Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Selasa, Ogos 23, 2011

DSAI Akan Diserang Sepanjang Masa...

Pakatan rahsia antara Najib dan Anwar

Oleh John Malott

Hari ini saya mMalott jatuhkan bom: Pakatan rahsia antara Najib dan Anwarembaca kenyataan Anwar Ibrahim dari acara pengadilan.Anwar berkata bahawa ia semua adalah satu konspirasi politik terhadapnya.Dan saya setuju ,Bukankah saya adalah Duta Besar Amerika ke Malaysia apabila semua perkara-perkara ini berlaku pada kali pertama.

Semua orang tahu, Kedutaan Amerika mempunyai banyak sumber maklumat.Tanya saja Wikileaks.

Rakyat Malaysia gemar bercakap…



Seperti yang ramai kawan-kawan saya di Malaysia tahu, saya telah sangat lantang bersuara untuk menyokong kebebasan Anwar lebih daripada satu dekad. Dan itu adalah kerana saya tahu kebenaran. Saya berada di sana apabila ia berlaku pada kali pertama.

Pada tahun 1998 - kali pertama bagi Anwar - Kedutaan saya mendengar dan melaporkan banyak perkara. Kami tahu perkara yang sebenar. Kerana rakyat Malaysia - di peringkat tertinggi - memberitahu kami.

Semasa saya berada di KL, badan pemikir peribadi Najib dipanggil Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia, atau MSRC. MSRC pada dasarnya adalah dua orang, Rohanna Mahmood dan Razak Baginda.

Rohanna tidak Razak adalah bukan pegawai-pegawai kerajaan, jadi saya tidak melanggar mana-mana undang-undang AS dengan mendedahkan apa yang mereka memberitahu saya dan Kedutaan saya pada masa itu.

Pakatan sulit

Pada tahun 1998 Rohanna menyertai saya untuk satu majlis makan tengah hari peribadi di kediaman Duta Besar. Ia adalah sekitar masa apabila Anwar mula mencabar Mahathir, secara halus tetapi masih jelas.

Rohanna memberitahu saya bahawa Najib dan Anwar mencapai satu perjanjian rahsia. Apabila Mahathir pergi, Anwar akan menjadi PM, Najib akan menjadi Timbalan PM. Itu adalah perjanjian itu.

Sudah tentu itu tidak pernah berlaku,. Apabila dilanda masalah, Najib berdiri, dan membiarkan Anwar pergi ke penjara.

Bagaimana pula dengan Razak Baginda?

Dia memberitahu pegawai kanan Kedutaan, "Keputusan telah dibuat. Mereka akan "menembak " Anwar dari segi politik untuk semua masa yang akan datang. "Sehingga dia tidak boleh berdiri lagi atau kembali ke politik."

100 tahun

Maknanya, ia adalah keputusan politik - untuk memusnahkan Anwar.

Itulah apa yang Razak - yang kini dalam buangan di London yang dikenakan sendiri - berkata.

Selepas itu, seorang pegawai kanan Cawangan Khas kepada seorang pegawai Kedutaan, "Kami akan memastikan pertuduhan difailkan setiap masa supaya Anwar akan berada dalam penjara untuk seratus tahun akan datang."

Adakah apa-apa keraguan tentang apa yang berlaku masa itu - dan apa yang sedang berlaku sekarang? - Malaysia Chronicle

- John Malott adalah duta AS ke Malaysia dari 1995 hingga 1998 dan kini presiden Persatuan Jepun-Amerika Washington DC

Dipetik dari mountdweller @ SINI
 IKLAN PENAJA

PENAJA


 
    

1 ulasan:

  1. Sesungguhnya perjuangan DSAI adalah perjuangan menentang kekuasaan syaitan di persada politik Malaysia. Suatu hari nanti syaitan-syaitan itu akan dihapuskan dan berkubur buat selama-lamanya. Daripada petikan dalam artikel ini, apakah bezanya UMNO dengan Illuminati serta lain-lain pertubuhan Dajal? Jawapannya, sama sahaja. Sebab prinsip mereka adalah akan terus menyerang musuh-musuh mereka sehingga berkubur kesemuanya.

    BalasPadam

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...