Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Khamis, Jun 30, 2011

Bersih 2.0 : Amaran Keras!!! Daripada Anak - Anak Muda..!!!

SMM gembleng tenaga turun Himpunan Bersih 2.0
   
KUALA LUMPUR, 29 Jun: Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan 12 badan mahasiswa lain akan menggemblengkan seramai mungkin mahasiswa di seluruh negara supaya turun ke Kuala Lumpur untuk menyertai Himpunan Aman Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. 

Mereka akan mengerahkan mahasiswa berhimpun secara aman menuntut pilihanraya yang bersih dan adil bersama-sama peserta Himpunan Bersih 2.0 lain dengan patriotisme yang tinggi demi membina masa depan Malaysia yang lebih baik.
Sehubungan itu, SMM menggesa pihak polis supaya menjaga keselamatan peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang dijamin hak untuk berhimpun oleh perlembagaan.

Pengerusinya, Ahmad Syukri Ab Razab menegaskan, KDN dan pihak-pihak lain turut digesa supaya berhenti daripada menakutkan rakyat dan mahasiswa untuk berhimpun pada 9 Julai ini.
Katanya, SMM juga menggesa SPR agar tidak menutup ruang perbincangan bagi membolehkan sistem pilihanraya di Malaysia sentiasa diperkemas dan dipertingkatkan.

"SMM menyokong penuh perhimpunan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) pada 9 Julai 2011 yang menuntut agar dilakukan reformasi pilihanraya bagi memastikan pilihanraya di Malaysia berjalan dengan bebas, adil dan saksama," katanya dalam kenyataan kepada Harakahdaily, hari ini.
Menurut beliau, SMM turut sama menuntut agar reformasi pilihanraya dilakukan dengan segera bagi memulihkan keyakinan rakyat terutamanya mahasiswa dan generasi muda terhadap sistem demokrasi dan pilihanraya dalam negara ini.

"SMM melihat perhimpunan aman ini sebagai sebagai hak asasi rakyat Malaysia yang dijamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Malaysia 1(a) dan 1(b)."Dalam peruntukan itu dinyatakan dengan jelas tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap, bersuara dan berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata," tegasnya.

Kenyataan beliau itu disokong oleh Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (GAMIS), Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (KARISMA), Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN), Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM), Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI), Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM).

Turut menyokong kenyataan beliau itu, Malaysia Youth and Democratic Students Movement (DEMA), Pro Mahasiswa Nasional (Pro-MN), Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Putra Malaysia (PMIUPM), Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI), Sister In Movement (SIM) dan Legasi Mahasiswa Progresif (LMP).HarakahDaily

Komen : Pertanda Baik Untuk Rakyat Malaysia.. Bersih 2.0 Akan Mencapai Matlamat..Dengan Sokong Yang Padu Ini Yang Membuat Najib Kecup Telornya...Pesanan Untuk Polis...Jaga Keamana...Bukan Jaga Pengkianat2 Kepada Negara...Perlu Menyokong Gerakan Rakyat Ini. 
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...