Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, Ogos 24, 2011

Harussani: Saya pernah syor Mahathir ‘tak pecat, tak tuduh Anwar liwat’

TERKINI @ 02:53:47 PM 24-08-2011
August 24, 2011
 
SHAH ALAM, 24 Ogos ─ Menyingkap kembali peristiwa 13 tahun lalu, Tan Sri Harussani Zakaria mendedahkan beliau pernah cuba untuk bertemu dengan Tun Dr Mahathir Mohamad agar tidak memecat dan juga tidak mengenakan tuduhan liwat ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Namun jelas Mufti Perak (gambar)  ini, bekas perdana menteri itu enggan menemui beliau.
“Saya, banyak perkara suruh Dr Mahathir berhenti (tidak lakukan), tapi ada tiga perkara beliau tidak mahu berhenti, yang pertama bila nak pecat, Anwar saya ditahan daripada jumpa perdana menteri.

“Saya kata kepada pembantu (Dr Mahathir) pecat Anwar pengaruh bukan sikit boleh pecah Melayu... bila nak buat tuduhan liwat, saya kata kalau nak pecat Anwar (dari timbalan perdana menteri) buat rombakan Kabinet, letak di kementerian lain... tapi saya tidak dibenarkan jumpa perdana menteri,” katanya pada Wacana Ulama Politik Untuk Dakwah Atau Parti hari ini.

Anwar dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri dan timbalan presiden Umno pada September 1998.
Kemudian beliau berhadapan dengan kes salah guna kuasa dan liwat.
MENYUSUL LAGI

TheMalaysiaInsider
Iklan Penaja
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...