Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Disember 28, 2011

Polis double standard Cepat Bertindak Apabila Di Lapor Umno - Chegu Bard


SHAH ALAM, 28 DIS : Tindakan pantas penahanan Chegu Bard berikutan satu laporan polis dibuat Umno sememangnya satu tindakan yang sudah dijangkakan.

Sikap double standard polis ini telah acapkali berlaku sebelum ini terhadap mana-mana parti atau badan persatuan yang tidak sebulu dengan kerajaan Umno/BN.

Itu respon terkini Chegu Bard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shahrin sebaik diminta mengulas tentang penahanannya semalam berikutan kononnya dikatakan mempunyai hubung kait dengan pemilik akaun twitter AMK_Rembau yang didakwa menghina institusi raja.

"Kalau laporan itu diterima selain daripada Umno/BN, memang tidak akan diberi perhatian pun oleh pihak berkuasa.
"Sebaliknya kalau Umno/BN, tindakan pantas dapat kita jangkakan contohnya seperti semalam sedangkan perkara ini sudah dibangkitkan dan berada dalam laporan polis 4 bulan lepas," ulas pemimpin popular PKR itu.

Baginya, tindakan polis ini sekadar untuk mengambil kesempatan bagi mendapatkan akses terhadap komputer riba dan telefon bimbitnya selain membuka ruang untuk menjadikan pemimpin PKR lain sebagai buruan.
Menurut Chegu Bard lagi, beliau sendiri telah membuat laporan polis sebelum ini atas pelbagai perkara seperti ugutan bunuh dan sebagainya namun semuanya dipandang enteng atas asas itu laporan oleh PKR.
Lewat petang semalam, Chegu Bard telah dilepaskan dengan jaminan polis. Beliau juga menegaskan bahawa akaun twitter AMK_Rembau tiada kena-mengena dengannya.

Mengulas lanjut beliau berkata, pelbagai pihak cuba mengambil kesempatan untuk menyerang musuh politik mereka disaat menjelang pilihanraya umum yang kian hampir.
"Tindakan ini bertujuan menarik perhatian pemimpin tertinggi agar di pilih menjadi wakil dalam pilihanraya nanti," kata beliau yang juga Ketua Cabang Rembau./TVSNEWS


KEMPEN Nyatakan Sokongan Kepada DSAI KLIK Gambar Ini.. 

    

1 ulasan:

  1. memang jelas "barua" UMNO..... gitu la tindakan dia orang...... semakin disumpah orang, semakin ramai lah nanti "anjing-anjing" UMNO ni tak selamat dari balasan Allah.....

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...