60 Tahun PAS – Negeri Perak
Lokasi: Masjid Tinggi, Bagan Serai
Penceramah:
1.      YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim
2.      YB Tuan Guru Dato’ Seri Abdul Hadi Awang
3.      YAB Dato’ Seri Azizan Abdul Razak
4.      YB Dato’ Seri Nizar Jamaluddin

Jom Rakyat Perak Beri Sokongan Kepada DSAI..!!!!!!!!!!!!!!!!

Pelaburan Bijak!!!
Digital Al-Quran Untuk Dijual...

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE! 

Menyokong Perjuangan DSAI

Umno Semakin Hilang Akal...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peluru dipos ke rumah Aziz Bari

Sebutir peluru diposkan ke rumah pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari di rumahnya di Gombak hari ini, dipercayai ekoran reaksinya terhadap titah Sultan Selangor berhubung isu pemeriksaan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) sebelum ini.
Katanya, bersama peluru itu, diselitkan juga sepucuk surat bertulis: "Jangan kurang ajar dengan Sultan maut nanti".
"(Dihantar dengan) pos biasa saja.
"Saya waktu itu baru hendak keluar rumah, dalam perjalanan ke Utara, ke satu program forum dengan (Timbalan Presiden PAS) Mohamad Sabu di Bagan Serai," katanya yang kini dalam perjalanan bersama keluarganya.

Ketika dihubungi Malaysiakini awal petang ini, Aziz berkata, peluru itu dihantar oleh posmen dalam sampul surat biasa warna coklat ke peti surat rumahnya pada jam 11.45 pagi tadi.
Oleh kerana dalam keadaan tergesa-gesa, laporan polis akan dibuat akan dibuat selepas ini, selewat-lewatnya esok, kata Aziz.

Beliau bagaimapun tidak tahu jenis peluru itu tetapi menggambarkannya sebagai "kecil sahaja".
Ditanya perasaannya sama ada takut, beliau berkata "tidak" kerana pernah mendapat ancaman bertulis sebelum ini ketika mengkritik kepimpinan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjelang muktamar pemilihan parti itu pada 2009.
"Saya OK. Saya bukan biadap dengan sultan. Saya bukan kata 'natang'. Itu jauh sekali.

"Saya cuma bercakap tentang exercise of power," kata pensyarah undang-undang Universiti  Islam Antarabangsa (UIA) itu.
Pada 23 Mac 2008, sekumpulan orang, dipercayai penyokong bekas Menteri Besar Terengganu dilaporkan mengadakan perhimpunan di hadapan kediaman rasmi menteri besar di Kuala Terengganu sambil membawa kain rentang bertulis "kami nak Idris, natang".
"Natang", dalam loghat Terengganu, bermaksud binatang.

Aziz sebelum ini berkata, Sultan Selangor sebagai ketua agama negeri mempunyai hak campurtangan dalam isu DUMC tetapi ia perlu selaras dengan ajaran Islam.
Tindakan itu menyebabkannya disiasat pihak polis, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) dan UIA yang turut menggantung jawatannya selama beberapa hari.

Dalam masa yang sama, pelbagai pihak, termasuk mahasiswa, kakitangan akademik universiti, NGO, pemimpin pembangkang, bahkan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah tampil menyatakan simpati terhadapnya.MalaysiaKini

Komen : Nak lawan hujah tak mampu.....umno dah jadi seperti orang hilang akal...

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!!     

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Sabtu, Oktober 29, 2011

Piala Malaysia Terengganu VS Negeri Sembilan Negeri Mana Menang???


Selamat Petang Semua!!!! Hari ini hari perhintungan antara TRG VS N9 bolasepak Piala Malaysia di stadium Shah Alam Jam 8:45MLM ada siaran langsung di TV1 dan Astro Arena 801.. Jom buat ramalan anda... Negeri manakah??? yang bakal memenangi Piala Malaysia Malam Ni...???

Note : Kerana FAM naik harga tiket... PRU13 ni Trg dan N9 bakal di menangi oleh PAKATAN RAKYAT rakyat sangat marah wwooooiiiiiii.... Sesiapa Yang cuba nak ramal klik SINI

Pelaburan Bijak!!!
Digital Al-Quran Untuk Dijual...

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE! Menyokong Perjuangan DSAI

TNB: Untung susut 84 peratus, kerugian suku ke-4 RM453 juta

KUALA LUMPUR, 28 Okt ― Tenaga Nasional Berhad (TNB) mencatatkan kerugian bersih RM453.9 juta pada suku keempat tahun kewangan semasa ekoran kekurangan bekalan gas dialami oleh syarikat itu.
Sehubungan itu, keuntungan bersih syarikat tersebut bagi tahun kewangan 2011 merosot 84 peratus kepada RM499.5 juta berbanding RM3.2 bilion pada tahun kewangan 2010.

Dalam kenyataan pada sidang media hari ini, kumpulan itu berkata, keadaan itu telah menyebabkan pertambahan kos bahan api RM2.1 bilion ekoran kekurangan bekalan gas, sekali gus memaksanya menggunakan minyak dan sulingan yang berharga tinggi untuk menjana tenaga elektrik.

Ketua Pegawai Eksekutif TNB Datuk Seri Che Khalib Mohamad Noh berkata, beliau berpandangan bahawa akan menjadi satu cabaran bagi Petronas untuk memulihkan sepenuhnya bekalan gas semula jadi dan ekoran penggunaan bahan api ganti yang mahal, keputusan suku pertama tahun kewangan semasa syarikat utiliti itu juga dijangka sama sebagaimana dialami pada suku keempat tahun kewangan lalu.
Katanya, TNB sedang mengadakan perbincangan dengan kerajaan mengenai soal mendapatkan pampasan daripada Petronas.
“Pampasan dalam bentuk tertentu diperlukan,” kata Che Khalib.TheMalaysiaInsider

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!! 

Menyokong Perjuangan DSAI

Jumaat, Oktober 28, 2011

Ust Azhar Idrus - cara Mengenal Pemimpin Munafik 2011 (video)



Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Pelaburan Bijak!!!
Digital Al-Quran Untuk Dijual...
Menyokong Perjuangan DSAI

Anwar Lebih Baik Berbanding Najib dan Kak Ros.- KPRU

KUALA LUMPUR 28 Okt: Hutang negara berkurang pada zaman Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan, namun melonjak selepas Datuk Seri Najib Razak mengambil alih kementerian itu.
Sepanjang Anwar menjadi menteri kewangan dari tahun 1991 hingga 1998, beliau berjaya mengurangkan hutang negara dan menukar belanjawan kerajaan kepada lebihan pendapatan dalam masa dua tahun sahaja, lapor KeadilanDaily.

Belanjawan itu berterusan sehingga beliau dipecat secara tidak adil pada 1998 oleh pentadbiran Mahathir.
Sebelum pelantikannya sebagai menteri kewangan, Malaysia mengalami belanjawan defisit selama hampir 20 tahun, namun selepas pemecatannya, Malaysia sekali lagi berdepan Belanjawan defisit selama 14 tahun berturut-turut.

Dapatan ini dikeluarkan badan pemikir Kajian Politik Untuk Perubahan (KPRU) dalam satu analisa perbandingan antara pentadbiran Anwar dan juga Najib sebagai Menteri Kewangan.
Kajian itu menunjukkan semasa pentadbiran Anwar, hutang domestik berjaya dikekang di bawah RM80 bilion sehingga tahun 1997 dan RM88.197 bilion pada tahun 1998.

“Rekod Anwar sebagai Menteri Kewangan amat impresif. Hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan sebenarnya berkurang antara tahun 1992 sehingga tahun 1996  selepas meningkat secara berterusan selama hampir 20 tahun.

“Secara perbandingan, hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan meningkat secara tekal pada kadar lebih 10 peratus setiap tahun sejak Najib menjadi Menteri Kewangan pada tahun 2008,” kata KPRU dalam analisa itu yang dibuat bersama Ahli Parlimen Selayang, William Leong.

Menurut KPRU lagi, hutang negara yang meningkat secara berterusan itu diburukkan lagi oleh Barisan Nasional yang cenderung meluluskan belanjawan tambahan untuk menyorokkan angka hutang dan defisit negara yang terus meningkat saban tahun.

Belanjawan tambahan itu, kata KPRU, sepatutnya hanya perlu diluluskan untuk perkara-perkara yang bersifat kecemasan seperti sekiranya berlaku bencana alam di Jepun.
“Sebagai contoh, dalam Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2011) dibentangkan Jun tahun ini, pentadbiran Najib dikritik kerana memanipulasi peruntukan emolumen RM1 bilion untuk Kementerian Kesihatan kerana emolumen sepatutnya tidak tergolong sebagai perbelanjaan di luar jangka,” kata KPRU.
Ini menyebabkan hutang negara semakin meningkat setiap tahun sejak Najib menjadi Menteri Kewangan, kata KPRU.

“Hutang keseluruhan Kerajaan Persekutuan adalah RM306.437 bilion pada tahun 2008 apabila Najib mengambil alih sebagai Menteri Kewangan, Ia meningkat kepada RM362.387 bilion pada tahun 2009 dan RM407.101 bilion pada tahun 2010. Ia diunjurkan mencecah RM455.745 bilion pada tahun 2011.
“Menurut laporan terkini Bank Negara Malaysia pada 30 Jun 2011, hutang Kerajaan Persekutuan kini sudah mencecah RM437 bilion,” kata KPRU.HarakahDaily

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!!    

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Ceramah Power Terkini!! CheGubard D Parit (video)

CHE'GUBARD: BONGKAR ROSMAH & FAKTA BAJET Di PARIT.


Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!!

Menyokong Perjuangan DSAI

Video Ini Untuk Zulkifli Nordin Yang Bodoh Agama..!!! (video)

09/10 YB Nasaruddin Daud (PAS) VS YB Dato Nozula Mat Diah (UMNO) -


Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!!

Menyokong Perjuangan DSAI

Khamis, Oktober 27, 2011

Siapa Sebenarnya Tok Guru Nik Aziz?? (video)



Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Pelaburan Bijak!!!
Digital Al-Quran Untuk Dijual...

Menyokong Perjuangan DSAI

Pengamal Media Harus Terbuka

 SHAH ALAM – Pengamal media perlu lebih terbuka dalam melaporkan sebarang isu terutama membabitkan isu yang memberi impak kepada masyarakat supaya ia tidak mempolemikkan tanpa maklumat tepat mengenainya.

Moderator Wacana Sinar Harian siri ke-8, Hudud, Dilema dan Pelaksanaannya, Dr Maszlee Malik berkata, usaha Sinar Harian membawa isu penting untuk dihayati masyarakat adalah satu yang perlu dicontohi media lain.

“Walaupun kali ini saya rasa reaksi peserta di dalam auditorium kurang hangat, tetapi peserta wacana kali ini adalah paling sopan. Saya rasa amat selesa dan berharap agar suasana majlis ilmu begini berterusan,” katanya yang sebelum ini pernah mengendalikan Wacana Sinar Harian siri ke-4 bertajuk Fitnah, Ancaman Umat Akhir Zaman.

Beliau yang juga pensyarah Kuliyyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) berkata, rakyat berhak untuk mendengar dan melihat sendiri pandangan berbeza dikupas pemimpin daripada parti berlainan.

“Setakat ini, tidak banyak saluran mendengar pandangan daripada semua pihak, apa yang Sinar Harian laksanakan tidak dipraktikkan dan ditonjolkan media lain. Kita faham mengenai kekangan sesebuah media untuk bersikap terbuka, tetapi sudah tiba masanya untuk rakyat dapat maklumat yang adil.

“Usaha begini akan mencambahkan lagi ilmu dan maklumat yang ada pada mereka, mereka juga tidak hanya tertumpu kepada satu saluran maklumat yang menimbulkan persepsi tidak baik terhadap pihak lain,” katanya.

Beliau berkata, usaha ini selaras dengan hasrat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mahukan proses transformasi dilakukan termasuk transformasi media supaya lebih terbuka dalam setiap laporan.

Akibatnya, kuda berkenaan terpaksa diserahkan kepada agensi berkaitan antaranya Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

Laporan Audit juga mendapati, terdapat risiko yang diambil Perpustakaan Negara Malaysia menggunakan bangunan tambahan bernilai RM46 juta telah diduduki selama 11 bulan tanpa Perakuan Menduduki Bangunan (CFO).

“Bangunan itu telah diduduki sejak Ogos 2010 dan sehingga akhir bulan Julai 2011 masih belum mempunyai CFO. Pegawai Penguasa telah mengeluarkan Sijil Perakuan Siap Kerja (CPC) pada 31 Mei 2010, sepatutnya kontraktor bertanggungjawab mengemukakannya Pelan Lukisan Siap Bina satu bulan selepas tarikh tersebut, bagaimanapun kontraktor hanya mengemukakannya kepada pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) dan menyerahkan kepada PNM pada 25 Febuari 2011.

“Sebagai perunding, arkitek bertanggungjawab untuk memohon CFO daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagaimanapun Audit mendapati sehingga akhir bulan April 2011 bangunan tambahan itu belum mendapat CFO,” katanya.

Sinar Harian akan memaparkan lagi Laporan Audit Negara 2010 esok.

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!!   

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Sempena Deepavali, Anwar Seru Rakyat Bangkit Tolak Kezaliman!!

KUALA LUMPUR 26 Okt: Sempena Hari Deepavali, Ketua Umum KEADILAN,  Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru rakyat Malaysia supaya bangkit menolak kezaliman dan menegakkan keadilan.
Ia bersesuaian dengan falsafah sambutan perayaan tersebut  sebagai pesta cahaya yang menzahirkan kemenangan kebaikan ke atas kejahatan, kata Anwar.
“Kemenangan kebaikan, tidak dapat tidak berteraskan amalan  berbuat baik dan meninggalkan kemungkaran,” kata Anwar dalam perutusan sempena Hari Deepavali hari ini.

Beliau turut mengungkapkan bait dari kesusasteraan Tamil, Thirukural yang mengungkap fitrah pertembungan cahaya dan kegelapan.
“Oleh kerana itu, setiap kali kita mendekati kezaliman dan melakukan perbuatan jahat maka semakin malaplah kemuliaan, keadilan serta karamah insaniah.
“Justeru saya menyeru agar semua rakyat Malaysia turut serta bersama menegakkan keadilan yang merupakan kelangsungan dari fitrah manusia yang mahukan  kebenaran dan menolak kebatilan,” kata Anwar sambil mengucapkan Deepavali Nal Vathukal.

Sementara itu, Timbalan Presiden KEADILAN, Mohamed Azmin Ali juga berkata, falsafah perayaan Deepavali adalah kemenangan yang disambut sebagai cahaya kebenaran yang menewaskan kezaliman dan penindasan.
“Perayaan Diwali adalah tanda kebaikan dan hak mengatasi kejahatan dan kebatilan. ‘Dipa’ yang bermaksud cahaya dan ‘Gavali’ yang bermakna barisan, memberi  perlambangan yang estetik untuk meraikan kemenangan kebenaran itu,” kata Azmin.

Malaysia hari ini katanya, harus membentuk sebuah negara madani yang berteraskan lunas-lunas demokrasi dan semangat perlembagaan persekutuan.
“Salah guna kuasa, politik perkauman yang sempit serta korupsi yang membelenggu harus ditolak oleh rakyat pelbagai kaum di Malaysia.
“Harapan saya agar muncul semangat pencerahan di kalangan rakyat untuk melawan kezaliman dan penindasan yang berlaku.
“Semoga Hari Deepavali ini memberikan seribu makna buat seluruh rakyat Malaysia khususnya masyarakat India untuk terus berjuang demi kebenaran dan  keadilan,” kata Azmin.KeadilanDaily

Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!!
Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Rabu, Oktober 26, 2011

Terbongkar!!!!! Parlimen Bubar 11.11.11, PRU13 10 Dis 2011

Najib bubar parlimen 11.11.11, PRU 10 Dis 

REMBAU: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka bubar parlimen pada 11 November depan bagi membuka jalan kepada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) sekembalinya dari Mekah sekitar 6 November, seterusnya 1 Disember akan diumumkan sebagai hari penamaan calon dan 10 Disember (Sabtu) sebagai hari mengundi. 

Demikian menurut Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai CheguBard.

Mengikut maklumat sumber dalaman yang beliau terima, tahun ini Najib dan isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor akan menunaikan ibadah Haji dan akan pergi ke Mekah dengan penerbangan terakhir.

Pemergian beliau ini juga dikaitkan dengan pembinaan dan pembaikan imej beliau dan isterinya yang teruk tercalar dengan beberapa isu.

“Diyakini telah disusun liputan media yang akan menyiarkan imej dan visual pasangan suami isteri ini mengerjakan ibadah Haji untuk memberikan satu persepsi baru kepada orang ramai khususnya dalam usaha mengepung undi orang Melayu.

“Jangan terkejut nanti kalau imej atau klip video Najib dan Rosmah memasuki Kaabah akan dimainkan tiap malam.

“Najib dan Rosmah dijadualkan balik dengan pesawat penerbangan khas sekitar 6 November. Selepas itu dia akan mengukur kejayaan misi hajinya selain dari membuat beberapa keputusan akhir menjelang tarikh penting 11 November”, katanya.

Nombor bertuah

CheguBard yang juga Ketua PKR Cabang Rembau memberitahu bahawa beliau difahamkan Najib memilih tarikh 11, 01 dan 10 kerana angka berkaitan 1 ini sengaja dipilih kerana mengikut nasihat paranormal dan tukang tilik yang menyatakan nombor berkaitan 1 merupakan nombor bertuah bagi Najib dan Rosmah.

Diyakini sehingga hari ini dari maklumat dalaman bahawa sah Najib akan mengikut tarikh ini walaupun ada pihak yang menasihatinya agar jangan mengadakan PRU awal dan secara mengejut.

“Pilihan raya awal ini dipercayai juga kerana krisis dalaman Umno yang semakin meruncing. Sudah ada pihak yang mahu menjatuhkan Najib dalam Umno sendiri. Najib tidak boleh membiarkan gejala ini merebak. Mereka yang terlibat perlu disingkirkan.

Namun sebelum itu Najib perlu mendapat mandat baru dan memastikan majoriti yang dinamakan sebagai calon PRU perlulah individu yang boleh menyokong beliau tanpa belah bagi”, ujar CheguBard.

Sementara itu, CheguBard turut menyatakan kebimbangan beliau bahawa Najib akan adakan PRU tanpa menunggu proses penambahbaikan pilihanraya.

Pada 9 Julai lalu, ribuan rakyat turun ke jalan raya sekitar di ibu kota bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil walaupun pihak berkuasa membuat berbagai sekatan dan halangan.

Najib sendiri akhirnya terpaksa mengakui bahawa kepincangan wujud dan proses pilihan raya memerlukan reformasi. Sebuah Jawatankuasa Terpilih Parlimen diwujudkan untuk maksud tersebut.

Malangnya usaha Najib hanya pada kulit. Dalam mengumumkan langkah pemerkasaan demokrasi dalam negara tetapi beliau sendiri terus melakukan banyak kerja jahat dengan membunuh demokrasi ketika proses pilihan raya.

BN kurang ajar

“Isu penganugerahan istimewa orang asing dengan taraf warganegara secara mudah dengan syarat mengundi Barisan Nasional (BN) dilihat antara kemuncak kurang ajar BN ini.

“Justeru itu SAMM memberikan peringatan kepada Najib, Rosmah dan regim BN keseluruhannya, jangan ada sebarang PRU sehingga selesai proses penambahbaikan PRU khususnya melaksanakan lapan tuntutan Bersih 2.0.

“Jika PRU diadakan sebelum proses reformasi maka PRU tersebut bakal menjadi PRU terkotor dalam sejarah negara,” ujar beliau.

Tegas CheguBard, “jika PRU tetap diadakan sebelum proses reformasi pilihan raya selesai maka PRU yang diadakan itu hanyalah penipuan dan hanya proses bohong yang hanya ingin memanjangkan hayat Umno dan BN.

“Najib dan regimnya mungkin boleh terus berdegil memanggil PRU dan jika ini berlaku yakinlah pasti akan ada mobilisasi terbesar rakyat dan SAMM tidak menolak kemungkinan kali ini bukan sekadar demonstrasi protes tetapi ia mobilisasi rakyat benar–benar untuk menumbangkan regim dan mobilisasi rakyat untuk memasuki Putrajaya”, tegas CheguBard.

Chegu Bard turut menegaskan mobilisasi rakyat kali ini akan benar–benar berwajah Malaysia dengan menolak sebarang sentimen perkauman.

“Dari pengamatan SAMM yang sama bergelumang di bawah, majoriti rakyat yang sedang terhimpit dengan kehidupan mereka, tidak redha BN terus mendapat mandat dengan cara menipu dan terus menghancurkan negara,” katanya.
-freemalaysiatoday-

Pelaburan Bijak!!!
Digital Al-Quran Untuk Dijual...

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Laporan Ketua Audit Negara Dedah Kegagalan Transformasi Najib - Anwar

SHAH ALAM, 26 OKT : Pendedahan Laporan Ketua Audit Negara menjadi bukti dasar transformasi yang dirangka Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak gagal dengan pengumuman pelbagai janji untuk menangani kepincangan kelemahan dan ketirisan yang ternyata janji-janji tersebut masih belum dipenuhi.


Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata hasil  penelitian prestasi terhadap pelaksanaan aktiviti di bawah 32 Kementerian/Jabatan Persekutuan dan pengurusan 7 syarikat kerajaan mendedahkan terdapat beberapa kelemahan yang berpunca daripada penyeliaan yang kurang rapi, ketiadaan pemantauan yang berkesan, kekurangan peruntukan kewangan dan kekurangan kakitangan serta kepakaran.
"Laporan Ketua Audit Negara juga mendedahkan kelemahan, kepincangan dan penyelewengan yang berlaku dalam 45 aktiviti/projek di bawah pelbagai Kementerian/Jabatan Persekutuan," katanya yang juga Ketua Pembangkang Parlimen.

Anwar menjelaskan yang mengaibkan adalah pendedahan terhadap kepincangan beberapa aktiviti/projek yang mensasarkan golongan berpendapatan rendah dan rakyat termiskin antaranya seperti berikut.
Wujud kelemahan pengurusan Program Pembasmian Kemiskinan di bawah Unit Penyelarasan Pelaksanaan, Jabatan Perdana Menteri dengan peruntukan RM691.52 juta pada tahun 2010 dan didapati mengalami kegagalan 54.4% daripada pencapaian objektifnya.

Seterusnya ,kelemahan pengurusan Skim Insentif Peningkatan Hasil Padi di bawah Kementerian Pertanian yang mendedahkan kegagalan Kerajaan Persekutuan membayar insentif berjumlah RM110.67 juta kepada 73,291 pesawah keranaperuntukan tidak mencukupi.

Kemudian , kelemahan pengurusan penyenggaraan jalan persekutuan yang diswastakan di negeri Sarawak setelah sejumlah RM462.46 juta telah dibelanjakan.
Selain itu, Kelemahan pengurusan projek di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi Ke 2 di pelbagai kementerian dan jabatan yang terdedah kepada pelbagai bentuk penyelewengan perbelanjaan, bayaran dan peruntukan.

Justeru tambah Anwar, Pakatan Rakyat tuntas menyatakan segala perubahan dan setiap reformasi sistem yang menyeluruh memerlukan iltizam politik yang jitu serta ikhlas demi manfaat rakyat Malaysia.
"Tanpa iltizam serta kegigihan dan tiadanya penyertaan rakyat untuk bersama-sama membangunkan negara ini, segala kebijakan mahupun dasar yang dirangka pastinya menemui kegagalan," katanya.TVSNEWS


Pil Untuk Lelaki Yang Lemah Tenaga Batin..Power!!!!! 


Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Pidato Power!! Terkini YB Nurul Izzah (video)

Nurul Izzah: Demi Rakyat, Selamatkan Malaysia


Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!! 

Menyokong Perjuangan DSAI

Jelajah YB Azmin Ali Di Sabah (video)



Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!!

Menyokong Perjuangan DSAI

NGO Melayu Sudah Muak Dengan Fitnah Umno..!!!!

NGO: Politik lucah bukan falsafah budaya Melayu

Sebuah NGO yang berpangkalan di Pulau Pinang kecewa dengan tindakan ahli-ahli politik Melayu yang tergamak melemparkan dakwaan keji serta menjijikan berbentuk seksual bagi menamatkan kerjaya politik lawan masing-masing.

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang, Rahmad Isahak berkata permainan politik ini “desperado” itu tidak akan memberi manfaat kepada masyarakat.

Lim guan eng at Buah Pala house handoverJusteru, katanya Pakatan Rakyat dan BN akan saling menuduh sesama sendiri.

Pakatan, sebagai contoh, katanya telah menuduh Umno sebagai dalang di sebalik dakwaan yang memfitnah anak ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (berbaju hijau).

“Orang Melayu harus diyakini bahawa politik lucah dan porno bukanlah falsafah perjuangan pemimpin-pemimpin Melayu di Malaysia,” kata Rahmad pada sidang akhbar di Pulau Pinang  hari ini.

“Sebagai sebuah NGO Melayu yang bertapak di Pulau Pinang dan berkecuali, kami dukacita dan rasa terhina sekiranya benar isu tersebut dimainkan oleh pemimpin politik Melayu.

Sudah muak

“Tak kira pemimpin ini datang dari parti politik Melayu manapun jangan sampai meletakkan martabat kemelayuan di peringkat yang terendah,” katanya.

NONERahmad juga menasihatkan pemimpin Melayu supaya jangan sampai kuasa politik mereka ditolak oleh orang Melayu sendiri atas kesilapan yang berlandaskan ketamakkan kuasa.

Beliau mengulas dakwaan yang dibuat oleh penulis blog pro-Umno bahawa anak remaja Lim telah mencabul kehormatan rakan sekelasnya dan dan akibat itu terpaksa dipindahkan dari sekolah SMK Heng Ee.

Ketua Menteri itu juga didakwa  membayar wang pampasan kira-kira RM200,000 kepada ibu bapa gadis itu untuk menutup skandal berkenaan.

Namun gadis yang dituduh itu, Anya Ann Corke (bawah, kiri), Lim dan pengetua SMK Heng Ee semuanya telah menafikan kejadian berkenaan.

NONEMenurut Rahmad, orang-orang Melayu juga sudah muak dan letih dengan permainan politik begini.

“Bagaimana soal ekonomi Melayu dapat dipertingkatkan jika sesama pemimpin Melayu gemar bermain politik?

“Jika benar pemimpin Melayu jadi dalang terhadap fitnah terhadap pemimpin Cina, (ini) bakal menjadi liabiliti politik yang (hanya akan) merugikan orang Melayu,” katanya.MalaysiaKini

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Digital Al-Quran Untuk Dijual...

Menyokong Perjuangan DSAI

Wacana Sinar-Hudud: Dilema dan Pelaksanaannya (video)



Gandakan KWSP Anda Dengan Pelaburan Bijak TerKini!!!



Pil Untuk Lelaki Yang Lemah Tenaga Batin..Power!!!!! 



Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!! 

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Isnin, Oktober 24, 2011

Pidato Terkini!!!!! DSAI Di KL (video)

Anwar: Jentera PKR di Wilayah Persekutuan harus diperkukuhkan lagi


Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!! 

Menyokong Perjuangan DSAI

Ceramah Terbaru!! YB Saifudin Nasution Di Sel..(video)

Saifudin Nasution: Ceramah Boleh, Tapi Mengunakan Peralatan IT Tak Boleh






Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Pil Untuk Lelaki Yang Lemah Tenaga Batin..Power!!!!! 
 

Menyokong Perjuangan DSAI

Gunakan Undi Kita Tumbangkan Umno Dan Barsian Nasional (video)

Chai Tong Chai: Kita Gunakan Undi Kita Tumbangkan Barsian Nasional


Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Digital Al-Quran Untuk Dijual...

Menyokong Perjuangan DSAI

Ahad, Oktober 23, 2011

Bersih 2.0 Jauh Lebih ‘meriah’ Berbanding Himpun - Sinar Harian


Himpun dingin


SHAH ALAM - Hebahan melalui media elektronik, media cetak serta blog, forum, Facebook dan Twitter pada awalnya menjanjikan sambutan hangat daripada umat Islam untuk menghadiri Himpunan Sejuta Umat (Himpun).

Hakikat sebaliknya terjadi pada petang 22 Oktober, apabila hanya kira-kira 8,000 pembela agama dapat meluangkan masa, tenaga dan wang dan memenuhi bahagian penjuru Stadium Shah Alam.

Di manakah yang lain? Mana lagi 92,000 umat dijangkakan hadir? Inilah realiti harus dihadapi oleh mereka yang ingin berjuang untuk agamanya.

NGO sebenarnya bukan seperti parti politik yang tersusun jenteranya, banyak ongkos untuk menaja setiap yang hadir, sekurang-kurangnya dari tambang dan wang saku.

Ada juga sesetengah laporan membuat perbandingan perhimpunan Bersih 2.0 jauh lebih berjaya sambutannya. Tetapi, harus diingat, Himpun dan Bersih 2.0 adalah dua peristiwa berbeza. Bersih disertai ramai ahli politik berpengaruh, se terusnya berupaya mempengaruhi pengikutnya daripada pelbagai latar belakang kaum dan agama. Itulah menyebabkan Bersih 2.0 jauh lebih ‘meriah’ berbanding Himpun.

Tambahan pula, ada tulisan-tulisan sesetengah individu aktif agama memberi persepsi tersendiri terhadap usaha Himpun.

Walau bagaimanapun, tinjauan Sinar Harian mendapati, Himpun tetap berjaya dengan misinya, apatah lagi terdapat beberapa orang bukan Islam turut hadir.

Antara pemimpin turut serta ialah Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali dan bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim.

Sebelum ini, Sekretariat Himpun telah mereka meletakkan sasaran kehadiran lebih 100,000 kerana mendapat sokongan sekitar 2,000 pertubuhan bukan kerajaan mewakili sekitar empat juta ahli dan pengikut.

Pengerusi bersama Himpun, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, pihaknya tidak terlalu mengharapkan jumlah kehadiran peserta yang ramai dan berpuas hati dengan program yang berjalan lancar serta memenuhi matlamat.

“Saya tidak pandang jumlah hadirin yang hadir, sebaliknya mesej yang mahu disampaikan itu berjaya pada hari ini (semalam),” katanya pada sidang media selepas program tamat.SinarHarian
Kongsi2u Mesin Wang Untuk Anda..!!

Free Advertising - Get millions of visitors for your website for FREE!

Menyokong Perjuangan DSAI

Catatan Terkini...

HANYA RM10.00 SEBULAN
[ Tempah sini ]

Iklan VIP
http://www.kekcoklat.com/images/banner/banner468.gif
Iklan Penaja


Iklan Penaja


DERMA IKHLAS KEPADA KAMI SILA " KLIK " IKLAN DI BAWAH.

Blog Agen Dsai Ikut..

CARTA BLOG PR POPULAR..!!

INFO TERKINI IKLAN, BERITA DAN BISNES.

Ruang Iklan..

Catatan Popular Daripada Agen Dsai