TOLONG!! SILA KLIK BANNER INI..

Taip Tajuk Untuk Cari Di Blog Ini

Memuatkan ...

Selasa, Mei 31, 2011

KEADILAN pohon semakan kehakiman, dakwa ROS berniat jahat

KUALA LUMPUR:  Naib Presiden KEADILAN, N.Surendran hari ini mewakili Parti Keadilan Rakyat (Keadilan) memfailkan permohonan semakan kehakiman bagi menghalang Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) meneruskan pembatalan terhadap parti itu.Ia berhubung notis bertarikh 9 Mei yang dihantar ROS untuk membatalkan KEADILAN atas alasan melanggar salah satu fasal perlembagaan dengan memecat seorang anggota parti itu.

“Relif yang dipohon antara lain adalah satu perintah larangan terhadap ROS,  untuk melarang responden daripada meneruskan dengan jua tindakan di bawah seksyen 13 (1) dan /atau (2) Akta Pertubuhan 1966 melalui notis bertarikh 9 Mei 2011 untuk membatalkan pendaftaran Parti Keadilan Rakyat.“Alasan permohonan untuk menghalang ROS kerana notis yang dikeluarkan tidak sah dan dibuat diluar bidang kuasa memandangkan fakta-fakta dan asas undang-undang seperti mana yang didakwa dalam kandungan notis tersebut tidak wujud dan tidak sempuna.

“Kita terkejut menerima notis tersebut kerana ia tidak masul akal dan begitu menyalahi undang-undang dan berniat jahat kerana tiada fasal dalam perlembagaan parti seperti yang dinyatakan dalam notis ROS,” kata Surendran ketika sidang media di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, di sini, hari ini.KEADILAN sebelum ini mengutuk tindakan ROS yang memberikan alasan bahawa parti itu melanggar fasal perlembagaannya dengan memecat seorang anggotanya, sedangkan fasal yang dikatakan itu tidak wujud.

Malah ROS maklumat yang terkandung dalam notis berkenaan juga salah seperti tarikh dan nama anggota KEADILAN yang dipecat.Menurut Surendran, tindakan ROS terhadap KEADILAN yang kini mempunyai 400,000 ahli dan 26 Ahli Parlimen, dilihat sebagai berniat jahat dan percubaan untuk membantut proses demokrasi di negara ini.

“Tindakan ROS mempunyai sebab tersembunyi yang berniat jahat dan percubaan untuk membantut proses demokrasi negara kerana kita semua tahu PRU ke-13 akan diadakan tidak lama lagi. Dalam masa ini, ada percubaan oleh Umno BN, untuk membatalkan pendaftaran supaya PKR tidak dapat bertanding dalam pilihan raya akan datang.Selain itu, beliau turut meluahkan kekecewaannya kerana Malaysia seolah mahu mengikut langkah beberapa negara regim kuku besi yang mengharam parti pembangkang.

“Kita di pihak PKR dan pihak pembangkang serta  rakyat memandang kes ini serius kerana taktik seperti ini yang cuba mengharam dan membatalkan parti politik pembangkang pernah diamalkan di Mynmar dan Afrika.“Regim-regim politik Junta, iaitu tentera di Myanmar mengharamkan parti yang ditubuhkan oleh Aung San Suu Kyi. Afrika Selatan semasa dasar Apartied, regim kulit putih mengharamkan parti African Congress oleh Nelson Mandela dari 1960 hingga 1990.

“Jadi kita terkejut dan kesal bahawa kerajaan negara kita pun telah menggunakan taktik yang pernah digunakan oleh Junta di Myanmar dan regim Apartied oleh kulit putih.Sementara itu, beliau berharap permohonan itu dapat diluluskan secepat mungkin kerana curiga dengan motif sebenar ROS.“Kita harap dapat selesai kes ini secepat mungkin dan berharap awal minggu depan akan didengarkan di mahkamah kerana kita sangsi dengan ROS yang boleh keluarkan notis yang salah dari fakta, undang-undang, prosedur, logik,” katanya.

Antara barisan peguam yang mewakili KEADILAN bagi  memfailkan permohonan tersebut terdiri daripada Ahli Biro Politik KEADILAN, Sivarasa Rasiah dan Latheefa Koya dan Fadiah Nadwa Fikri yang mewakili Lawyers for Liberty (LFL).KeadilanDaily

Rafizi - 'rompakan di siang hari' kerana ia hanya menguntungkan kapitalis dan membebankan rakyat.

PKR: K'jaan 'rompak' rakyat bagi suap kroni, kapitalis
PKR hari ini melabelkan pengumuman kenaikan tarif elektrik semalam sebagai 'rompakan di siang hari' kerana ia hanya menguntungkan kapitalis dan membebankan rakyat.

orange book forum klscah 250111 rafizi ramliKetua strategi parti itu, Rafizi Ramli, apa yang berlaku sebenarnya adalah kenaikan kos yang ditanggung oleh pembekal tenaga bebas akan dipindahkan kepada TNB yang kemudian menyalurkannya kepada pengguna.

Lebih malang, katanya, mekanisme baru itu juga akan menyaksikan tarif elektrik dinaikkan sebanyak dua kali kerana kos arang batu dan gas yang digunakan bagi menghasilkan tenaga akan disemak setiap enam bulan.

"Kedudukan kewangan TNB pada status quo, rakyat yang menanggung kenaikan tarif dan IPP langsung tidak menerima sebarang kesan daripada langkah ini kerana kos bahan api disalurkan melalui mekanisme itu.

"Ini benar-benar merompak rakyat bagi menyuap kroni dan kapitalis,” kata Rafizi kepada wartawan hari ini.MalaysiaKini

Kerajaan Umno Yahudi Hukum Rakyat..!!! (video)

TVSelangor09 30052011 Kerajaan Hukum TNB Dan Rakyat


Komen : Rakyat Wajib hukum kembali kerajaan umnoBN pada PRU13 ni...Ayoh!!!! Rakyat Bangkit!!!

Isnin, Mei 30, 2011

Najib Ingat Putrajaya Bapak Dia Punya!!(video Hot)

Siti Aishah S. Ismail: Najib Ingat Putrajaya Bapak Dia Punya

Kepada Orang Kaya Insentif, Orang Miskin Subsidi - DSAI

 Kepada yang kaya, subsidi itu namanya insentif

30 May 2011
SUBANG JAYA, 30 MEI – Apabila bantuan kerajaan diberi kepada rakyat dan orang miskin, ia dipanggil subsidi. Tetapi apabila subsidi diberi kepada korporat besar, ia digelar insentif.

Pemimpin Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, perubahan istilah itu dibangkitkan oleh   Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin Fah Kui untuk mempertahankan kononnya penjana kuasa bebas (IPP) tidak mendapat subsidi kerajaan

“Biasalah mereka ini. Untuk orang miskin diberi subsidi, untuk orang kaya dikatakan insentif,” katanya dalam satu dialog tertutup dengan profesional muda pelbagai kaum di sini semalam.Anwar menjelaskan bahawa sewaktu berada dalam kerajaan, beliau telah dimaklumkan oleh bekas Ketua Pegawai Eksekutif Tenaga Nasional Berhad Tan Sri Ani Arope bahawa kumpulan IPP telah memaksa TNB membeli harga elektrik yang terlalu mahal.

Walau pun beliau bersetuju dengan pendirian Ani Rope menolak tawaran IPP yang tidak adil itu, kabinet yang dikuasai Tun Dr Mahathir Mohamad telah membuat keputusan untuk meluluskan desakan korporat-korporat gergasi berkenaan.Menurut Anwar, syarikat IPP utama itu – YTL Corporation Berhad yang dimiliki oleh Yeoh Teong Lay, Genting Sanyen milik Genting, Tanjung (Ananda Krishnan) dan Malakoff (Syed Mokhtar Bukhari) dan Genting Sanyen – dijamin tidak rugi sama sekali jika berlaku kenaikan harga; yang terpaksa menanggung rugi adalah TNB.

Para pemimpin Pakatan Rakyat telah banyak kali mendesak kerajaan supaya menghentikan pemberian subsidi RM19 bilion setahun kepada IPP sebelum menghapuskan subsidi petrol, diesel dan gula untuk rakyat.
Sebelum ini, Anwar yang juga Ketua Umum PKR menyatakan kadar bayaran elektrik yang dijangka dinaikkan oleh kerajaan BN berkait rapat dengan perjanjian berat sebelah yang dipaksakan ke atas TNB dengan syarikat-syarikat IPP.

Beliau berjanji bahawa apabila kerajaan Pakatan mengambil alih pentadbiran negara, perjanjian tidak adil dengan IPP itu akan dirunding semula bagi memastikan rakyat tidak teraniaya akibat kesalahan kerajaan BN sewaktu membuat perjanjian subsidi untuk korporat itu.Sebelum ini juga, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mendakwa subsidi kepada IPP tidak boleh ditarik balik kerana kerajaan telah mengikat janji dengan syarikat-syarikat terbabit sejak bertahun-tahun lalu.

“Oleh kerana kerajaan terikat dengan banyak perjanjian, subsidi kepada IPP tidak boleh dihentikan hanya kerana ikut kata DAP atau kata Anwar,” kata Presiden MCA itu kepada pemberita minggu lalu.
Membalas hujah Chua, Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua DAP telah mencabar kerajaan supaya mendedahkan segala butir perjanjian dengan syarikat-syarikat IPP berkenaan subsidi yang mereka terima.

Katanya pendedahan kepada umum tentang perjanjian kerajaan dengan IPP amat penting kerana rakyat perlu mendapat maklumat penuh berikutan tindakan kerajaan mahu menghapuskan subsidi bahan api dan gula.
“Kita mahu tahu mengapa kerajaan enggan mengstruktur semula kontrak yang berat sebelah itu, sedangkan syarikat-syarikat IPP berkenaan membuat keuntungan lumayan, sementara rakyat menjadi mangsa harga naik,” tambah Pua yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara. – Roketkini.com

Belia tak akan terima seruan Najib pertahan Putrajaya ‘rasuah’-DSAI

Anwar Ibrahim menjawab pertanyaan peserta pada sesi ramah mesra di Petaling Jaya petang tadi. — Foto oleh Jack Ooi
 
PETALING JAYA, 29 Mei — Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin pengundi muda tidak akan menyokong BN pada pilihan raya umum ke-13, yang dijangka dipanggil dalam waktu terdekat, meskipun pentadbiran Najib menyeru peserta Himpunan Sejuta Belia mempertahankan Putrajaya daripada pembangkang.

Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) ini berkata tiada gerakan belia yang akan menyokong sebuah pentadbiran yang diselubungi amalan kronisme dan rasuah di peringkat paling tinggi kuasa.
“Saya tidak takut sama sekali,” kata beliau pada sesi bersama 200 profesional muda di sini petang ini.
“Tiada pergerakan belia akan menyokong sistem yang merosot akhlak, rasuah, sudah usang. Saya pasti mereka (pengundi muda) tidak akan mempertahankannya,” tegas Anwar.

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menggesa hadirin yang menyertai Himpunan Sejuta Belia mempertahankan Putrajaya daripada pembangkang jika ingin melihat Malaysia menjadi negara maju.PR meletakkan sasaran untuk menawan kerajaan pusat dalam pilihan raya umum ke-13, yang disebut-sebut akan diadakan bila-bila masa.

Putrajaya dilihat sebagai simbol kerajaan pusat dan dijadikan ukuran prestasi sokongan oleh kedua-dua BN dan PR. Najib berkata, beliau gembira kerana berbanding kebangkitan rakyat di Mesir awal tahun ini menyaksikan kejatuhan Hosni Mubarak, sejuta orang muda berhimpun di Putrajaya untuk menyokong pentadbirannya.

“Di Malaysia, satu juta belia berhimpun untuk mempertahankan Putrajaya,” katanya.
“Adakah anda bersedia untuk mempertahankan Putrajaya?” tanya beliau berulang kali ketika berucap di hadapan sekitar 8,000 orang hadirin.Dalam ucapan pada Perhimpunan Agung Umno tahun lalu, Najib yang juga presidennya berkata, Putrajaya harus dipertahankan dengan apa cara sekali pun.TheMalaysiaInsider

Komen Hamba Allah : 
1.ok lar, himpunan sejuta, yg datang 8k, yg dikerah, diberi makan dan tidak mustahil dibayar utk hadir, bersamaan dgn pertemuan Barca vs MU, big screen babeh! :D 

2.Orang muda senang ditipu,?sudah 54 tahun pun takkan masih tidur lagi. . . Allah selamatkan Malaysia dari rasuah, fitnah, kezaliman, inflasi, politik kotor, rampasan kuasa. . segala-galanya bermula dari UMNO. . 

Ahad, Mei 29, 2011

Ceramah Perdana DSAI Terbaru Di Pahang(video)

(Pt 1/5) Anwar Ibrahim: Sudah Sampai Ketikanya, Anak Muda Malaysia Bangk...


Mat Senin Dan 111 Ahli Umno Join Pas..!!!!

Letih sekadar nak lawan Umno boleh sangatlah
SELAYANG, 28 Mei: Bekas Ketua Cawangan Umno Kampung Melayu Sri Kundang, Mat Senin Mat Lana mengetuai 111 ahli cawangan itu membuat keputusan meninggalkan Umno dan menyertai PAS.

Mat Senin bersama bekas ketua pemuda cawangan tersebut, Mohd Khairuddin Abu Bakar dan bekas ketua wanita, Kamariah Meor Baldin secara rasmi menyerahkan borang keahlian PAS kepada Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di majlis Ceramah Perdana PAS Ganti Umno di Dewan JKKK Kampung Setia, Tasik Biru, Kuang malam tadi.

Laungan takbir bergema dari kira-kira 2,000 orang yang hadir memenuhi padang sewaktu pengerusi majlis mengumumkan perkara tersebut.

Difahamkan, selepas  mereka meninggalkan Umno, ahli cawangan tersebut tinggal 130 orang dan dikepalai oleh timbalan ketuanya.

Menurut sumber, masih ada beberapa ahli yang ingin mengikut jejak langkah ketua mereka untuk menyertai PAS.

Diberi peluang berucap di atas pentas, Mat Senin menyatakan komitmennya untuk memberi tumpuan yang tidak berbelah bahagi kepada PAS.

"Alhamdulillah saya diberi peluang untuk lompat parti. Bukan lompat parti macam Pasir Mas (Datuk Ibrahim Ali) tu. Dia tak setia.

"Saya masuk PAS insya Allah saya akan beri seratus peratus kesetiaan kepada PAS. Ini ikrar saya," kata beliau disambut laungan takbir hadirin.

Mat Senin turut menjelaskan sebab beliau tertarik dengan PAS sehingga membuat keputusan nekad meninggalkan Umno.

"Saya dah tengok perjuangan PAS, bandingkan perjuangan Umno, 10 tahun saya dalam Umno, banyak penyelewengan, penindasan.

"Cara pengurusan Umno memang tidak Islamik. Suka fitnah, benda tak ada diadakan, tak boleh tengok orang lain mula nak cantas. Ini sistem Umnolah. Sebab itu saya kecewa. Saya percaya PAS Islamik. Bila Islamik sudah tentu adil," katanya yang turut berjanji akan memberi penerangan kepada ahli Umno agar memilih parti yang betul.

Balik asal

Sementara itu, Tuan Guru Nik Aziz menyifatkan keptusan Mat Senin itu sebagai "balik asal".

"Keputusan Encik Mat ini bukan lompat parti, tapi balik asal kepada Islam.

"Saya ucap syukur kepada Allah S.W.T. dapat sampai ke sini walaupun dalam keadaan keletihan, letih pun sekadar  nak lawan Umno tu boleh sangatlah," katanya disambut gelak ketawa para hadirin yang ternanti-nanti ucapan daripada Menteri Besar Kelantan itu.

Tuan Guru Nik Aziz dalam ceramahnya terus menyelar Umno BN yang menolak dasar Islam sebaliknya mengagungkan dasar kebangsaan.

"Bila Umno ajar kepada kita buang Islam, ambil kebangsaan, Islam ini hak Allah Taala, bukan hak PAS, bukan hak Nabi Muhammad. Islam agama dari langit, bukan dari Makkah, diturunkan melalui nabi-nabi.

"Bagaimana Umno sebagai seorang manusia tolak agama Allah Taala. Bila tolak Islam ganti dengan Melayu, ertinya Umno tolak Allah, tolak Nabi Muhammad, tolak Islam. Macammana Umno ni. Duduk atas muka bumi Allah tapi tolak agama Allah?" Soalnya dengan tegas.

Beliau turut mempersoal tindakan Umno BN yang memisahkan sistem pentadbiran dengan agama dengan beranggapan agama dan politik adalah perkara berbeza.

Sedangkan kata beliau, sejak zaman Nabi Muhammad lagi, baginda sudah mentadbir urusan politik selari dengan agama Islam termasuk mengadakan beberapa perjanjian dengan orang bukan Islam.

"Islam ialah agama yang dibawa Nabi Muhammad, dan Nabi Muhammad sendiri ahli politik.

"Umno sebut agama lain, politik lain. Saya nak tanya Umno, kalau agama lain politik lain, siapa yang jaga politik ketika zaman Nabi Muhammad selama 23 tahun. Bukan British, bukan Amerika yang jaga politik di Makkah dan Madinah zaman nabi dulu.
"Semua nabi yang uruskan, mengadakan perjanjian dengan Yahudi dan sebagainya. Ini menunjukkan nabi juga urus politik dalam masa yang sama pemimpin Islam.

"Islam tidak boleh tidak mesti bersama dengan politik," katanya.

Selain itu, beliau kesal dengan tindakan Umno BN yang sering mengganggu ceramah-ceramah Pakatan Rakyat, lebih-lebih lagi jika dihadiri ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Mana ada demokrasi larang manusia guna hak dia. Hak manusia untuk bercakap. Allah bagi hak untuk bercakap. Bukan sahaja diluluskan oleh PBB.

"Kenapa Umno suka sangat halang kita untuk bercakap, berceramah. Malam ni agaknya mereka tak tahu kita ada ceramah di sini, itu yang tak datang kacau," katanya berseloroh.

Turut menyampaikan ceramah malam tadi, AJK PAS Pusat, Dr. Dzukefly Ahmad yang juga ahli Parlimen Kuala Selangor, ketua muslimat PAS Selangor, Wan Hasrina Wan Hassan, Yang Dipertua PAS Selayang, Zaidi Abdul Talib, ahli Parlimen Selayang, William Leong, dan anggota majlis tertinggi PKR, Dr. Badrul Amin Baharom.HarakahDaily

Komen : Tahniah!! orang melayu dah mula sedar!!! Selamat tinggal umno...!!!!!

Umno Perintah Dengan Ciri-Ciri Firaun-DSAI (video)

TVSelangor09 28052011 Umno Kembalikan Ciri ciri Pemerintahan Firaun Anwar

Jelajah Selamatkan Malaysia, DSAI terkini (video)

(Newsflash) Anwar Ibrahim, Kerdau Pahang (1)




Sabtu, Mei 28, 2011

Nik Aziz: Pemfitnah harus minta maaf

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyarankan pihak yang menabur fitnah kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim agar tampil memohon maaf.

pas muktamar 130610 nik abdul aziz nik mat 1TV Selangor memetik beliau berkata, ini kerana maruah dan harga diri seseorang individu adalah tunjang sifat kemanusiaan secara jelas tidak boleh diaibkan sewenang-wenangnya demi kepentingan politik semata.

Justeru, Nik Aziz tidak menolak kredibiliti Anwar sebagai pemimpin berlandaskan syiar Islam adalah faktor kemaraan politiknya disekat oleh kepimpinan Umno-BN yang khuatir akan kehilangan kuasanya.

"Mereka tahu Anwar pandai. Mereka bimbang Anwar jadi Perdana Menteri, sebab itu mereka fitnah. Anwar bukan batang kayu tapi orang. Orang ini ada malu," katanya.

ean yong hian wah report polis over village head receive sex tape 270511 03Sehingga kini polis telah menerima lebih daripada 10 laporan berhubung pengedaran cakera padat (CD) rakaman video seks lucah yang cuba dikaitkan dengan ahli parlimen Permatang Pauh itu di seluruh negara juga kepada ketua-ketua kampung di sekitar Selangor.

Aktiviti pengedaran cakera padat itu juga didakwa didalangi oleh ahli Umno-BN.
Memerangkap mentaliti Melayu

Namun sehingga hari ini, polis masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap trio 'Datuk T' yang merupakan dalang utama dalam pendedahan video berkenaan Februari lalu.

NONEPada siri ceramah perdana 'PAS Ganti Umno' semalam, Nik Aziz berkata ideologi parti Umno-BN secara langsung memerangkap mentaliti masyarakat Melayu sehingga keliru untuk membezakan kepentingan mewujudkan senario politik sihat.

Malah beliau turut berpendapat pendekatan Umno-BN itu juga telah menghakis prinsip demokrasi yang diamalkan negara ini.

"Mereka rampas Perak. Ini bukan demokrasi. Kalau mahu pindahkan nama pengundi tidak ada masalah tapi di akhirat nanti akan dapat balasan. Mana ada demokrasi halang orang bercakap. Ini hak semua orang," katanya.

nik aziz and anwar selangor anti fitnah tourPada ucapannya di hadapan dua ribu pengunjung yang hadir di padang Kampung Setia, Rawang itu, Nik Aziz menyifatkan perbalahan isu agama dan kaum hanya membuka ruang kebencian terhadap masyarakat yang pelbagai.

Walhal katanya, fokus pemerintah seharusnya menjurus ke arah penyatuan rakyat seperti mana yang di uar-uarkan dalam slogan 1 Malaysia.
Berasal dari satu bapa

Sehubungan itu Nik Aziz mengingatkan, kaedah politik terbaik bagi struktur masyarakat kompleks seperti di Malaysia merupakan politik yang selari dengan Islam.
NONEBeliau mengambil contoh pendekatan yang dilaksanakan oleh PAS di negeri Kelantan dari sudut sosio-ekonomi, budaya dan sosial tanpa bersikap dwi standard atau prejudis terhadap kaum lain.

"Umno cuba pecahkan (perpaduan) tidak betul. Semua berasal dari seorang bapa iaitu (Nabi) Adam dan Hawa. Cuba kamu cari siapa nenek moyang. Kalau masih tidak jumpa maka semua manusia berasal dari keturunan yang sama," katanya lagi.

Baru-baru ini Presiden Persatuan Peribumi Perkasa (PERKASA), Ibrahim Ali mengisytiharkan kesediaan beliau untuk berperang 'jihad' sekiranya masyarakat beragama Kristian mempersoal kedudukan agama Islam di negara ini.

azlanKenyataan tersebut walau bagaimanapun tidak disokong oleh Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein sebaliknya menyatakan bahawa pendapat Ibrahim hanya mewakili segelintir masyarakat Melayu beragama Islam.
Masuk lubang kali kedua

Jelas Nik Aziz lagi, beliau turut mengulangi pendiriannya bahawa PAS tidak akan bergabung dengan Umno-BN walaupun perkara tersebut pernah berlaku dahulu.

pas umno general election 021104"Saya antara orang yang menyokong PAS masuk BN selepas 13 Mei. Sehinggakan PAS di Kelantan berpecah kepada empat. Bila (PAS) masuk, dan (BN) senang dia tendang kita. Sekarang bila sudah susah, mereka datang balik kepada kita.

"Jangan masuk lubang kali kedua. Kalau pertama sudah kena sengat, maknanya bodoh kalau kita masuk kali kedua," tambah beliau lagi.

Beliau sebelum itu menerima penyerahan borang 114 bekas ahli Umno cawangan Kampung Melayu Seri Kundang yang diserahkan sendiri oleh bekas ketua bahagiannya, Mat Senin Mat Lana.

Antara lain yang turut menjejaki langkah Mat Senin adalah bekas ketua Wanita, Kamariah Meor Baldin dan bekas Pemuda, Mohd Khairuddin Abu Bakar.MalaysiaKini

Polis FRU ‘sambut’ DSAI di Muar

MUAR: Sanggup diperalat parti pemerintah, polis menggunakan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) bagi menakut-nakutkan rakyat dari mengikuti ceramah Pakatan Rakyat yang dihadiri tokoh pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Malah, kehadiran Ketua Pembangkang di lokasi ceramah di Markaz PAS Parit Pechah, Muar itu disambut sekumpulan FRU yang ditempatkan kira-kira dua kilometer dari lokasi berkenaan.
Bagaimanapun, kehadiran polis ternyata gagal  menggerunkan rakyat yang dahagakan maklumat tepat yang tidak diperoleh dari media arus perdana.

Hampir 1,000 penduduk setempat mengikut amanat Ketua Umum KEADILAN itu disamping ucapan beberapa pimpinan Pakatan Rakyat, walaupun beberapa trak polis ditempatkan di kawasan berdekatan.
Kira-kira jam 11.15 malam, Ketua Polis Daerah Muar dilihat mahu memasuki perkarangan ceramah tetapi gagal berikutan pintu lokasi berkenaan dikunci dan dikawal rapi.

Sekalipun polis mengancam untuk membuat ‘rempuhan’, hal itu diselesaikan Timbalan Pengerusi KEADILAN Johor, Hassan Karim yang mengadakan perbincangan kepada pihak berkuasa.
Ceramah berakhir jam 12 tengah malam dan kumpulan polis berkenaan beredar dari lokasi, sekadar berkeliaran di kawasan berhampiran tapak ceramah.KeadilanDaily

Komen : Polis Sekarang Alat, Anjing parti Umno Yahudi..... PRU 13 Kita bersihkan polis yang macam sial ni......

YB Kalid Samad Cabar!! Polis Apco Yahudi Umno!!(video)

TVSelangor09 26052011 Video Seks Bocor Polis Digesa Siasat Segera


Lagi polis kena belasah teruk....!!! Tengok Klik SINI

Jumaat, Mei 27, 2011

PRU13 PKR sudah Bersedia.. Adakah Melayu Sudah Sedia??

PRU-13: PKR siap sedia, jentera parti diaktifkan

Meskipun cakap-cakap bahawa pilihan raya umum ke-13 bakal diadakan seawal Jun ini hanya spekulasi, namun ini tidak menghalang PKR membuat persiapan rapi jika benar-benar parlimen dibubarkan.

Parti pembangkang itu mengadakan perbincangan tertutup selama dua hari di Port Dickson yang dihadiri pemimpin kanannya dengan fokus pada kempen pilihan raya umum akan datang.

NONENaib presiden PKR Tian Chua berkata mesyuarat yang berakhir semalam itu adalah langkah permulaan bagi parti itu mengakhiri persiapan pilihan raya mereka sebelum Julai ini.

“Mesyuarat tertumpu pada isu polisi seperti jentera pilihan raya, latihan bagi sukarelawan parti, laman web kami dan juga mobilasasi,” katanya ketika dihubungi.

Tian Chua bagaimanapun enggan mendedahkan butiran apa yang dibincangkan itu tetapi beliau tidak menafikan apabila ditanya sama ada pemimpin kanan PKR sekarang akan mula bergerak ke seluruh negara bagi mempercepatkan persiapan jentera pilihan raya mereka.

“Sudah tentu, persiapan kami adalah untuk mempermantapkan (jentera parti) di setiap negeri,” katanya yang ahli parlimen Batu itu.

NONESeorang lagi naib presiden PKR Fuziah Salleh juga keberatan memberitahu apa yang dibincangkan pada pertemuan itu dan menganggapnya sebagai mesyuarat biro politik yang 'lazim'.

“Ini bukan kali pertama kita bincangkan isu pilihan raya pada mesyuarat. Ia hanya lanjutan mesyuarat biro politik yang lazim kita adakan.

“Kita menilai dan menyemak semula senarai, secara asasnya kita menyemak buat kali terakhir agar kita benar-benar bersedia, memandangkan pilihan raya umum mungkin diadakan seawal Julai ini,” katanya.

Bagaimanapun sumber dalaman itu berkata mesyuarat berkenaan adalah hasil usaha berbulan-bulan yang bertujuan mempersiapkan jentera parti bagi menghadapi pilihan raya baik di peringkat parlimen mahupun negeri.

anwar ibrahim at ampang ceramah may 2011 3Sumber yang rapat dengan pemimpin tertinggi PKR itu berkata terdapat pelbagai sebab bagi ketua umum parti Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelajah ke seluruh negara.

Selain meninjau persiapan parti, katanya, Anwar pada masa yang sama menggunakan peluang itu bagi membuat penjelasan berhubung kempen anti-fitnah berikutan terdedahnya pita video seks yang didakwa mirip pemimpin berkarisma itu.

“Jadualnya (Anwar) penuh sejak beberapa bulan lalu dan setiap tempat yang beliau lawati, jentera negeri dimobilisasikan... awak nilai sendiri la,” kata sumber itu.MalaysiaKini

Komen : Tahniah!!! Teruskan gandakan penerangan dan ceramah ke kampung2 semoga orang melayu sedar kenapa wajib menyokong Pakatan Rakyat.....

3 Sebab UmnoBN Takut Naikkan Minyak...

BN ‘korban’ tak potong subsidi takut kalah teruk PRU-13, dakwa DAP

KUALA LUMPUR, 26 Mei – Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng percaya langkah Putrajaya tidak menaikkan harga petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG) buat masa sekarang kerana bimbang akan kehilangan sokongan rakyat pada pilihan raya umum ke-13.

Tegas Lim (gambar), langkah Pakatan Rakyat yang secara berterusan mendesak Putrajaya menyebabkan pentadbiran Najib terpaksa membatalkan hasrat memotong subsidi dan pada masa sama mengumumkan tiada kenaikan harga bahan api.

“Pakatan Rakyat telah menyebabkan timbulnya rasa takut kepada kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah mendorong BN untuk membatalkan cadangan pemotongan subsidi, malah turut mengumumkan tiada kenaikan harga minyak RON95, diesel dan gas petroleum cecair untuk ketika ini.

“Namun subsidi diesel untuk kapal penangkap ikan laut dalam dan sembilan kelas kenderaan komersial akan dihapuskan bermula 1 Jun, mengurangkan bebanan subsidi yang ditanggung kerajaaan persekutuan sehingga mencecah RM886.1 juta setiap tahun,” katanya dalam satu kenyataan.Sehubungan itu tegas beliau, ada tiga alasan yang menyebabkan Putrajaya terpaksa berubah fikiran untuk tidak meneruskan cadangan menaikkan harga barang dan bahan api.

“Pertama, Pakatan Rakyat berkemampuan untuk memobilisasi hampir keseluruhan dalam usaha membantah kenaikan harga barangan dengan mendedahkan ketidakadilan yang wujud dalam syarikat besar seperti IPP (penjana tenaga bebas) yang dilindungi daripada pemotongan subsidi sebanyak RM19 bilion setahun sementara 27 juta rakyat Malaysia biasa yang tidak berkemampuan terpaksa membayar sejumlah wang dengan harga yang tinggi.


“Kedua, BN berhasrat untuk mengadakan pilihan raya umum dan kenaikan harga yang berat sebelah ini tidak bersependapat dengan para pengundi dan ketiga, BN bimbang dengan kekuatan luar biasa Pakatan Rakyat sehingga BN takut untuk meneruskan pemotongan subsidi yang hanya akan menyebabkan mereka kehilangan sokongan rakyat,” katanya.

Bagaimanapun kata Ketua Menteri Pulau Pinang itu, beliau menjangkakan kenaikan harga barang dan bahan api akan berlaku sekiranya BN kekal memperoleh kemenangan pada pilihan raya umum ke-13.

“Bagaimanapun sebelum rakyat berpesta dengan pengekalan harga beberapa barangan kawalan, kerajaan BN masih belum menyerah kalah untuk menaikkan harga dengan pengurangan subsidi. Ini adalah berikutan dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengatakan bahawa kajian semula dasar subsidi  adalah perlu kerana kerajaan berdepan dengan bebanan subsidi dua kali ganda iaitu dari RM10.32 bilion kepada RM20.58 bilion untuk tahun ini.

 “Selain itu Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menolak untuk menyatakan berapa lama kerajaan akan mengekalkan harga semasa.
“Dalam erti kata lain, sebaik BN memenangi pilihan raya umum yang akan datang, tiada siapa yang akan dapat menghalang BN untuk menghapuskan subsidi dan menaikkan harga barang,” katanya.

Semalam Ismail Sabri mengumumkan Putrajaya tidak akan menaikan harga petrol RON95, diesel dan LPG.
Beliau berkata, keputusan tersebut dibuat selepas kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat.
Bagaimanapun, beliau berkata, kerajaan tetap akan meneruskan kajian rasionalisasi subsidi berikutan peningkatan harga bahan bakar itu di pasaran global.

Sebelum ini firma penyelidikan pelaburan AmResearch berkata,  harga petrol RON95 dijangka mengalami kenaikan 20 sen bulan depan, mencecah RM2.10 seliter, selepas kos subsidi meningkat tiga kali ganda kesan pergolakan politik di rantau Timur Tengah dan utara Afrika.

Firma itu menganggarkan Putrajaya kini memperuntukkan subsidi sehingga 90 sen seliter bagi petrol RON95 berbanding  30 sen seliter yang disasarkan selepas harga minyak mentah dunia naik sehingga AS$99 setong daripada AS$79 setong tahun lalu — hampir sama dengan paras AS$100 setong pada 2008.

AmResearch juga berkata, subsidi petrol akan menyebabkan defisit fiskal kerajaan meningkat sehingga enam peratus berbanding 5.4 peratus jika RON95 kekal dengan harga semasa RM1.90 seliter sepanjang tahun ini.TheMalaysiaInsider

Komen : Tahniah!!! Rakyat...kemenang ini...jangan lupa PRU13 Jamgan beri undi kepada umnoBN kerana dengan kekal umno menang ron95 tetap akan naik atau di hapuskan..... Jangan tertipu...!!!!!!!!!

Menang Lebih 10 Kerusi Di Sarawak UmnoBN Akan Tumbang..!!!!

10 kerusi dari Sarawak bakal tumbangkan BN
MIRI, 26 Mei: AJK PAS Pusat, Mohamad Sabu berkata, sekiranya Pakatan Rakyat Sarawak dapat menyumbangkan 10 atau lebih kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti, BN akan dapat ditumbangkan.“Insya Allah, kerajaan (BN) pusat pasti tumbang dan dengan sendirinya kerajaan BN Sarawak akan tunduk di bawah pemerintahaan baru di Pusat,” ujarnya sempena program ke Miri sebagai persiapan Pakatan menghadapi Barisan Nasional (BN) dalam PRU 13 nanti.

Program bermula dengan perjumpaan bersama pimpinan Pakatan Rakyat Miri yang disertai Yang Dipertua PAS kawasan, Jofri Jaraiee, Adun Piasau, Ling Sie Kiong dan bekas calon PR Senadin, Dr Michael Teo.

Sehubungan itu, beliau memberi peringatan agar Pakatan Rakyat di Sarawak mesti terus bekerjasama dengan lebih erat dan kukuh lagi demi mencapai cita-cita Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Sebaik selesai perjumpaan tersebut, rombongan terus menemui mangsa kebakaran rumah setinggan di Pujut Corner yang berlaku beberapa hari yang lalu.Ini susulan daripada pertemuan awal yang lalu di mana 17 buah keluarga mangsa kebakaran menerima bantuan daripada Pakatan Rakyat.

Beliau menyampaikan sumbangan kepada mangsa kebakaran itu (gambar).Pada sebelah malam, rombongan mengadakan ceramah perdana di kediaman Jofri.Jofri ketika berucap pada majlis itu melahirkan hasrat PAS kawasan agar diberi peluang untuk bertanding di Parlimen Miri dalam PRU 13 nanti.

Ini, katanya memandangkan rakan Pakatan lain di Miri sudah diberi peluang bertanding dalam pilihan raya negeri yang lalu di mana DAP bertanding di dua Dun iaitu Piasau dan Pujut sementara PKR di Senadin.
“Inilah masanya untuk Pakatan memberi peluang dan menujukkan setiakawan, sepakatan dan sefahaman dalam Pakatan Rakyat di Sarawak,” katanya.HarakahDaily

Khamis, Mei 26, 2011

PRU13 Tahun Ini-DSAI

Anwar ulangi, pilihan raya umum tahun ini

Tarikh pilihan raya umum akan datang terus menjadi tanda tanya kebanyakan orang tetapi bagi ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, tanda-tandanya mula jelas.

"Saya hampir pasti ia akan diadakan tahun ini. Awak boleh lihat keghairahan dan kegilaan oleh media yang dikuasai oleh Umno. Ia tidak sihat sepanjang sedekad lalu dan juga tidak seteruk seperti sekarang ini... yang bermaksud paling awal, pada penghujung Ogos, awal September atau Oktober,” katanya.

NONEPertarungan sebenar kata ketua umum PKR itu dalam wawancara eksklusif dengan Malaysiakini minggu lalu adalah di kerusi-kerusi yang majoriti pengundinya adalah Melayu.

"Ya, itu satu cabaran dan kita mungkin masih belum melakukannya dengan mencukupi (memberi tumpuan kepada kawasan Melayu). Tetapi kami akan ke akar umbi dan Umno menyedari ini,” kata Anwar.

Melaka dan Johor, secara tradisionalnya dianggap kubu BN dan diperkukuhkan baru-baru ini dengan 'mengharamkan' ketua pembangkang itu daripada berceramah di negeri-negeri berkenaan.

"Saya gagal mendapatkan satu permit (polis) pun sekarang untuk berceramah di Johor, kecuali jika ia jamuan makan dengan orang Cina - ini tidak boleh diterima. Jadi dalam kes ini, Melayu didiskriminasi tetapi Cina tidak,” kata Anwar.MalaysiaKini

Jelajah Selangor Tawan Malaysia: Nurul Izzah (video)





Khalid Samad: Bila Orang Melayu Pandai & Berani, UMNO Akan Terkubur

Rabu, Mei 25, 2011

Hukum Bagi Penulis Berita Palsu.!!(video)

Untuk kawan2 Jom Layan Video Ini.....

Pinjam KWSP RM6 bilion: Kewangan Felda kukuh satu pembohongan!!


KUALA LUMPUR: Pengarah Biro Felda dan Orang Asal KEADILAN, Suhaimi Said menganggap kenyataan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan bahawa kedudukan kewangan Felda adalah kukuh sebagai satu pembohongan.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), yang mendedahkan permohonan pinjaman Felda daripada Kumpulan Wang Kumpulan Simpanan Pekerja (KWSP) sebanyak RM6 bilion.
“Laporan keuntungan Felda tak terpakai lagi apabila berita mengenai tindakan meminjam wang KWSP ini terbongkar.Kenyataan Ahmad Maslan sebelum ini kononnya kedudukan kewangan Felda kukuh adalah pembohongan,” kata Suhaimi kepada keadilandaily.com.

Menurutu Suhaimi, sekiranya benar Felda dikatakan tidak mempunyai sebarang masalah kewangan,  mengapa agensi tersebut bertindak meminjam dari KWSP yang juga merupakan dana awam.
“Apakah memang benar yang Felda ini mempunyai masalah kewangan? Jika tidak, apakah sebabnya? Ini kerana Felda merupakan badan berkanun dan entiti perniagaan yang berpendapatan setanding Petronas. Tidak munasabah pada masa ini Felda mengalami kemerosotan kewangan yang serius.” tegasnya.

Justeru itu katanya, Biro Felda dan Orang Asal KEADILAN akan membuat laporan polis dalam isu tersebut bagi menuntut satu siasatan terpeinci dilakukan.
Dalam pada itu, Suhaimi mempersoalkan transaksi tertutup oleh Felda dalam pembelian kilang dan ladang gula di Perlis yang diijangka keuntungannya meningkat berlipat kali ganda, selaras dengan kenaikan harga gula di pasaran baru-baru ini.

“Sepatutnya Felda mendapat untung dan kos gula menjadi murah kerana diproses di dalam negara. Tetapi mengapa perkara ini tidak berlaku? Saya mengesyaki keuntungannya diagihkan kepada pihak tertentu.Mengulas lanjut, Suhaimi tidak menolak kemungkinan tujuan pembiayaan itu mempunyai kaitan dengan agenda untuk membantu BN dalam kempen pilihan raya yang dikata akan diadakan dalam masa terdekat.

“Mungkin juga wang tersebut akan digunakan pada masa kempen,” katanya sambil mencetuskan kebimbangan bahawa pelantikan Pengerusi Felda yang baru, Tan Sri Isa Samad juga mempunyai kaitan dengan usaha tersebut.Antara spekulasi yang turut dibangkitkannya termasuk percubaan kerajaan untuk ‘mengapungkan’ (bail-out) Felda yang kewangannya merosot teruk seperti yang  berlaku kepada Syarikat Perkapalan Antarabangsa Malaysia Berhad (MISC Berhad) pada tahun 1997.

Beliau dalam masa yang sama turut mengulangi isu berkenaan wang dari Tabung Tanam Semula oleh Felda yang masih belum dikembalikan kepada peneroka sehingga kini.
“Peruntukan baru untuk tanam semula dikeluarkan dari simpanan Felda. Dalam masa yang sama wang dari tabung tanam semula tidak dikembalikan kepada peneroka. Ke mana perginya wang itu? Menteri mesti kemukakan dan jawab!” tegas Suhaimi.KeadilanDaily

DSAI Saman Hishammuddin..!!

Saman fitnah Hisham: Anwar kemuka saman balas
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman balas berhubung saman yang dibuat oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berhubung video seks yang mengaitkannya.

Anwar, yang juga ahli parlimen Permatang mengemukakan pembelaan dan hujah balas dengan transkrip penuh sidang akhbarnya.
azlanSebelum ini, Hishammuddin berkata tindakan Anwar yang juga ketua umum PKR mengaitkannya dengan video seks tersebut semata-mata untuk mengalihkan perhatian masyarakat.

Permohonan Anwar difailkan oleh pejabat peguam Tetuan Faiz dan Co.

Perkara itu timbul bagi sebutan kes hari ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Wazeer Alam Mydin Meera.

Wazeer kemudiannya menetapkan 3 Jun untuk pengurusan kes dan mengarahkan Hishammuddin bagi menjawap hujah pembelaan Anwar sebelum 1 Jun.

Hishammuddin diwakili oleh peguam Cecil Abraham manakala Leela Jesunathan pual mewakli Anwar.MalaysiaKini

Agen DSAI secara peribadi menyokong Mat Sabu (TP) dan Husam Musa (NP)...

KUALA LUMPUR, 24 Mei: Datuk Husam Musa mengumumkan akan bertanding jawatan Naib Presiden PAS pada muktamar tahunan kali ini.
“Atas perkembangan dalam dan luar parti, saya dengan penuh rasa rendah diri mengumumkan untuk menerima pencalonan bagi jawatan naib presiden.
“Kepada Allah saya bertawakkal dan bimbingan pimpinan dan ahli sangat saya harapkan kerana tanggungjawab dan tugas kepimpinan bagi parti Islam adalah berat,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, beliau yang juga Exco Kerajaan Kelantan pada mulanya hanya bercadang untuk bertanding untuk AJK Pusat sahaja.
Namun, katanya dengan perkembangan terbaru di mana Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan sikap mutakhirnya menawarkan diri untuk jawatan lebih tinggi, beliau terpaksa menimbangkan semula pendirian berpandukan pandangan kawasan-kawasan.

Sehingga kini, sudah empat termasuk Husam mengesahkan bertanding naib presiden. Yang lain adalah Ustaz Idris Ahmad yang paling awal membuat pengesahan, kemudian Salahudin Ayub, lepas itu Datuk Mahfuz Omar.Datuk Seri Nizar Jamaludin juga difahamkan akan bertanding jawatan ini namun hingga kini Harakahdaily belum mendapat pengsahan dari beliau.

Dengan kelima-lima calon ini, sudah pasti pemilihan naib presiden PAS kali ini amat meriah. Yang belum membuat pengesahan ada;ah Datuk Seri Azizan Razak, Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah, Dr Mohd Hatta Md Ramli.
Dr Mujahid Yusof dan Mazlan Aliman mengumumkan akan bertanding AJK sahaja.
Tarikh tutup pengesahan untuk jawatan ini adalah 26 Mei ini manakala calon yang akan bertanding akan diumumkan 27 Mei.HarakahDaily

Komen :Agen DSAI secara peribadi menyokong Mat Sabu (TP) dan Husam Musa (NP)...

Selasa, Mei 24, 2011

Ceramah Hebat Saifuddin Nasution Terkini..!!(video)

UMNO Hidup Subur Jika Umat Jahil(part1)-YB SaiFuddin.mp4




Dato KJ Dedah Pengkianatan Umno..!!(video)

Usaha daftar warga Thai mengundi di Tumpat

Rakaman Wawancara DSAI Di MalaysiaKini

Berikut ialah wawancara Malaysiakini dengan Anwar berhubung isu yang dibangkitkan:

Malaysiakini: PKR terus diserang berhubung pemilihan langsung yang dijalankannya pada tahun lalu. Adakah tindakan mengadakan pemilihan itu satu keputusan yang betul?

DSAI: Anda tahulah ada suara-suara liberal yang kata kita tidak sepatutnya jadi terlalu demokratik kerana orang belum bersedia. Tapi, mengapa kita bercakap tentang demokratik? Inilah harga yang perlu dibayar.

Kita mahu jalankan pemilihan, dan ianya sangat mahal, tapi saya rasa, supaya adil, (jawatankuasa pemilihan) menjalankan tugas yang baik. Ada kerisauan disuarakan terutamanya aduan tentang tindakan yang berlengah-lengah, tentang disiplin parti (dan keputusan) yang digantung. Malah sekarang pun (pemilihan dibuat semula) untuk Batu Sapi dan Semporna kerana ada peti undi yang hilang.

Jadi jika anda kata kita tidak bersedia, kita boleh kata begitu. Tapi bukanlah orang tidak bersedia. Mungkin ada masalah dengan jentera tetapi orang (PKR) OK, mereka boleh terima.

Malaysiakini: Ada juga kritikan timbul memandangkan Datuk Seri bukan dipilih oleh parti.

DSAI:
Ya, saya bukan dilantik melalui pemilihan langsung tetapi para perwakilan meluluskan resolusi (pada 2009). Saya tidak mempengerusikan mesyuarat parti. (Presiden, Datuk Seri Dr Wan) Azizah yang pengerusikannya.

Malaysiakini: Adakah Datuk Seri bersedia untuk bertanding dalam pemilihan akan datang?


DSAI: Jika Azizah mengalah, saya akan bertanding.

Malaysiakini: Atau sekiranya Datuk Seri tidak kembali ke penjara?

DSAI: Ya. Barangkali tidak... Tidak ada sebab (untuk didapati bersalah).

Malaysiakini: Datuk Seri pasti?

DSAI: Bawah undang-undang apa? (Pihak berkuasa) perlu bersedia dengan kessannya. Kenapa (mereka) fikir rakyat bodoh? Kenapa (mahkamah buat keputusan) seperti itu? Macam mana anda boleh buat keputusan seperti itu?

Mungkin saya patut baca teks pendakwaan dalam kes yang dipanggil prima facie ini. Mereka mempersendakan undang-undang ini.

Tambahan pula, saya belum dapat keputusan (bertulisnya), walaupun ia dibacakan di mahkamah... Saya dapati (ini) pelik.

Malaysiakini: Bagaimana Datuk Seri akan membela diri memandangkan mahkamah telah mendapati ada kes prima facie ke atas Datuk Seri. Adakah Datuk Seri akan memanggil Datuk Seri Najib dan dan Datin Seri Rosmah untuk memberi keterangan?

DSAI: Oh, kita tidak boleh beritahu anda, tapi kita akan panggil mereka (untuk beri keterangan). Kita tahu bahayanya (memanggil mereka ke kandang saksi).
Masalahnya... dalam perbicaraan pertama (di mana Dr Mahathir Mohamad mengelakkan daripada hadir ke mahkamah sebagai saksi).
Dia (Mahathir) menggunakan aspek teknikal – bahawa (Azizan Abu Bakar yang mendakwa diliwat) membuat laporan polis sebelum berjumpa (Mahathir). Sekarang, (Najib) tidak boleh buat begitu.
Najib bertemu (pengadu yang mendakwa diliwat, Saiful Bukhari Mohd Azlan) sebelum (laporan polis) dibuat.

Malaysiakini: Datuk Seri bersedia sekiranya kembali dipenjarakan?
DSAI: Saya telah melalui yang terbaik dan paling buruk. (Mereka tidak boleh) beri saya kata dua atau ugut saya seperti ini. Saya berasa, dalam hati saya (saya tidak akan kembali ke penjara).

Malaysiakini: Jadi sebab mengapa Datuk Seri tidak mahu bertanding jawatan presiden adalah disebabkan perbicaraan kes liwat bukan?


DSAI: Ya, banyak sebabnya, anda tidak perlu jelaskan semua. Saya dengar pandangan pemimpin, saya lihat (situasinya). Siapa yang mahu saya bertanding? Utusan. Ini menarik. Utusan melancarkan kempen dan anda terpengaruh.

Mereka melancarkan kempen besar-besaran, jadi anda perlu tanya kenapa. Tiba-tiba, satu perkara positif yang mereka kata ialah Anwar perlu jadi presiden kepada parti. Lagilah saya tidak mahu.

Malaysiakini: Adakah sesiapa di dalam PKR yang boleh mengambil alih?


DSAI: Tiada siapa yang kekal. Ahli politik ada ego yang besar, kadang-kadang mereka rasa begitu. Tapi demi Tuhan, anda perlu tahu.

Mandela ada pengganti, Gandhi ada pengganti. Mereka semua pemimpin besar dan mereka ada pengganti. Dan jika Rasul, walaupun anda tidak menggantikan Rasul, (digantikan) dengan para sahabat. Jadi orang kecil seperti kita, anda tidak tahu, saya mungkin akan hilang begitu sahaja daripada sistem.

Malaysiakini: Sekarang Datuk Seri ada Azmin Ali sebagai bakal pengganti tapi dia tidak seperti Datuk Seri. Dia tidak berapa disukai dalam parti.


DSAI: Ya.

Malaysiakini: Apa nasihat yang boleh Datuk Seri berikan untuk perbaiki imejnya.

DSAI: Tidaklah, dia buat kerja, maksud saya, orang kadang-kadang berasa kasihan dengan saya kerana saya dipenjarakan dan semua itu.

Malaysiakini: Jadi dia juga perlu dipenjara?


DSAI: [Ketawa] Kita bekerja sebagai satu pasukan. Azizah mungkin bukan licik berpolitik seperti saya, tapi dia boleh tarik (sokongan). Sebagai contoh, di Sabah (kami) biarkan Azizah menguruskannya dan tiba-tiba situasi kembali tenang. Jadi saya tanya dia, 'apa yang awak dah buat? Doa apa yang awak baca, keadaan sangat tenang sekarang?'

Jadi Azmin perlu buat seperti itu. Dia perlu bina pasukan yang boleh memenuhi batas atau kelemahannya.

Kedua, anda perlu dilihat... jika anda mula buat perbandingan, ialah satu masalah seperti sesiapa saja yang mengambil alih daripada Mandela. Saya, tentunya, di rang paling bawah, tapi itulah masalahnya bila orang mula buat bandingan.

Tapi saya percaya bahawa (Azmin) percaya dia ada (ciri-ciri) yang betul tapi dia mesti dilihat suka menolong, suka berdamai dan pada masa lain lebih berhati-hati, sabar dengan beberapa kenyataannya.

Ini akan ditekankan, bukan? (Bahawa) 'Azmin perlu lebih berhati-hati, sabar.' Saya ucap selamat kepada dia, lebih baik saya beritahu dia dulu [Ketawa]

Malaysiakini: Datuk Seri rasa dia pengganti yang baik?


DSAI: Bukan pengganti, ini perlu diserahkan kepada parti untuk diputuskan. Buat masa ini dia timbalan presiden, satu fungsi yang besar... Tapi untuk berjaya, seperti yang saya kata, dia mesti bekerja dalam satu pasukan dan... serahkan kepada parti untuk diputuskan.
Malaysiakini: Bolehkah PKR berubah daripada persepsi semasa bahawa parti ini dilihat sebagai institusi keluarga?

DSAI: (Persepsi) itu datang daripada suara liberal seperti anda. Kita tidak (bercakap seperti itu), kita bercakap perubahan, dasar, mengenai peningkatan harga, mengenai kenaikan harga petrol. Hanya sedikit suara sinis sahaja yang kata (PKR satu institusi keluarga).
Apa bezanya (anak beliau yang juga ahli parlimen Lembah Pantai) Nurul Izzah dengan (menantu Tun Abdullah Badawai dan juga ahli parlimen Rembau) Khairy (Jamaluddin) dan (anak Tun Dr Mahathir Mohamad) Mukhriz?
Izzah menderita. Dia tidak ada kehidupan remaja. Dia tidak masuk universiti sebab dia bumiputera, dia mencapai gred (sendiri). Jadi ada perbezaan di situ.
Kemudian, Azizah bukanlah bercita-cita dari segi politik, dia tidak mahu (sertai politik), tapi apada masa itu, ingat lagi pada 1998, dia terheret ke dalamnya.
Tapi saya tak rasa ianya satu institusi keluarga.
Tengok begini, saya dalam (PKR). Saya tidak nafikan kenyataan tetapi saya sepatutnya bebas daripada perkara remeh (dalam mentadbir PKR), kebanyakan daripadanya, dan kemudian fokus kepada agenda lebih besar. Sebab itulah saya habiskan lebih banyak masa dengan Pakatan (Rakyat).
Ramai orang percaya (saya kawal PKR)... Tapi saya tidak. Saya habiskan malam Rabu dengan biro politik (tetapi) program lain lebih diutamakan. Hanya bila ada isu dasar yang serius, saya akan (terlibat), lain daripada itu tidak.
Saya biarkan kepada Azizah dan pasukannya. Mereka yang uruskan (parti). Ianya berbeza jika anda presiden, banyak kerja-kerja pentadbiran.
Pakatan masih baru, anda perlu bina kepercayaan dan keyakinan untuk memastikan ianya berjalan.. dengan (presiden PAS, Datuk Seri) Abdul Hadi (Awang), (penasihat DAP, Lim) Kit (Siang), (setiausaha agung DAP, Lim) Guan Eng, (setiausaha agung PAS), Datuk Mustafa Ali, itulah kerja saya.
Malaysiakini: Datuk Seri dilihat sebagai elemen yang menyatukan Pakatan, tapi Datuk Seri juga nampaknya sering menjadi sasaran kritikan. Adakah Datuk Seri rasa seperti satu beban kepada Pakatan?
DSAI: Itu juga satu strategi. Saya rasa, sesiapa sahaja yang menjadi ketua (akan diserang). Kenapa (mursyidul am PAS, Datuk) Nik Aziz (Nik Mat), kenapa Guan Eng? Saya rasa ianya berkenaan (siapa) yang lebih efektif untuk diserang.
Malaysiakini: Datuk seri paling efektif sebagai sasaran serangan?
DSAI: Buat masa ini, saya, Nik Aziz dan Guan Eng.
Malaysiakini: Benar, tapi Datuk Seri lebih banyak diserang berbanding yang lain.

DSAI: Ya, sebab mereka fikir saya habiskan lebih banyak masa dengan Pakatan, dan jelas saya satu ancama. Mereka umumkan saya sebagai pemimpin mereka, sebagai PM baru. (Perdana menteri, Datuk Seri) Najib (Razak) tidak dapat menerimanya.
Malaysiakini: Datuk Seri juga diserang oleh orang seperti Datuk Zaid Ibrahim (yang meninggalkan PKR pada 2009 kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan parti) terutama sekali dalam isu video seks.
DSAI: Zaid Ibrahim bercakap tentang moral? Saya ucapkan selamat berjaya. Siapa yang bercakap tentang moral? Kalau (di luar) Umno, Zaid Ibrahim; di (dalam) Umno, (Tan Sri) Rahim Thamby Chik.
Malaysiakini: Kenapa Datuk Seri fikir (Zaid) sangat pedas sekarang? Adakah dia rasa telah dikhianati Datuk Seri?

DSAI: (Ketika) dia sertai (PKR), kami beri dia ruang dalam biro politik, dia bertanding dalam pilihan raya kecil (Hulu Selangor), bertentangan dengan (nasihat) daripada seluruh cabang dan daripada (PKR) negeri, daripada menteri besar...
Dia merajuk, dia mahu (bertanding), dan kata berilah dia peluang, blah blah blas, setiap malam di rumah dia merayu, jadi saya fikir, OK, beri dia peluang. Dia kalah (dalam pilihan raya kecil Hulu Selangor).
Malaysiakini: Jadi ia bukanlah tentang pemilihan parti?
DSAI: (Ada pergeseran) sebelum daripada itu lagi.

Malaysiakini: Adakah Datuk Seri rasa beliau ambil alih parti KITA kerana pendirian peribadi terhadap Datuk Seri?

DSAI: Itu tidak penting. Kita telah berdepan dengan perkara lebih besar. Tapi, untuk (Zaid) bercakap tentang moral, saya ucapkan selamat berjaya kepada dia.

Anwar ditemubual oleh Steven Gan, Salhan K Ahmad, Kow Gah Chie dan Aidila Razak.

Kesian..!!! Rakyat Kena Dulu..!!! Minyak Naik 20SEN

AmResearch: RON95 dijangka naik 20 sen bulan depan

KUALA LUMPUR, 24 Mei — Harga petrol RON95 dijangka mengalami kenaikan 20 sen bulan depan, mencecah RM2.10 seliter, selepas kos subsidi meningkat tiga kali ganda kesan pergolakan politik di rantau Timur Tengah dan utara Afrika, demikian menurut AmResearch. Firma penyelidikan pelaburan itu menganggarkan Putrajaya kini memperuntukkan subsidi sehingga 90 sen seliter bagi petrol RON95 berbanding  30 sen seliter yang disasarkan selepas harga minyak mentah dunia naik sehingga AS$99 setong daripada AS$79 setong tahun lalu — hampir sama dengan paras AS$100 setong pada 2008.

Kali terakhir harga RON95 naik ialah pada Disember lalu sebanyak lima sen kepada RM1.90 seliter. RON97 sudah naik empat kali tahun ini termasuk awal bulan ini untuk dijual RM2.90 seliter sekarang.
Minggu lalu, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kenaikan harga petrol RON95 mungkin berlaku dan oleh itu, rakyat perlu bersedia untuk menghadapinya.
Beliau berkata kemungkinan itu adalah memandangkan kajian mengenai rasionalisasi subsidi dijangka dibuat sekali lagi bulan depan.

Beliau berkata, kerajaan masih mengkaji untuk mengambil tindakan yang sewajarnya mengikut pasaran minyak dunia.Kalau kekal dengan keadaan sekarang kemungkinan besar dari segi unjurannya, kata beliau, subsidi akan bertambah daripada RM10.3 bilion kepada RM17 bilion.
AmResearch juga berkata, subsidi petrol akan menyebabkan defisit fiskal kerajaan meningkat sehingga enam peratus berbanding 5.4 peratus jika RON95 kekal dengan harga semasa RM1.90 seliter sepanjang tahun ini.

“Kesemua faktor menunjukkan ke arah kenaikan harga RON95,” kata firma itu sambil menambah, dengan mengambil kira kenaikan berterusan harga global bagi minyak mentah dan kemungkinan naik lagi pada masa depan, kerajaan kini tersepit antara mengamalkan urus tadbir fiskal seimbang dan keperluan menggambarkan ia mengambil berat tentang kebajikan rakyat.
Justeru, AmResearch berkata kerajaan boleh memberi rebat dan menyusun semula skim saraan sektor awam untuk membantu kumpulan berpendapatan rendah, yang dihimpit dengan beban pemotongan subsidi.

Firma itu juga menambah, ia menjangkakan bahawa kadar inflasi akan naik mendadak ke arah empat peratus dalam waktu terdekat susulan pusingan pertama impak potongan subsidi ke atas makanan, pengangkutan dan tenaga.“Secara purata, inflasi tahun ini mungkin melepasi kadar 3.5 peratus yang telah diramalkan sebelum ini,” katanya.Bagaimanapun katanya, ia akan masih rendah berbanding 8.5 peratus, paling tinggi dalam 25 tahun, yang dialami pada Julai dan Ogos 2008.

Semalam, Ismail Sabri (gambar) berkata, kerajaan pusat akan mengumumkan perkembangan langkah rasionalisasi subsidi termasuk pelarasan harga petroleum minggu ini.
Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata kerajaan akan menyediakan kaedah paling sesuai untuk mengurangkan beban rakyat ekoran kenaikan itu.“Tunggulah (pengumuman) dalam masa seminggu ini... kita akan membuat keputusan sama ada ingin meneruskan subsidi petrol, diesel dan gas memandangkan jumlah subsidi yang ditanggung kerajaan terus meningkat dari RM8 bilion kepada RM18 bilion,” katanya.

Dalam satu kenyataan petang semalam, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjangkakan tarif elektrik dinaikkan bulan depan, tetapi mahu pentadbiran Najib mengkaji balik konsesi pengeluar tenaga bebas (IPP) dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB) agar tidak membebankan rakyat.
Di sebalik kenyataan demi kenyataan mengenai kemungkinan pemotongan bakal dibuat oleh Putrajaya, beliau  berkata, beliau sudah sekian lama menegaskan sekitar RM22 bilion subsidi gas yang diberi kepada IPP tidak memberi makna kepada rakyat, sebaliknya ia hanya memberi keuntungan kepada ahli perniagaan dan kroni rapat dengan pemerintah.

The Malaysian Insider difahamkan Kabinet dalam mesyuarat mingguannya esok akan menyentuh soal itu.
Ketua Umum Pakatan Rakyat ini berkata, merujuk kepada kenyataan demi kenyataan dikeluarkan oleh beberapa menteri  berkaitan, kemungkinan tarif elektrik dijangka naik bulan depan.
Anwar berkata, isu kenaikan tarif elektrik negara ini berkait rapat dengan perjanjian berat sebelah dipaksa ke atas TNB untuk dimeterai bersama dengan IPP terutamanya dengan pengeluar tenaga swasta generasi pertama.TheMalaysiaInsider

Isnin, Mei 23, 2011

Takbir..!!! Orang Melayu Sudah Sedar...Akan Bersama PR pada PRU13

”Dipinggir selepas Ketua Bahagian kalah” – bekas PPM


KOTA BHARU, 23 Mei: “Saya bekerja keras untuk memenangkan Umno di parlimen Kota Bharu. Hasil kerja kuat itu saya dilantik sebagai Penyelia Pembangunan Mukim (PPM) Tanjung Chat.
”Tetapi setelah Datuk Mohd Fatmi Che Salleh kalah pada pilihan raya umum ke-12  saya dipinggirkan,” kata Mohd Nor Abdul Rahman, 55.
Beliau merupakan bekas Penyelia Mukim Tanjung Chat (sekarang dikenali Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan) menyertai Umno sejak 1970.
Namun baru-baru ini beliau bersama rakan-rakan menyertai PAS kerana tidak mahu lagi bersekongkol dengan Umno yang kini dilanda pelbagai masalah.
Menurutnya Umno sudah semakin jauh perjuangan asal, di mana sekarang pemimpinnya berjuang untuk mengumpul kekayaan peribadi.

Mohd Nor sekarang mengetuai PAS Cawangan Masjid Ihsaniah Sungai Keladi.
“Semasa saya memegang jawatan PPM, saya berkawan baik dengan semua orang tanpa memilih parti mana, tetapi ada di kalangan orang Umno dengki melihat saya rapat dengan masyarakat.

”Akhirnya saya dipinggirkan daripada jawatan PPM,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.
Sebelum itu beliau dikunjungi Yang Dipertua PAS Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah bertempat di Kedai Kopi Abe Nor Sungai Keladi.

Turut hadir pada kunjungan itu Bendahari PAS Kota Bharu, Ir Nor Shakiman Muhammad dan setiausaha kerja, Saifuddin Ibrahim.Bekas Pengerusi Tetap Umno Cawangan Sungai Keladi Tengah, Anuar Md Ghazali turut mengakui pemimpin Umno sekarang lebih mementingkan keluarga dan kroni.

Beliau sekarang Setiausaha Penaja PAS Cawangan Masjid Ihsaniah Sungai Keladi yakin PAS dan Pakatan Rakyat akan terus bertapak kukuh di Kelantan pada pilihan raya umum akan datang.
PAS Cawangan Masjid Ihsaniah Sungai Keladi dijangka mempunyai 50 ahli baru tidak lama lagi apabila lebih ramai lagi bekas-bekas Umno menyertai parti tersebut.

Wan Abdul Rahim berkata, sebelum ini PAS hanya mempunyai satu cawangan di Sungai Keladi.
“Alhamdulillah dengan adanya cawangan baru saya berharap lebih ramai lagi golongan muda dan profesional menyertai PAS,” ujar beliau.HarakahDaily

Komen : Tahniah..!!!! Jom Pakat tinggal umno....Orang melayu perlu bersatu di bawah PAS atau PKR...

DSAI vs Najib Hampir Kemucak..!! Siapa Pemenang??

Pertembungan Najib dan Anwar hampir kemuncak


BUKIT MERTAJAM, 22 Mei: Pertembungan antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kian sampai ke kemuncaknya tidak lama lagi kata, Pengerusi  Soladariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisyam Sharin.

Menurutnya, kerajaan mana yang akan mendaki Putrajaya juga akan terjawab bila rakyat sendiri menilai antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat yang mana memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat.

"Pertembungan Najib dan Anwar sudah melepasi tahap kedua di mana masing-masing merangka strateji politik cuma perbezaan BN main politik tidak sihat mempergunakan semua kesempatan untuk menekan Pakatan Rakyat.  Itulah politik Umno dan BN mereka tidak akan duduk diam buat kejahatan, " jelasnya ketika menyampaikan ceramah di Juru, Bukit Mertajam semalam.

Namun apa pun, rakyat yang cintakan kebenaran mesti yakin dan melaksanakan kerja menjatuhkan BN cara terhormat melalui pilihanraya serta menyampaikan maklumat terkini sehingga ke akar umbi, kata beliau yang juga dikenali sebagai Cikgu Bard (gambar bawah).

Sekarang ini BN cuba memperbanyakan program kepemudaan menerusi Belia di mana kemunculan konsert dan rancangan realiti yang tidak membawa manafaat kepada wawasan yang ingin dibina.

Mereka tahu tambahnya, lagi banyak program seumpama itu bermakna sokongan golongan muda terhadap BN tetapi jangan bimbang Pakatan Rakyat juga mempunyai ageda yang tersendiri untuk mengajak anak muda bersatu di bawah satu payung kebenaran.

"Memang tidak dinafikan BN banyak adakan rancangan bermotif politik namun jangan bimbang Pakatan Rakyat juga ada agenda untuk menyusun beberapa program demi menyelamatkan golongan terbabit daripada terus menjadi hamba kepada politik kotor BN, " terangnya yang juga Ketua Cabang Parti KeAdiLan Rembau, Negeri Sembilan.

Bagi beliau, kemampuan Dato' Seri Anwar lebih menyerlah walaupun beliau ditekan dengan berbagai isu yang kadang-kadang jika dilihat Anwar akan kalah awal sebelum bertarung pada pilihanraya umum nanti.

Sebenarnya Najib lebih tertekan dengan isu yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat seperti kes Antantuya, pembaziran Datin Seri Rosmah Mansor, kes liwat atau video lucah yang bakal dibicarakan bulan depan.

"Terdapat kelebihan pada Pakatan Rakyat sebab itu BN cuba mengalih pandangan masyarakat pada isu yang tidak rasional seperti percubaan mengharamkan Parti KeAdiLan, " katanya lagi.

Justeru itu, rakyat yang mahukan kemenangan muklak mesti bekerja keras dengan parti dalam gabungan Pakatan Raykat bagi memastikan kerusi parlimen atau negeri di semenanjung Malaysia dikekalkan atau menambah banyak kerusi manakala rakyat di Sabah dan Sarawak wajar memenangkan sepuluh kerusi parlimen berbanding lapan yang menjadi sasaran sebelum ini.

Berceramah sama dalam program anjuran Pejabat Dewan Undangan Negeri (Dun) Bukit Tengah dan Jawatankuasa Kemajuan dan Komuniti (JKKK) Kampung Sekolah, Juru ialah Ketua Srikandi Malaysia, Siti Aishah Sheikh Ismail dan Yang Dipertua PAS Kulim Bandar Baru, Ustaz Haji Hasan Abdul Razak.HarakahDaily

Wooii..!!! Perkasa, Mana?? Mu Tahu Ni.....

Anwar: Bagaimana PERKASA tahu kereta disabotaj?

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertikaikan bagaimana Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) dapat mengetahui mengenai kerosakan yang berlaku kereta yang dinaiki anggota keluarganya – berbulan-bulan sebelum insiden berkenaan berlaku.

NONEAnwar berkata, PERKASA perlu menjelaskan laporan polis yang
dibuat pada 11 Februari lalu berhubung kebimbangan bahawa ketua pembangkang itu akan melakonkan satu kemalangan jalan raya.

Ketua pembangkang itu berkata, PERKASA kini perlu tampil dengan penjelasan ekoran ancaman yang diterima oleh isterinya Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail dan juga anaknya Nurul Izzah.

Dalam temubual dengan Malaysiakini minggu lalu, Anwar bagaimanapun berkata, beliau tidak menuduh PERKASA sebagai pihak yang bertanggungjawab ke atas dakwaan sabotaj berkenaan.

NONEIsnin lalu, bekas ketua pemuda PERKASA, Armand Azha Abu Hanifah pula ketika dihubungi berkata beliau membuat laporan
polis berkenaan selepas mendapat maklumat bahawa Anwar dan beberapa pemimpin PKR didakwa merancang untuk mengadakan kemalangan berkenaan bagi meraih simpati.

Armand juga berkata, PKR didakwa berbuat demikian bagi membolehkan Anwar – yang diperintah oleh mahkamah supaya membela diri berhubung kes Liwat II – dibawa keluar ke negara lain bagi mendapatkan suaka politik.

NONEArmand yang juga ketua penerangan pemuda Umno Petaling Jaya Utara turut menggesa supaya pasport Anwar dserahkan kepada mahkamah.

Kata Armand lagi, beliau bimbang sekiranya Anwar akan menjadi dalang kepada mobilisasi massa dan keadaan huru-hara.

Anwar bagaimanapun berkata, beliau tidak ingin memberi reaksi kepada dakwaan yang ditimbulkan PERKASA itu kerana tidak ingin menguatkan lagi dakwan berkenaan.

Tambahnya, beliau tidak ingin membangkitkan perkara itu sebelum ini sehinggalah diberitahu bahawa kerosakan pada kenderaan Mercedes itu hanya akan berlaku jika sengaja dibuat oleh seseorang.

Anwar berkata, sekiranya dakwaan itu melibatkan elemen jenayah, polis perlu menyiasat dan tidak menutup perkara itu.MalaysiaKini

Komen Seorang Hamba Allah :
harap pdrm siasat dakwaan Arman ni..xde sape yg nk merancang kemalangan, lbh2 lg melibatkn nyawa..mgknkh Perkasa terlibat dlm mesabotaj kete DSAI..

Sabtu, Mei 21, 2011

PRU-13: Pakatan Rakyat bincang agihan kerusi

 
Pakatan Rakyat telah mengarahkan setiap negeri supaya membincangkan mengenai pembahagian kerusi di kalangan parti-parti komponennya menjelang pilihan raya umum ke-13, kata pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Abdul Halim Abd Rahman.

pengerusi jawatankuasa pemilihan parti Datuk Abdul Halim Abd RahmanMenurut beliau, sekiranya rundingan itu tidak dapat diselesaikan di peringkat negeri, maka kebuntuan berkenaan akan dibawa ke peringkat pimpinan atasan Pakatan untuk diselesaikan.

"PAS pada dasarnya kekal dengan status-quo, tapi mungkin ada perubahan," katanya sambil menambah perundingan dan agihan kerusi terletak di bidang kuasa setiausaha agung.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan pemberita pada sidang mengenai pembahagian kerusi bagi Pakatan Rakyat dalam menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Pada pilihan raya umum lalu, PAS-DAP-PKR yang bergabung dalam Pakatan Rakyat mencapai persefahaman bahawa mereka tidak akan bertanding di kerusi yang diwakili oleh rakan mereka yang lain.

Ini membolehkan mereka bertanding satu lawan satu menumbangkan BN.

Malah, persetujuan dan kerjasama itu dilanjutkan pada pilihan raya kecil apabila amalan tersebut terus dipraktikkan sehingga hari ini.

NONEHasil persefahaman itu, Pakatan Rakyat berjaya menguasai lima negeri - Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Perak dan Kelantan. Bagaimanapun Perak kemudiannya dirampas semula apabila beberapa ADUN Pakatan berpaling tadah.

Mengulas mengenai perkara pokok yang akan dibahaskan oleh perwakilan dalam muktamar Agung PAS Jun ini, Abdul Halim yang juga pengerusi jawatankuasa pemilihan berkata beliau menjangkakan ucapan presiden parti tertumpu kepada persiapan PAS bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

"Maknanya ia menyentuh persiapan seluruh ahli ke arah itu," katanya.MalaysiaKini

Komen Seorang Hamba Allah : 
BINCANG ELOK ELOK, SUSUN KEMAS-KEMAS DAN RANCANG DGN RAPI, INSHALLAH RAKYAT AKAN BERSAMA PR UTK NYAHKAN BN.

Projek IC: Saya TPM tapi tak dirujuk, kata DSAI

Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengimbas semula satu projek rahsia bawah Kementerian Dalam Negeri dan Jabatan Perdana Menteri berhubung pendaftaran warga asing sebagai warga Malaysia – dikatakan sebagai penyumbang utama kepada peluasan Umno di Sabah.

NONENamun, Anwar menegaskan bahawa beliau bukanlah salah seorang daripada individu yang mengetahui secara khusus mengenai projek rahsia berkenaan walaupun beliau merupakan timbalan perdana menteri pada ketika itu.

"Saya telah menjelaskan perkara ini dan ia tidak dipertikaikan. Ia merupakan operasi khas di bawah JPM dan Kementerian Dalam Negeri, pada waktu itu berada bawah (Tun Dr) Mahathir (Mohamed) dan Megat Junid (Megat Ayub).

"(Operasinya) ada sistem dan jumlah (individu atau peruntukan) tidak pernah dirujuk kepada kabinet atau majlis tertinggi Umno atau kepada biro politik," kata ketua umum PKR itu dalam satu temubual eksklusif dengan Malaysiakini pada minggu lalu.

illegal immigrants roundup 010305 patiently waitingAnwar bagaimanapun menjelaskan, beliau tidak mendapat maklumat secara langsung berhubung projek berkenaan dan hanya mengetahui mengenainya daripada sumber sekunder.

"Saya merupakan timbalan presiden Umno, tetapi tidak pernah menjadi penandatangan kepada apa-apa cek dalam Umno. Anda boleh bayangkan?

"Pada waktu itu saya bukan sekadar timbalan biasa, saya agak berpengaruh. Tapi perkara tertentu (seperti) keselamatan dalam negeri, operasi ini, duit – itu adalah (tanggungjawab) Mahathir dan (Tun) Daim (Zainuddin)," katanya lagi.
Operasi rahsia

Anwar sebelum ini turut terpalit dengan dakwaan bahawa beliau terlibat dalam operasi yang antara lainnya pernah didokumentasikan dalam buku Lest We Forget: Security and Sovereignty of Sabah tulisan bekas pemimpin kanan Parti Bersatu Sabah, Dr Chong Eng Leong.

mahathir and anwar hardtalk showMahathir telah menafikan dakwaan berkenaan manakala satu inkuiri pada 1997 oleh satu jawatankuasa terpilih Parlimen ke atas sejumlah penjawat awam yang ditahan bawah ISA tidak pernah didedahkan kepada umum.

Tanda tanya berhubung 'Projek IC' ini timbul semula apabila PKR menimbulkan dakwaan pada awal bulan ini bahawa Umno Hulu Selangor telah meminta KDN memberikan kerakyatan kepada 2,000 orang warga asing.

NONEBagaimanapun, Anwar berkata warga asing berkenaan sepatutnya diberikan kerakyatan sekiranya golongan itu mencapai kelayakan dan melalui proses yang sepatutnya.

"Tapi kenapa ia perlu jadi operasi rahsia. Kenapa ia tidak boleh dijalankan secara telus? Maksud saya, jika mereka sebelum ini warga Indonesia yang telah tinggal di sini selama 20, 30 tahun, saya tidak nampak sebab mengapa kita patut halang.

"Saya tidak memegang pandangan ekstrem seperti sesetengah rakan kita di Sabah," katanya lagi yang menjangkakan kos operasi di negeri berkenaan mencecah angka "ratusan juta ringgit."

captured detained illegal immigrants 030707Tambahnya lagi, sekiranya usaha yang sama dijalankan di seluruh negara, ia akan memakan belanja tambahan sebanyak beberapa ratus juta ringgit.

"(Adakah) sukarelawan Umno yang buat begini? Tidak. (Ia melibatkan) syarikat-syarikat besar," katanya yang berpendapat isu tersebut tidak akan disiasat sepenuhnya kerana ia mungkin turut melibatkan kementerian dalam negeri.MalaysiaKini

Bubar PKR : KP RoS Ikut Telunjuk UMNO - DSAI


PETALING JAYA 20 MEI : Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar pegawai tertinggi Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS) kerana bersikap tidak professional dan tunduk kepada campurtangan Umno untuk mensabotaj pembangkang.

Alasan RoS untuk mengharamkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana memecat seorang ahlinya tidak masuk akal dan menzahirkan camputangan politik dalan jentera pentadbiran negara, kata Anwar kepada TvSelangor.
"Dalam kes terbaru Pendaftar Pertubuhan, (keputusan) jelas dibuat pada tahap yang cukup memalukan (apabila) rujuk kepada undang-undang yang salah dan menggunakan peraturan tidak konsisten," kata Anwar.
"Pemecatan ahli dilakukan oleh semua parti termasuk Umno. Ribuan ahli-ahli Umno yang menyertai menyertai Keadilan  dipecat tanpa tunjuk sebab oleh RoS tetapi untuk kita, satu kes dijadikan sebagai alasan untuk membatalkan pendaftaran," kata Anwar.

Justeru, gagasan itu menolak perlakuan Ketua Pengarah RoS, Datuk Abdul Rahman Othman yang jelas kuasanya untuk menindas PKR, tegas Ketua Umum parti itu.
"Saya ingin mengingatkan pegawai-pegawai kerajaan, bahawa mirip politik itu hak mereka tetapi apabila mereka  diperalatkan sebagai perkakas murahan sebegitu, darjat profesionalisme pegawai dalam sistem pentadbiran itu akan terjejas," tegas beliau.

Anwar berkata kepimpinan Umno sekali lagi bersikap diktator apabila menggunakan RoS untuk membubar PKR berasaskan undang-undang parti yang direkayasa dan maklumat salah.
Beliau berkata sekalipun RoS bertindak zalim membatalkan PKR, perjuangan parti itu  tetap diteruskan. 
"Saya ingin mengingatkan mereka kalau pun dibatalkan, kita akan tetap lawan, kita yakin dan kita ada cara atasinya. Jangan mereka ingat mereka ini (Hosni) Mubarak," kata beliau merujuk kepada bekas Presiden Mesir yang ditumbangkan dalam arus kebangkitan rakyat menuntut demokrasi dan keadilan.

Dalam wawancara dengan TV Selangor, Anwar berkata pihaknya akan sentiasa mendokong pegawai kerajaan yang mengutamakan keberhasilan negara tetapi menolak mereka yang bertindak bagi memenuhi agenda politik Umno.  

Awal minggu ini RoS memberi notis membatalkan pendaftaran PKR  mulai 9 Jun depan kerana kononnya memecat seorang ahli bernama A. Jayagopal pada tahun 2009 tanpa merujuk kepada Jawatankuasa Displin parti itu.
Namun peruntukan yang dirujuk RoS itu tidak terkandung dalam perlembagaan parti. Malah nama ahli yang dipecat juga adalah salah.
Pimpinan PKR menyifatkan notis RoS itu berniat jahat dan bertujuan mengekang penyertaan parti itu pada pilihanraya umum ke-13 yang dijangka akan dipanggil tidak lama lagi.TVSNEWS

Jumaat, Mei 20, 2011

Ceramah Saifuddin Nasution Di Perak(video)

Saifuddin Nasution: Kerajaan Guan Eng bagi RM24juta peruntukan kepada Ma...




Ini dia Kejayaan Terbaru Buku Jingga..!!!

Subsidi RM19 bilion kepada IPP akan dikurangkan

Subsidi bahan bakar kepada pengeluar tenaga bebas (IPP) akan disemak semula dan dikurangkan, kata Menteri di Jabatan Perdana Perdana, Datuk Seri Idris Jala kepada Malaysiakini dalam satu wawancara.

taman wahyu tnb electrical power cables tower 051206 02Buat masa ini IPP menikmati sebahagian besar subsidi bagi barangan berasaskan petroleum yang dibekalkan oleh kerajaan pusat dan menurut Idris kontrak mereka hampir luput dan subsidi berkenaan akan disemak semula.

"Ia sedang dirunding semula. Perbincangan sedang berlangsung dan ada juga yang telah beres. Kami akan membuat pengumuman tidak lama lagi,” katanya.

Pengumuman berkenaan perkara itu adalah dalam bidang kuasa Menteri Teknologi Hijau, Tenaga dan Air, Datuk Seri Peter Chin.

"Rundingan semula masih berterusan dan sesetengahnya sudah ada penyelesaian,” kata Idris yang juga mengetuai Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU).

NONEDidesak sama ada rakyat boleh mengharapkan pemotongan subsidi kepada IPP, beliau berkata: “Sudah, tentu,” tetapi tidak mahu mengulas lanjut.

Pengeluar tenaga bebas atau IPP adalah entiti swasta yang memiliki kemudahan bagi membekalkan tenaga elektrik untuk dijual.

Buat masa ini terdapat 26 IPP di seluruh negara dan semua mereka menikmati pembelian harga gas dan barangan berasakan petroleum pada harga disakuan.

Pada tahun 2008, subsidi gas kepada IPP bernilai RM8.1 bilion, manakala Tenaga Nasional Bhd pula menerima RM5.7 bilion.MalaysiaKini

DSAI : Tak perlu 'ISA' Ibrahim Ali

Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Datuk Ibrahim Ali tidak perlu ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) mahupun didakwa di bawah Akta Hasutan berhubung kenyataan gempar yang dibuat oleh presiden PERKASA itu berhubung 'perang salib' ke atas penganut Kristian.

NONESebaliknya, isu sebenar berhubung kenyataan berkenaan adalah sikap yang ditunjukkan Umno serta perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, yang menurut Anwar, hanya membiarkan tindakan sedemikian berterusan.

Ucapan Ibrahim dalam satu program ceramah pada 14 Mei itu mencetus kontroversi dan meraih kritikan pelbagai pihak termasuk para pemimpin gereja, kumpulan ulama dan NGO.

Namun, menteri undang-undang, Datuk Seri Nazri Aziz pula sekadar menyatakan bahawa amaran seperti yang disuarakan oleh Ibrahim itu kini sudah menjadi satu norma di Malaysia – maka tidak adil sekiranya Ibrahim sahaja yang dikenakan tindakan.

Ibrahim pula ketika mempertahankan ucapannya itu berkata, slogan jihad yang dilaungkannya ke atas golongan Krisitian itu "tidak bermaksud berbunuh-bunuhan dengan orang Kristian atau orang bukan Islam" tetapi sekadar untuk "menggemparkan" bagi tujuan menyedarkan orang ramai.

ibrahim ali perkasa ceramah in gombak 3Bagi Anwar, Umnolah yang bertanggungjawab membiarkan.kenyataan melampau dan juga penghinaan ke atas gereja Kristian seperti itu berterusan.

"Memang ada undang-undang untuk menyiasat (kenyataan Ibrahim) tetapi bagaimana untuk menyiasat sekiranya ia dipromosikan (dan) disokong oleh pemerintah? Penyelesaiannya? Berilah rakyat faham dan jangan undi mereka.

"Tidak kiralah apa yang Nazri kata, dia tidak ada kredibiliti. Saya tidak fikir dia mewakili suara-suara rasional ataupun yang berdasarkan undang-undang, jadi saya tidak fikir dia mewakili apa-apa yang positif.
Kurang adab

"(Kenyataanya) kurang adab kesopanan, hanya untuk menyebarkan maklumat ini kepada rakyat. Patutkah satu negara bertamadun membiarkan sentimen seperti ini selepas separuh dekad mengecap kemerdekaan?" katanya lagi.

NONEAnwar juga memegang prinsip yang sama ke atas akhbar Utusan Malaysia yang bertanggungjawab menyiarkan dakwaan kononnya terdapat usaha daripada pemimpin Kristian untuk menukar agama rasmi persekutuan dan juga melantik perdana menteri daripada kalangan penganut agama itu.

"Ada banyak undang-undang dan suruhanjaya yang boleh menanganinya... Tapi tentulah naif sekiranya kita menganggap bahawa Umno akan mengambil apa-apa tindakan ke atas lidah parti mereka sendiri, yang mana fungsinya ditetapkan oleh presiden parti yang menjadi perdana menteri negara ini.

"Saya bukanlah... kata orang, fatalistik atau acuh tidak acuh. Saya kata, ini perlu dijelaskan. Najib tidak boleh terus berkata 'Oh, Utusan, susah', tapi saya tahu Utusan dan bagaimana ia dikendalikan," katanya lagi.MalaysiaKini

Catatan Terkini...

HANYA RM10.00 SEBULAN
[ Tempah sini ]

Iklan VIP
http://www.kekcoklat.com/images/banner/banner468.gif
Iklan Penaja


Iklan Penaja


DERMA IKHLAS KEPADA KAMI SILA " KLIK " IKLAN DI BAWAH.

Blog Agen Dsai Ikut..

CARTA BLOG PR POPULAR..!!

INFO TERKINI IKLAN, BERITA DAN BISNES.

Ruang Iklan..

Catatan Popular Daripada Agen Dsai